• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

BP, jag tror de börjar mäta först runt v.25, iaf gjorde de det på mig först då (så jag har bara mätt 1 gg och låg precis ovanför normalstrecket ), så nästa gång du kommer till BM tar hon nog fram måttbandet.

• Idun 78

a80, gud vilken snäll läkare du har! *vill också ha* Hoppas nu du blir frisk ifrån kräksjukan snart, det kan inte vara kul att kräkas med stor mage. *yack*

Lycka, åh du har också snäll läkare.... lyllo dig!

Mavros, så du får T (eller placebo) först från plus, inte från ÄL? Vad har LB själv sagt om att du har svårt att bli gravid? Han har inga idéer om hur snabba på processen?

• Idun 78

Mavros, nej jag bor i Sthlm men LB är ju berömd(!) i de här kretsarna.

• Idun 78

Kajolajo skrev 2009-01-27 17:59:12 följande:

Hej tjejer!Hur går det förresten med bloggen/brevet? Har dt hänt mer på den fronten? Har inte haft ork att hugga tag i det själv...
    Det spånas lite fram och tillbaks om vad som bör stå med o dyl. Upptäckte dock idag att det tillkommit en massa kommentarer som jag inte läst.
  • Idun 78

BP, Jag tar 1 Niferex per dag sedan jag fick veta att mitt järnvärde låg på 110. Sist jag tog järnvärdet låg det ff på 110 trots att jag nu äter 1 Niferex per dag, så det kanske inte är så mkt med 1 om dagen, men det beror ju på vad för järnvärde man har. Vad ligger du på?

Mavros, jag tror inte det är bra att äta järn om man inte behöver det. Har man för höga järnvärden kan det leda till förtidsbörd har jag för mig. Hjälp mig här a80!

• Idun 78

Vild i håret, vad härligt! Jag håller alla tummar att det går vägen den här gången.

Corneliana, tack för intressant info om järn och hb, jag hade inte alls koll på det där. Jag inser att jag nog bara testat hb:t och det verkar ligga still på 110 trots järntabletter. När man har så lågt antar jag att det inte kan vara ngn fara att äta järntabletter utan tvärtom, jag bör nog fortsätta äta dem? Tänker jag rätt då, eller måste jag gå och kolla mina järndepåer också för att vara på den säkra sidan och inte få i mig för mkt järn?

• Idun 78

Hej hej Odd! Kul att se dig här igen!

Krus, vad skönt att det såg bra ut! Vilken vecka är du nu i?

DND, nej Revolutionary Road har jag inte sett, däremot kom jag just hem ifrån "Benjamin Button". Bra film! Sedan såg jag Australia häromdagen och fick då av min lillebror reda på en cool (om än troligtvis inte sann) detalj. Nicole Kidman fick tydligen barn i somras (jag vet jag hänger inte med i nöjesvärlden ) och enligt min bror som just varit i Australien går ryktet att hon blev gravid efter att ha badat i en källa i Australien, under inspelningen av filmen, ur vilken alla kvinnor som badar blir gravida. Nicole har ju tidigare adopterat två barn eftersom hon och Tom inte kunde få biobarn. Men nu har hon tydligen också ett biobarn med sina nya man! Och hon som i filmen just säger "jag kan inte få barn" och man tänker då att det är en anspelning på hennes riktiga liv, men men strax därefter måste hon alltså ha blivit gravid.

Oj, lång utläggning om Nicole Kidman ifrån mig

Hej hej alla!

• Idun 78

Jahapp, så har det börjat... Jag som var så nöjd och glad över min förhållandevis bekymmersfria graviditet, men no more... Igår kom sammandragningarna från helvetet! Troligtvis en reaktion på att det var första dagen på jobbet och stressigt, stressigt, stressigt... Sammandragningarna började vid 17-tiden och vid 18 så släppte de inte över huvud taget, magen var en enda stor stenhård boll. Så kl.20 ringde jag förlossningen och efter att ha blivit ordinerad alvedon och en varm dusch som dessvärre inte hjälpte så åkte jag in till förlossningen en timme senare. Bebis mådde dock bra och livmodertappen var opåverkad men ordinationen blev sjukskrivning en vecka. Känns sådär när man precis varit borta i två veckor från jobbet.

• Idun 78

Cia, ja jag ska nog diskutera ev deltid med min BM. Usch jag tycker det är så kluvet alltihopa, jag var så himla glad över att vara tbx på jobbet igår efter att ha varit hemma så länge. Men det som huvudet tyckte var kul, gillade tydligen inte kroppen.

BP, jag visste heller inte ganska länge hur sammandragningar känns, men i förra veckan började de bli starkare och lite längre och då fattade jag att jag nog faktiskt haft sammandragningar ett tag men inte riktigt förstått att det var det jag kände. Till en början trodde jag bara att det var bebis som tryckte sig utåt med all kraft, för det känns lite så, men sen som sagt när det blev starkare fattade jag att det inte var bebis utan sammandragningar. Och igår gick de verkligen inte att ta miste på det...

• Idun 78

Krusbär skrev 2009-02-02 10:28:34 följande:

Idun: 13+0 på onsdag! Och du?
    Det är ju fantastiskt! Du är ju förbi de första jobbiga 12 veckorna med råge! Gud vad snabbt det gått, fast du tycker förstås att det tagit en evighet. Själv är det 27+1 idag.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8