Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Hej hörreni,
det är ett par andra saker jag tänkt på.
1. Om blodet:
Enligt The infertility cure (bok om traditionell kinesisk medicin) tyder det på en obalans om mensblödningen tex är i klumpar och är mörkt (ser ut som gammalt eller koagulerat blod). Istället vill man att blodet ska vara "färskt" och klart.
Och om man äter blodförtunnande förmodar jag att mensblödningen blir "klar" och "färsk". Kan man då tänka sig att TCM-behandlingar för att uppnå detta kan vara bra komplement till blodförtunnande? Att det hjälper kroppen på samma sätt?
2. Om makrofager och nkceller. Jag har läst lite om nkceller i era gamla trådar (är på tråd 3 nu) men behöver lära mig mer. Men jag fick en tanke när jag läste om det. Kan behandling mot endometrios också hjälpa mot upprepade missfall?
De som har endometrios har många fler makrofager vilket leder till spermiedöd (spermierna äts upp) och bl.a. detta gör att kvinnor med endometrios kan ha svårt att bli gravida. En forskare som heter Greta Edelstam har hittat en behandlingsmetod mot detta - ett bedövningsmedel som dämpar spermiedöden. Kan något liknande funka mot nk-celler?
Här är ett par länkar som beskriver metoden: www.aldenco.se/index.php