"Men" efter förlossning?
Det som skrämmer mig mest med förlossningen är de men man kan få som följd. Inkontinens, ärr som gör ont efter att man sytt underlivet m.m. Fick ni några, och isf vilka? Är det så vanligt som jag har läst?
Det som skrämmer mig mest med förlossningen är de men man kan få som följd. Inkontinens, ärr som gör ont efter att man sytt underlivet m.m. Fick ni några, och isf vilka? Är det så vanligt som jag har läst?
jag sydde men känner inget
Min man tycker till och med att jag blev skönare i underlivet efter förlossningen *fniss*
Den första veckan så kissade jag på mig lite, och bajsade även på mig.
Sen gick det bort. Jag knep inget, jag fick orgasmer istället ;-D
Det jag har problem med än efter 7 månader är att mina leder värker.
nej, jag sket normalt redag dagen efter förlossningen och kissa var inga problem alls.
inte nu heller
Haha, trevligt.
Men om det skulle bli kroniskt, går det att operera?
Lyccta skrev 2008-12-16 14:49:15 följande:
Det finns mycket som kan hända innan, under och efter förlossningen.
På vår BB-information sa BM något väldigt klokt: ALLT detta KAN hända men ALLT händer inte ALLA.
Jag var inte så orolig men det jag var orolig för var just hur kroppen skulle förändras och påverkas.
Men graviditet och förlossning samt tiden efteråt var väldigt fri från bekymmer.
Det är klart att underlivet tar stryk (jag blev sydd oxå) men det var hanterbart.
Några gånger råkade jag ut för att jag inte kände hur kissnödig jag var och hann inte sätta mig på toan. (dock in på toan hemma).Men då hade vi varit ute på långpromenader och jag gått upp för tre trappor.
Nu är det två år sedan och jag har inge "men" kvar alls, inte ens bristningar.
Min hållning inför förlossningen var " det enda jag vet är att jag inte vet hur det blir, därför behöver jag inte oroa min i förväg."
Hoppas att mina tankar kan hjälpa dig något.
haha, jag känner inte en enda mamma som fått inkontinensbesvär, och då känner jag MÅNGA! säkert över 40 st!
att en del får inkontinens i form av att man kissar på sig efter en förlossning beror oftast på att man är för dålig på att göra knipövningar eller gör dom inte alls...
börja redan på bb med att knipa så hittar du rätt muskler och slipper kissa på dig!
jag har fött tre barn och har inga sviter eller ärr efteråt mer än mina bristningar på magen...
Min var precis tvärt om
"för bered dig på allt, så är du förberedd på allt"