"Men" efter förlossning?
Det som skrämmer mig mest med förlossningen är de men man kan få som följd. Inkontinens, ärr som gör ont efter att man sytt underlivet m.m. Fick ni några, och isf vilka? Är det så vanligt som jag har läst?
Det som skrämmer mig mest med förlossningen är de men man kan få som följd. Inkontinens, ärr som gör ont efter att man sytt underlivet m.m. Fick ni några, och isf vilka? Är det så vanligt som jag har läst?
däremot har jag hört en del roliga historier med "knip-kulor" efter förlossningen
50% ungefär kan knipa bort inkontinensbesvär, men långt ifrån alla.
Själv har jag jätteproblem o det blir bara värre nu när jag är gravid igen. Tänkte göra en sån geloperation sen när jag är klar m barnafödandet
Förutom inkontinens har jag tarmskada, hemorojder o ärrvävnad i muffen. Hade svår första förlossning men jag känner mig helt ok ändå, finns alltid de som har det värre.
Lyccta: Min var precis tvärt om
"för bered dig på allt, så är du förberedd på allt"
Förvisso, men då lägger man ner så mycket energi på att oroa sig i onödan. Jag läste på lagom mycket och släppte inte fram oron.
På något sätt känns det som att de här små korta berättelserna redan lättat min rädsla. Kanske var det skräcksiffror jag läste om alla problem (hoppashoppashoppas). Råkar bara vara sån att jag ALLTID får för mig att det värsta kommer hända mig. Det bor nog en liten hypokondriker i mig.
Gosh, det ska nog gå vägen.
jag gick på "annas profylax" och fick en ordentlig guide till hur jag skulle fundera
Ok, ja då finns det ju hopp om det skiter sig där iaf :)
Lyccta: jag gick på "annas profylax" och fick en ordentlig guide till hur jag skulle fundera
Jag gick också Annas profylax, Tänk att vi förhöll oss så olika, det är väl härligt.
Jag födde andra ggn med dyktekniken o den rekommenderar jag verkligen!
-helt obildad-
Vad går dyktekniken ut på?
Finns länk inne hos mig
haha ja,
beror kanske på vem man har som ledare?
Vi skulle skriva ner vår dröm-förlossning och mardrömsförlossning och tänka igenom dem ordentligt just då, så man skulle slippa tänka på dem. (även varandras, dvs partnerns.
Sen gick vi igenom "allt", med en hel del förbehåll såklart,
så vi skulle vara förberedda på "allt"
Bästa var när vi fick se Gudrun Shyman föda barnm
sorry TS, blev rätt OT här