• Lyccta

"Men" efter förlossning?

jag sydde men känner inget
    Min man tycker till och med att jag blev skönare i underlivet efter förlossningen *fniss*

• Lyccta

nej, jag sket normalt redag dagen efter förlossningen och kissa var inga problem alls.

inte nu heller

CHARLATAN skrev 2008-12-16 14:47:10 följande:
    Svar på #1Oh.. läste någonstans att det är jättevanligt med inkontinens, och i vissa fall från båda hålen så att säga. Det är inte något du fått?
  • Lyccta

haha, jag känner inte en enda mamma som fått inkontinensbesvär, och då känner jag MÅNGA! säkert över 40 st!

CHARLATAN skrev 2008-12-16 14:52:01 följande:
    Lyccta skrev 2008-12-16 14:49:15 följande:
    Du ger mig hopp! Hehe.
  • Lyccta

Min var precis tvärt om
    "för bered dig på allt, så är du förberedd på allt"

Siriva skrev 2008-12-16 14:53:27 följande:
    Min hållning inför förlossningen var " det enda jag vet är att jag inte vet hur det blir, därför behöver jag inte oroa min i förväg."Hoppas att mina tankar kan hjälpa dig något.
  • Lyccta

däremot har jag hört en del roliga historier med "knip-kulor" efter förlossningen

• Lyccta

jag gick på "annas profylax" och fick en ordentlig guide till hur jag skulle fundera

Siriva skrev 2008-12-16 14:57:28 följande:
    Lyccta: Min var precis tvärt om"för bered dig på allt, så är du förberedd på allt"Förvisso, men då lägger man ner så mycket energi på att oroa sig i onödan. Jag läste på lagom mycket och släppte inte fram oron.
  • Lyccta

haha ja,
    beror kanske på vem man har som ledare?

Vi skulle skriva ner vår dröm-förlossning och mardrömsförlossning och tänka igenom dem ordentligt just då, så man skulle slippa tänka på dem. (även varandras, dvs partnerns.
    Sen gick vi igenom "allt", med en hel del förbehåll såklart,
    så vi skulle vara förberedda på "allt"

Bästa var när vi fick se Gudrun Shyman föda barnm

sorry TS, blev rätt OT här

Siriva skrev 2008-12-16 15:05:58 följande:
    Lyccta: jag gick på "annas profylax" och fick en ordentlig guide till hur jag skulle funderaJag gick också Annas profylax, Tänk att vi förhöll oss så olika, det är väl härligt.
Svar på tråden "Men" efter förlossning?