• Birsen

Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g

Inte nog med att man går igenom IVF ska man stå ut med smärtan att gång på gång få missfall???

Efter min tredje missfall så gjorde dom en missfallsutrdenig som visade att min livmoder va hjärtformad. Jag opererades dec 07 och nu är jag gravid med hjälp av IVf igen. Eller gravid och gravid....jag har haft bruna flytningar i 4 dagar så jag väntar på att allt ska komma ut när som.

Jag orkar inte mer....GråterGråterGråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 16:22
    Tänkte uppdatera här....vet ju inte vad som hller på och sker. Men natten mellan söndag och måndag den 22/12 fick jag en riktig störtblödning med klumpar och trodde det va kört. När vi kom upp till Gbg på morgonen så hittade läkaren ett litet gryn på 6 mm och hjärtat tickade.
    Nu ska jag på VUL igen den 2/1. Så förvirrande......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 19:47
    Idag har jag hunnit bli 8 veckor och 3 dagar. Altså är i vecka 9. Mina bruna flytningar fortsätter och jag är ff jättenervös. Vi såg dock ett litet pyre på 14 mm och livmoderhasen var sluten. Läkaren kunde inte se blod i livmodern. Ska träffa psykolog och med tanke på mina missfall remiterade han mig vidare till specialmödravården här i stan. Kan ju inte fortsätta gå hos dom vilket jag egentligen skulle viljat. Alltså om dom hade mördavård vill säga...
    Kommer nog aldrig kunna pusta ut men det känns lite lite bättre idag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 15:32
    Hej!

Nu har jag gått in i vecka 19 (18+0).
    Vägen hit har varot tuff. har lika lång väg till BF. Men nu utan blödningar som jag hoppas jag slipper framöver.
    RUl gick bra och allt är som det ska med den lilla bebisen som värkar att må prima.
    Härmed avslutar jag denna tråden och hoppas den ger hopp för andra som blöder i början av sin garviditet och tidigare haft missfall.

tack alla som stöttat!
  • Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g
  • Birsen

Pimpinnelan...nu blir jag nojig. Kan väl inte ha skadat fostret om jag ätit en halv? Tänkte mest att jag är ju övervktig så det kan inte göra så mycket med en halv. Men efter blödnngen så minskade jag.....

• Pimpinellan

Det har mest troligt inte hänt nåt med barnet p.g.a det extra intaget av albyl. Du åt väl inte så länge och har minskat nu så då tror vi allt är okey. Finns de som äter en 3:edel också så det råder lite delade meningar om exakt styrka.

• Birsen

näää jag åt nog den i bara några dagar innan jag minskade ...Dumt att läkarna inte skriver ut Trombyl då skulle man inte hålla på och experimentera på detta viset....

• jomma

tycker du ska diskutera med en läkare om vilken dos du ska ha på blodförtunnande. Vanligtvis får man 75 mg och det är ju en åttondels albyl! du kan få blodningskomplikationer om du tar dessa läkemedel i onödan!!!

• Birsen

jargon...det bli rnog en fjärdedels barnalbyl. Dom är ju svagare än vanliga albyl. Jag tar inte en fjärdedela av vanlig albyl.

• Vikingakvinnan

Oj inte roligt med blödningar men GRATTIS till den fortsatta graviditeten!

• Primrose

Birsen: Jag tror inte att du behöver oroa dig över att du tagit för mycket. Under mina IVF:er tog jag 1/3 barnalbyl om dagen och det motsvarar c:a 83mg acetylsalisylsyra har jag för mig. En Trombyl innehåller 75mg. Enligt FASS är upp till 100mg helt ofarligt. Jag tog, på Dr. Bs rekommendation 150mg om dagen och det finns ju de (som t ex har stark blodproppsrisk) som får det mycket starkare blodförtunnande Fragminet. Men man bör naturligtvis kontrollera med läkare om man är inne på att ta mer än 100mg/dag. Det finns ju de som har för tunnt blod och som blöder lätt (även järnbristen vid graviditeten kan bidra till detta) och då kan acetylsalisylsyran säkert göra att man blöder mer, även om man bara tar litet. Det finns ju så olika skäl till att man tar Trombyl, inte bara koaguleringsgraden i blodet.

• Josse B

Hej Birsen, varför skriver de inte ut Trombyl? själv fick jag trombyl nu 3 försöket, har själv inte varit med om ett missfall,(har inte varit gravid..eller har ialla fall inte vetat att jag har varit det) men läkaren ville att vi skulle prova med trombyl för att se om embryot då skulle fästa, och nu är det så att det stannande kvar och jag äter fortfarande trombyl, vet inte hur länge, men läkaren meddelar väl.
    Men jag önskar dig all lycka till och jag hoppas verkligen att allt går bra.

• Birsen

fyy tjejer...nu kom det rött i trosskyddet igen. Så fruktansvärt nerverande! Ledsen....kul å kanske få missfall på nyårsafton....

• Pimpinellan

Birsen: jag håller ALLA tummar och tår! Jag vet ju tyvärr hur hemskt det är med både m.f och MA...

• Krusbär

Birsen: Men om det fortfarande är samma blödning som spökar (den ni såg på vul) kanske det inte behöver vara någon fara?

• emma777

Birsen: Hann bara läsa din presentation här, och ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas så att allt gick bra idag!!! Har själv precis blivit gravid för fjärde gången, hade tre missfall under förra året och är därför otroligt nervös. Vet precis hur det känns och önskar så att allt går bra för dig!!
    Stora kramar Emma

• emma777

Vad skönt att höra att det såg ok ut idag, men förstår naturligtvis att du fortfarande är nervös. Tänker på dig!
    Kram Emma

Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g