• Birsen

Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g

Inte nog med att man går igenom IVF ska man stå ut med smärtan att gång på gång få missfall???

Efter min tredje missfall så gjorde dom en missfallsutrdenig som visade att min livmoder va hjärtformad. Jag opererades dec 07 och nu är jag gravid med hjälp av IVf igen. Eller gravid och gravid....jag har haft bruna flytningar i 4 dagar så jag väntar på att allt ska komma ut när som.

Jag orkar inte mer....GråterGråterGråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 16:22
    Tänkte uppdatera här....vet ju inte vad som hller på och sker. Men natten mellan söndag och måndag den 22/12 fick jag en riktig störtblödning med klumpar och trodde det va kört. När vi kom upp till Gbg på morgonen så hittade läkaren ett litet gryn på 6 mm och hjärtat tickade.
    Nu ska jag på VUL igen den 2/1. Så förvirrande......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 19:47
    Idag har jag hunnit bli 8 veckor och 3 dagar. Altså är i vecka 9. Mina bruna flytningar fortsätter och jag är ff jättenervös. Vi såg dock ett litet pyre på 14 mm och livmoderhasen var sluten. Läkaren kunde inte se blod i livmodern. Ska träffa psykolog och med tanke på mina missfall remiterade han mig vidare till specialmödravården här i stan. Kan ju inte fortsätta gå hos dom vilket jag egentligen skulle viljat. Alltså om dom hade mördavård vill säga...
    Kommer nog aldrig kunna pusta ut men det känns lite lite bättre idag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 15:32
    Hej!

Nu har jag gått in i vecka 19 (18+0).
    Vägen hit har varot tuff. har lika lång väg till BF. Men nu utan blödningar som jag hoppas jag slipper framöver.
    RUl gick bra och allt är som det ska med den lilla bebisen som värkar att må prima.
    Härmed avslutar jag denna tråden och hoppas den ger hopp för andra som blöder i början av sin garviditet och tidigare haft missfall.

tack alla som stöttat!
  • Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g
  • TAN

Förstår att det måste vara jättejobbigt att gång på gång få missfall! men får man fråga vilken vecka som dina missfall skett i??

• Birsen

TAN...första har jag ingen riktig koll på. Allt va så nytt med IVF och jag visste inte riktigt hur man räknade men jag kommer ihåg att det va två dagar innan VUL.
    De andra två har jag fått i vecka 5+4

• TAN

Okej.. jag är nämligen i v4+1 och är orolig för att få just missfall eftersom att man läser att det verkar inte vara så ovanligt.. jag väntar mitt första barn och har inte fått något MF tidigare. men man vet ju ändå aldrig!!

• TAN

Okej. tack! ska fösöka med detta även om det e svårt! Lycka till och hoppas att det löser sig för dig!!

• SnipSnapSnut

Birsen- tycker så synd om dej. Jag har haft två MF och nu vill det inte ta sig. Jag undrar hur man ser att livmodern är hjärtformad? Jag har ju gjort vul och så och ingen har sagt något om det...ser man det på vanligt vul?

• Birsen

SnipSnapSnut...Vissa läkare ser det på vanligt vul. Men min blev missad trots alla täta kontroller man gör i samband med IVF.
    Det upptäcktes då jag gjorde min missfallsutredning. Då brukar läkaren spruta in koksalt för att se livmoderns form.

• Primrose

Birsen: Jag beklagar verkligen om det inte går vägen den här gången heller. Jag har själv tre missfall ("naturliga" försök) och två misslyckade IVF:er bakom mig (och innan dess flera år av infertilitet pga en oupptäckt tumör på hypofysen). I februari, i väntan på ev. äggdonation, gick jag till Lucinakliniken och tog prover. I början av mars plussade jag och några dagar senare kom provsvaren och Dr. B på Lucina skrev ut Trombyl pga mina värden. Jag tog 2x75mg t o m v. 12 (samt progesteronvaggisar fr o m ÄL och t o m v. 12) och nu är jag mamma sedan två månader tillbaka. Om det var Trombylen som fick det att lyckas kan jag inte veta till 100% - men jag håller med de andra här att det kan vara värt för dig att försöka. Att få ständiga missfall är så otroligt jobbigt och sorgligt.

• Birsen

tjejer jag tar barnalbyl nu. Började med ½ tablett men fick värsta störtblödningen i vecka 6+6 så nu tar jag bara en fjärdedel om dagen. Progesteronen fortsätter jag med x2. Så hoppas nu det går bra för mig trots blödningarna...

• Pimpinellan

Håller alla tummar för dig Birsen! Det bara måste gå vägen för dig nu! En halv barnalbyl är för mycket- en 4:edel är tillräcklig mängd.

Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g