• Anonym (Okunnig)

Spermier i försatsen?

Innehåller försatsen några spermier? Alltså den genomskinliga vätska som kommer ut när man tex runkar av killen? Jag och min sambo kör med avbrutet sex och använder inte kondom... Blir därför lite orolig ibland. Dock kommer han aldrig i mig.

• Svar på tråden Spermier i försatsen?
  • Judy

bara lilla jag skrev 2008-11-30 19:31:55 följande:

jag skriver bara det jag har läst.. Jag är ingen gynekolog eller sexolog och jag har inte heller forskat inom ämnet.. men jag har läst flera sidor på internet om det här som är skrivna av olika sexologer och gynekologer där dom hävdar att i försatsen finns det alltid spermier och ca 10.000... Så jag skriver bara det jag har hittat och läst samt gett en länk för att ts har undrat.. Thats it.. Men om du vill läsa vidare huruvida man inte är frisk om man inte har spermier i försatsen eller inte så kan du gärna göra det.. Men jag antar att sexologerna grundar sin fakta på fullt friska män utan reproduktionsproblem..
    Men jag frågade bara utifrån dina källor, jag har läst på många sidor att det inte är vanligt att ha spermier i försatsen och att man har det i större utstreckning om man nyligen haft utlösning. Förstår inte riktigt hur spermierna kan hamna där liksom, eftersom att körtlarna som producerar försatsen sitter långt ut på urinröret.
  • bara lilla jag

var har du läst det någonstans? Nej har du nyligen haft utlösning så finns det inte särskilt mkt spermier nej det tror inte jag heller men det handlade det inte om nu heller utan det handlade om att ts hade haft sex med sin pojkvän och undrade huruvida försatsen innehöll spermier eller inte.. Och har inte han runkat på en timme eller så så innehåller den spermier enligt de sidor jag har läsr..

• bara lilla jag

Men däremot så kan jag tänka mig att detta är ett ämne som doktorer och forskare inte riktigt lagt något krut på att ta reda på exakt.. Så det spelar nog ingen roll hur mkt du och jag disskuterar detta för både du och jag kommer hitta sidor som stämmer överens med våra åsikter.. Så ja jag säger helt enkelt till TS risken finns uppenbarligt iom att flera på FL blivit gravida av försats så använd kondom...

• Judy

bara lilla jag skrev 2008-11-30 19:42:18 följande:

var har du läst det någonstans? Nej har du nyligen haft utlösning så finns det inte särskilt mkt spermier nej det tror inte jag heller men det handlade det inte om nu heller utan det handlade om att ts hade haft sex med sin pojkvän och undrade huruvida försatsen innehöll spermier eller inte.. Och har inte han runkat på en timme eller så så innehåller den spermier enligt de sidor jag har läsr..
    Jag menade att spermier finns kvar i urinröret sedan en tidigare utlösning och att försatsen för med sig dessa när den kommer och därför har det hittats spermier där. För hur annars spermier kan förekomma i försatsen försår inte jag då spermierna kommer från testiklarna.
  • bara lilla jag

Hmm men försatsen eller ja sekretet från försatsen kommer väll från prostatan.. kan det inte vara möjligt att tesiklarna släpper ifrån sig lite lite sädesvätska bara per automatik när själva försatssekretet kommer??.. För den kommer ju för att rensa ur urinröret från urin osv..

• Anonym (sexy)

Oj det verkar som om jag har haft tur i mina tre längre förhållanden körde vi ofta med avbrutet samlag.
    Även om jag var väldigt försiktig och noga med att dra ut i tid innan jag sprutade.

• Anonym (Bert)

Vill ni ha barn? Annars är det viktigt att använda preventivmedel. Avbrutet samlag är den minst säkra metoden av alla.

Jag var medskyldig till tre oönskade graviditeter, på grund av fallerande spiraler. Tre aborter följde, tyvärr. Sen steriliserade jag mig, vid 42 års ålder. Bästa jag gjort för mig och henne, ever.

• Anonym (Hej)

Analsex är den bästa och säkraste metoden. Då blir kvinnan inte gravid. Glad

• Anonym (Man)
    Anonym (sexy) skrev 2024-06-07 08:35:19 följande:

Oj det verkar som om jag har haft tur i mina tre längre förhållanden körde vi ofta med avbrutet samlag.
    Även om jag var väldigt försiktig och noga med att dra ut i tid innan jag sprutade.

Lite samma som för min fru. Hennes förra pojkvän tyckte att avbrutet räckte. Han påstod att han var expert på den metoden och hade klarat sig med det också med tidigare partners. Att dra ut i god tid var knepet enligt honom. Hans nästa flickvän blev dock gravid direkt, så där höll inte "expertisen".
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Man) skrev 2024-06-07 13:25:16 följande:
    Lite samma som för min fru. Hennes förra pojkvän tyckte att avbrutet räckte. Han påstod att han var expert på den metoden och hade klarat sig med det också med tidigare partners. Att dra ut i god tid var knepet enligt honom. Hans nästa flickvän blev dock gravid direkt, så där höll inte "expertisen".
    Vilket visar vikten av att skaffa sig fakta själv, inte tro blint på någon annan.

Avbrutet samlag är ett väldigt klassiskt sätt att råka bli gravid.
  • Anonym (Man)
    KimLinnefeldt skrev 2024-06-07 16:31:10 följande:
    Vilket visar vikten av att skaffa sig fakta själv, inte tro blint på någon annan.

Avbrutet samlag är ett väldigt klassiskt sätt att råka bli gravid.
    Jo. Nu klarade hon sig ju trots att de höll ihop i två år. Om det var hans "skicklighet" eller tur vet jag inte. Kanske en kombination av båda
Svar på tråden Spermier i försatsen?