• Anonym (Okunnig)

Spermier i försatsen?

Innehåller försatsen några spermier? Alltså den genomskinliga vätska som kommer ut när man tex runkar av killen? Jag och min sambo kör med avbrutet sex och använder inte kondom... Blir därför lite orolig ibland. Dock kommer han aldrig i mig.

• Svar på tråden Spermier i försatsen?
  • La Lola
    Anonym skrev 2008-11-29 12:08:31 följande:
    Nej, alla män har inte spermier i försatsen
    Men det vet man ju inte innan isf. För få kollar nog upp det innan de börjar pippa utan skydd....
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Polargirl
    La Lola skrev 2008-11-29 16:49:46 följande:
    Men det vet man ju inte innan isf. För få kollar nog upp det innan de börjar pippa utan skydd....
    Det är därför man ska använda skydd under hela samlaget...
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • La Lola
    Polargirl skrev 2008-11-29 18:22:04 följande:
    Det är därför man ska använda skydd under hela samlaget...
    Precis.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Anonym (24:an)
    Polargirl skrev 2008-11-29 12:11:39 följande:
    Försats har alla, men olika mycket.
    Är du helt 100% säker? I så fall är nog inte min sambo en man, jag har aldrig sett någon försats på honom :-|
  • Polargirl
    Anonym (24:an) skrev 2008-11-29 18:38:37 följande:
    Är du helt 100% säker? I så fall är nog inte min sambo en man, jag har aldrig sett någon försats på honom :-|
    Det kanske inte alltid är så mycket så det märks?
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Anonym (kvinna)

alla har inte mycket försats en del har bara en droppe eller två o en del savar massor

• bara lilla jag

har läst flera olika sidor med flera olika sexologer och alla säger enhälligt att det finns ALLTID spermier i förstsen!

• Anonym (Okunnig)

med andra ord borde jag vara lite orolig då över att vara gravid.. Har kännt en del illamående den senaste veckan...

• Hallonjuice
    Polargirl skrev 2008-11-29 12:01:29 följande:
    Försatsen produceras från två små körtlar strax under prostatakörteln. När en man blir sexuellt stimulerade tillverkas detta sekret, konsistensen är lik rå äggvita. Vätskans uppgift är att vidga och smörja urinröret inför själva utlösningen. Hur mycket försats som produceras är olika från man till man. Det finns alltid lite spermier i försatsen, därför är det viktigt att använda kondom under HELA samlaget. Regeln är att yngre män har mer försats än äldre.
    men det inne håller ochså ett dödande medel så inga bakterier från urin förljer med den lilla mängt sperma som kommer med då är inget gämfört med den riktiga sattsen
Svar på tråden Spermier i försatsen?