Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Spermier i försatsen?

det är större risk att bli gravid av försatsen än av själva stora satsen då det är mer koncentrerat i försatsten med spermier än i själva satsen då det är mer utspätt.. Såg det på fråga olle!

• bara lilla jag

haha ja :P Men han är ju en duktig sexolog så absolut!

• bara lilla jag

har läst flera olika sidor med flera olika sexologer och alla säger enhälligt att det finns ALLTID spermier i förstsen!

• bara lilla jag

på en frisk man är det ca 10.000 spermier i försatsen.. :)

• bara lilla jag

ungefär 60 000 spermier behövs för att kvinnan ska bli befruktad.. Eller det är då chansen är som störst.. Men man kan även bli gravid på försatsen och på de 10.000 spermier som finns där

• bara lilla jag

fast det med försatsen och så som jag skriver handlar ju om män som är fullt friska och har en fullt normal spermaproduktion...

• bara lilla jag

jag skriver bara det jag har läst.. Jag är ingen gynekolog eller sexolog och jag har inte heller forskat inom ämnet.. men jag har läst flera sidor på internet om det här som är skrivna av olika sexologer och gynekologer där dom hävdar att i försatsen finns det alltid spermier och ca 10.000... Så jag skriver bara det jag har hittat och läst samt gett en länk för att ts har undrat.. Thats it.. Men om du vill läsa vidare huruvida man inte är frisk om man inte har spermier i försatsen eller inte så kan du gärna göra det.. Men jag antar att sexologerna grundar sin fakta på fullt friska män utan reproduktionsproblem..

• bara lilla jag

var har du läst det någonstans? Nej har du nyligen haft utlösning så finns det inte särskilt mkt spermier nej det tror inte jag heller men det handlade det inte om nu heller utan det handlade om att ts hade haft sex med sin pojkvän och undrade huruvida försatsen innehöll spermier eller inte.. Och har inte han runkat på en timme eller så så innehåller den spermier enligt de sidor jag har läsr..

• bara lilla jag

Men däremot så kan jag tänka mig att detta är ett ämne som doktorer och forskare inte riktigt lagt något krut på att ta reda på exakt.. Så det spelar nog ingen roll hur mkt du och jag disskuterar detta för både du och jag kommer hitta sidor som stämmer överens med våra åsikter.. Så ja jag säger helt enkelt till TS risken finns uppenbarligt iom att flera på FL blivit gravida av försats så använd kondom...

• bara lilla jag

Hmm men försatsen eller ja sekretet från försatsen kommer väll från prostatan.. kan det inte vara möjligt att tesiklarna släpper ifrån sig lite lite sädesvätska bara per automatik när själva försatssekretet kommer??.. För den kommer ju för att rensa ur urinröret från urin osv..

Svar på tråden Spermier i försatsen?