Kan man basta när man är gravid?
Inte kan väl det vara någon fara när man är i vecka 21?
Ska på kryssning med sambons jobb och vi hamnar väl i badet och bastun förstår jag.
Inte kan väl det vara någon fara när man är i vecka 21?
Ska på kryssning med sambons jobb och vi hamnar väl i badet och bastun förstår jag.
Ni som skippar att basta, skippar ni varma bad då också??
Jag har både bastat och tagit varma bad, men man får ju göra dte med förnuft. Börjar man känna sig dålig så avbryter man ju såklart direkt, sen får man ju vara mer aktiv med vätskeintaget
Detta är inget råd utan en erfarenhet. Jag bastade jätte-mycket som gravid. ÄLSKAR BASTU!! Är halvfinne och kan inte leva utan bastu som är extremt beroendeframkallande enligt mig. Till mig sa läkare att det inte var någon fara såvida man inte har problem med blodtryck dvs. Men du måste göra det du tycker är bäst, som alltid
Jaja..vi tycker helt enkelt olika här . Men som sagt amandamamman hoppas du får det riktigt trevligt och lyssna på kroppen om den säger i från.
det är ju en sak om dom menar at man kanske inte ska typ, ha så stora värmeskillnaders, kanske basta, gå ut i de kalla, och håll apå så ett par gånger, men OM man lixsom är på de varma hela tiden så ska de väl endå inte va nån fara. det är som du säger, jag ve tinte så mycke själv, har inga barn eller så, men jag har mräkt att folk oroar sig för myckat för alla jag får jag får inte...!
...också badade jag varmt....som moderator skrev så värms inte hela kroppen upp till bastugrader eller badvattengrader, likaså så reglerar kroppen temperaturen så att om vi simmar i kallt vatten så sänks inte kroppstemperaturen till samma temperatur som vattnet. Nu talar jag ocm kortare stunder, alltså inte flera timmars plaskande i 42 graders vatten eller i 5 gradit vatten.
Vad jag har hört så är det INTE farligt att basta. har gjort det flera gånger. Man ska väl dock tänka på som flera skrivit att dricka mycket o inte sitta för länge.
står också i boken som BM rekommenderat att det är Ok. sid 138 mamma-praktika.
Jag tycker det var jätte skönt.
Jag bastar en kväll varje vecka och hoppa i sjön tre gånger är nu i vecka 33 och har gjort detta under stora delar av graviditeten. Jag mår hur bra som helst!
Hade det varit farligt hade Finland varit tomt på människor
Så länge man inte sitter till man mår dåligt är det ingen fara.