• Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel

Drickschoklad som jag tänkte ta med mig ut imorgon i termos. 

Roligt att mixa sin egen choklad och smaksätta. Jag började med att purea pekannötter tillsammans med mjölk. Sen sila detta och blanda i Valrhonas fina kakaopulver som jag köpte häromdan, samt rörsocker och lite butterscotchsyrup för att tillsätta sötma. 

Blev en härligt nötig smak som nog blir ännu godare när man värmt upp den imorgon, för att dricka under en trevlig höstpromenad. 

• Nandez
    Mayjel skrev 2024-10-24 22:08:49 följande:

Drickschoklad som jag tänkte ta med mig ut imorgon i termos. 

Roligt att mixa sin egen choklad och smaksätta. Jag började med att purea pekannötter tillsammans med mjölk. Sen sila detta och blanda i Valrhonas fina kakaopulver som jag köpte häromdan, samt rörsocker och lite butterscotchsyrup för att tillsätta sötma. 

Blev en härligt nötig smak som nog blir ännu godare när man värmt upp den imorgon, för att dricka under en trevlig höstpromenad. 

Mums, det låter gottGlad
  • Mayjel
    Nandez skrev 2024-10-24 22:21:15 följande:
    Mums, det låter gottGlad
    Ja, det var riktigt gott faktiskt. Prova du med vetja! Passar väldigt bra i kaffe också, med nötsmak.

Köpte mina egna pekannötter på Lidl förövrigt. De har relativt hyggliga priser på hela sitt nötsortiment Glad
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????