Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

Sexiga NattChatten för oss som inte sover

Mandi74 skrev 2009-02-02 19:24:02 följande:

Haha.. men jag ser vad du skriver, precis som du fattar vad jag skriver. Kanske för att vi är lika "konstiga" bägge två. Jag har oxå en massa bagage och ett rent helvete bakom mig, något som jag tror kommer påverka resten av mitt liv och det kommer alltid att finnas där. Nu försöker jag bara omvandla det till något bra och se det som att det som har hänt har format mig till den jag är idag och hur det än är så är jag nöjd med den jag är.ag har mina åskiter, jag har mina ståndpunkter och ingen kan rubba dom, för jag är så säker på mig själv, efter att ha vänt ut och in på mig själv så som jag gjort de här åren så har man fått en ganska bra själv instinkt. Jag vet vem jag är.. Visst fan går det upp och ner, herregud senaste 6 månaderna har varit ett rent helvete, men jag känner att det är på väg att vända igen. Det jag måste lära mig nu är att lita på andra, jag har aldrig kunnat göra det fullt ut innan.. jag har fått klara mig själv. Så det är väl den svårast biten för mig.. att kunna känna tillit. Men jag hoppas att det kommer det oxå.. 2 steg fram och 1 bak så ska jag nog hamna där tillslut.
    För att skrämma slag på alla stackars satar som ska tya läsa igenom det vi skriver...ska jag se om jag kan ge dig ett svar...

Egentligen är vi nog inte så konstiga, vi känner oss själva, våra styrkor, svagheter...det mörka, det ljusa. Att andra ser om som annorlunda individer kan vi överhuvudtaget inte påverka. Frågan är...vill vi vara som alla andra?

Jag om någon skiljer mig från mängden, allt som oftast går jag mina egna vägar. Visst rättar jag in mig i ledet...om det behövs. Tjattrar inte när jag inte finner ett behov av det, kan välja den enkla vägen vid de rätta tillfällena. Det man ser för blotta ögat när man ser mig är långt ifrån det man får...ytan visar inte en tillstymmelse till innehållet. Falskt? Ja, det kan tyckas. Men jag väljer själv vem jag släpper in på livet, vem som är värdig att få en glimt av den sanna ärliga JAG.

Tillit är ett stort problem för mig, man får jobba för den...jobba hårt. När man får min tillit har man den tills den dagen man visar sig icke vara värdig den längre. Trampar på mig kan man göra, jag reser mig igen....förlorar man min tillit då förlorar man hela mig.

Bagage finns, precis som du har & alla andra. Ibland är det tyngre & ibland är det som en fjäder. Börjar så smått komma till insikt med att vandringen är fan så tung & den ska göras på egen hand.

Någon som orkat läsa hela vägen...?
  • SimplyTheBest

Decnet skrev 2009-02-02 19:32:29 följande:

öööh.. Jag skulle tydligen be om ursäkt för att jag påpekade att ni skrev långt.. det var inte meningen att verka korkad och oförstående alls.. Jag ber så himla mycket om ursäkt om individen Decnet har förosakat någon som helst mental skadlig tillfogelse i situationen och tråden som sådan. Ni har mina djupaste kondoleanser och ber er absolut inte upphöra med era milslånga inlägg då dom bryter av Smillaninloves tafatta försök till oral besprutning i tråden.. *Bockar sig djupt*.. Förlåt mig.. förlåt... förlåt..
    En ursäkt ska komma från djupet av hjärtat, självmant...ser ditt tafatta tappra försök & vrider mig av skratt...

Tackar för det första sanna skrattet idag
  • SimplyTheBest

SmillanInLove skrev 2009-02-02 19:34:00 följande:

AMEN Kung DECE HAR TALAT
    Vilket fatalt felsteg...Dece kung??? I vilket land då???

Tror bestämt jag har missat något här...

Är född blondin så någon får gärna upplysa mig...fattar inget...

• SimplyTheBest

SmillanInLove skrev 2009-02-02 20:19:23 följande:

Har precis blivit mörkhårig, mitt blonda svall med silikontuttar finns kvar under all så där av mitt tappra försök till att vara smart och smörig
    Själv har jag blivit mörkhårig genom åren...efter hand som jag fyllade hjärnan med kunskap...

Har minnesluckor från en del geografi & historie lektioner eftersom jag helt missat Dece land...hade annat för mig då...
  • SimplyTheBest

Decnet skrev 2009-02-02 21:20:46 följande:

SimplyTheBest skrev 2009-02-02 20:41:51 följande:
    Jag är kung över hela världen.. det enda itsy bitzy teeny weeny beskymret jag har för tillfället är att världen inte riktigt vet om det ännu bara.. men snart så.. Jag känner mig som plankton i svampbob fyrkant.. Soon ill take over the WOOOOOOOORLD!!!
    Vi har ett annat problem...båda kan inte sitta på tronen...du må vara kung men jag är enväldig härskarinna...kan bara styra ensam, det blåser på toppen & jag vill inte att någon annan ska lida...

Dece land är inget mot PC:s land...här är det alltid kaos i den mest simpla konstruktionen...
  • SimplyTheBest

Decnet skrev 2009-02-02 21:34:55 följande:

SimplyTheBest skrev 2009-02-02 21:33:28 följande:
    Deceland befinner sig inte på nåt jävla berg och topp högt upp.. deceland befinner sig underground.. mitt i självaste skärselden själv.. 4 real..
    Så har vi det där med skärselden...vandrar genom den när som...nemas problemas...lever, andas, omsluts av skärselden dagligen...
  • SimplyTheBest

Decnet skrev 2009-02-02 21:44:53 följande:

SimplyTheBest skrev 2009-02-02 21:37:08 följande:
    Jag ÄR skärselden.. Och mig veteligen är jag inte och svärmar dig just nu.. och om jag gjort det ber jag ideligen om förlåtelse, men vissa gånger kan jag inte koncentrera mig utan låter lågorna vandra fritt som eld i tyngdlöshet.. Jag ber i ärlighetens namn om ursäkt om dom av misstag slickat dina ben.. eller dina väggar där du sitter..
    DU är inte skärselden....ser inte dig i elden ivf...

Varmt är det men jag uthärdar utan problem, än har inget lyckas bränna bort kylan från mig...
  • SimplyTheBest

Mandi74 skrev 2009-02-02 21:12:33 följande:

Haha.. jag orkade läsa hela vägen i alla fall.. Jupp, jupp och jupp.. är väl det enda jag kan säga. Du har så rätt i det du skriver, folk tror dom vet vem man är efter ett ögonkast, efter en lite kontakt. Jag är i mångas ögon stackars lilla Mandi som är så oskyldig, hjälplös och svag. Men de som tror det känner mig inte ett dugg.. för visst fan har jag mina svaga stunder när jag är hjälplös, men dom visar jag för väldigt få. Jag är nog ganska reserverad när jag träffar folk, jag avvaktar och ser vad av mig kan jag visa för den här personen utan att det slår tillbaka på mig själv sen. Men av någon konstig anledning så har folk en tendens att öppna sig och bara ösa sitt liv över mig, fast jag knappt träffat personen innan. Det kan vara på bussen, på pendeln hände det hur ofta som helst, när jag jobbade i affär så var det nästan dagligen, när jag jobbade som telefonförsäljare likaså. Jag vet inte vad det är.. och ibland är det fan en jävla förbannelse.(nu ska du inte ta åt dig och tro att jag menar dig) Men vi måste vara starka, annars hade vi inte stått på benen nu.. vi måste besitta någon inre starkhet.. kanske tom stolhet som gör att varje gång någon slår på en som reser man sig upp igen, borsta av kläderna och undrar - Var det allt du hade.. fast man kanske helst av allt skulle vilja kvar i fosterställning och gråta ögnonen ur sig.. Crap.. nu flummade jag nog iväg igen så jag slutar innan det blir föör mycket.
    Undras hur länge vi får vara kvar här...de slänger kanske ut oss snart ur tråden...

Tar inte åt mig, säger själv likadant & brukar alltid få förklara hur jag menar...så jag förstår hur du menar.

Tyckte det var intressant att du skrev att du jobbat i butik...samma här nämligen. Var som en vandrande psykolog . Tror på något sätt att trots all tvivel så besitter vi en oerhörd styrka & antagligen så utsöndrar vi den oxå, med tanke på att personer väljer att anförtro sig åt oss.

Det är inget problem med vänner & bekanta men när "främmande" personer gör det så kan det bli lätt för mycket.

Säger samma sak till dig & andra här...jag lyssnar, reflekterar & stöttar så mycket jag kan. Det handlar inte om att jag inte orkar finnas till för andra..det är inte alls det...

Flummigt på hög nivå, de som fattar fattar
  • SimplyTheBest

Mandi74 skrev 2009-02-02 21:43:45 följande:

*fortsätter sväva runt i min egen lilla värld*
    Hallå....var svävar du runt??
  • SimplyTheBest

Decnet skrev 2009-02-02 22:33:27 följande:

SimplyTheBest skrev 2009-02-02 22:27:32 följande:
    Jag säger som slutet i det gamla diablo-spelet.. "The only one that can contain and obtain the devil himself and take his rightful place is the man so divine that he will not be corrupted by the atmosphere of the devils wishes, only he will be the right warrior to take the role as the devil himself, until the day he cannot hold back and transforms to the thing he sworn to mankind he would protect them from at all times.. " *Ridån går ner.. publiken sitter tyst kvar.. *
    Om vi ska ha en maktkamp om vilka/vilken demoner oxå så vet vi båda vem som vinner den kampen...här har du den personen som för en inre kamp med dem alla...Mörkret över ljuset...Ljuset över mörkret...
Svar på tråden Sexiga NattChatten för oss som inte sover