• Mandra

30+ med första barnet 1-3 år

Jag tar också till mig era tips om hur att få ner mediciner, vi har ju aldrig behövt ge något av våra barn antibiotika än men den dan kommer ju att komma. Så jag tackar också för alla tips !

Noi > Så trevligt. Välkommen! och grattis till H!

• Mandra

Minimalla > Weee, så nu är den stora dagen kommen. Kommer ni ha kompiskalas eller familjekalas eller bådeockkalas? Ska ni/har ni köpt något speciellt? Vi ska nog köpa ett dockskåp åt Vilya.

• Mandra

Minimalla > Ahh, det där årskortet var ju toppen. Bor ni så nära?! fuskigt Nu kommer vi alla i tråden råka nämna för dig när vi åker till kolmården i sommar. Så kanske du råkar ha vägarna förbi just dåFörvånad
    Hehe, ja då blir det ju en del kalas. Kan förstå att ni drar lite på kompiskalaset.

• Mandra

Slarvan > Välkommen !   Åh, jag minns att Vilyas bästa 1års present var en radiostyrd badanka. Hon använde den dagligen i månader (aldrig i badet för då var den inte alls skoj) men på marken sprang den omkring och kvacka. Fjärrstyrningen har 2 knappar som hon fick att funka omedelbart. Alla pappor var också mäkta imponerade av den och provkörde den flitigt på kalaset hihi

Igår var vi ju hos doktorn med tjejerna. Tyra hade virus trodde dom så det är bara att fortsätta med alvedon, näsdroppar, ventolin och mollipec.
    Vilya hade däremot fått bindhinneinflammation under hela ena ögat, det var en vagel från början som elaka bakterier krypit in i och nu var det inflamerat hela alltet. Det förklarar varför hon har en 2cm stor vagel under ögat, som jag trodde det var hehe. Droppar i ögonen 4 ggr dagligen blev medicineringen.

Nyss är jag hemkomen från stan. Idag fick vi ihop det så jag kunde köpa lite presenter till Tyra inför morgondagen och jag hittade en sån där docka jag ville ha!

Såklart tänker jag jättemycket redan idag på vad jag gjorde förra året vid den här tiden. Ungefär nu så åkte våra vänner hem, dom var här en tripp med ett babyskydd vi skulle få låna för den 19de var BF dagen trots allt. Om några timmar, strax innan midnatt så kom första värken och då gick också slemmisen. Åååh sen kom min underbara förlossning som gick så bra och lagom fort med lagom krystning och med mig som styrde denna gång. Min revanch som suddade ut all min förlossningskräck! YEY! och så finalen .. lilla Tyra som bajsade ner hela mamma på väg upp på magen.
    *nostalgi*

• Mandra

AssarP > Hon hälsar tack! Vi har haft en jättemysig morgon alla 4a och självklart var snörena på paketen roligast men den lilla håra väskan med ett knäpplås var också en hit. Kan man stoppa i och dra ur saker... tex present snören

Minimalla >  Lite varning för kräsmagade att fortsätta läsa detta. Är du en kräkare också elle rmår du bara illa? För jag har kräkts genom båda mina förlossningar men andra gången hade jag en plan om det skulle bli så. Jag bad om dropp för att jag skulle orka. Med Vilya så kräktes jag ju så fort jag gjort en liten sipp på blåbärsoppan och ibland han jag inte fram med påsen ens.. kan ju tänka dig vilken katastrof för alla. Bytte sånna där snygga klänningar massor med gånger och orkade inte stå på benen för all energi var slut. Kräktes från första värken med båda men med droppets hjälp så mådde jag prima och orkade genom andra med lätthet plus att när jag hade tömt magen så slutade jag kräkas.

• Mandra

Hej på er och tack för gratulationerna till Tyra! hon är tyvärr sämre och har haft en ovanligt pipig dag för att vara hon. Jag hoppas det vänder snart för min lilla 1åring.

Så här POP fin var hon dagen till ära mitt lilla klättertroll

1åringen.JPG

Nu ska jag sluta tråka er med bilder

• Mandra

Kusin Knase > Jag skulle nog gå på din mammas råd. Tror hon vet vad hon pratar om som distriktssköterska ?! Hoppas lilltösen kryar på sig snabbt, det gör ju ont i mammahjärtat att se dom så låga.

• Mandra

Kusin Knase > Om inte annat så är det lugnande att få höra 'det är ett virus, bara att vänta ut' eller 'oj här har en bakterie slagit rot.. vassego lite meducin' Vilket som så vet man ju hur man ska handskas med det sen så dom snabbast möjligast mår bra. Och Tack för dom värmande orden!

• Mandra

Olimpia > Börja spara nu Man kan köpa ihjäl sig där. Den där jeansklänningen hon har på sig var kärlek. Jag köpte ett par jeans åt henne också men de var för stora, trots att vi köpte deras stuprörsmodell. Hon är så smal och liten vår tös. Vägde knappt 8kg för ngn månad sen. Lite orolig att de ska börja bråak med oss på 1årskontrollen nästa vecka om vikt och så.

• Mandra

Kusin Knase > Jösses, jag satt just här och rös till.. av obehag. Fy vad jobbigt.. lite pest eller kolera över er sits då. Jag hoppas verkligen att hon får hjälp. Då förstår jag verkligen att ni drar er för att gå till doktorn. Usch säger jag bara.. och här klagar jag på att vår VC bara har stafettläkare och är omöjlig att komma fram till. Vi har i alla fall en bra barnakut när det kniper.

• Mandra

gbg30plus > Mm, hon är ju så otroligt söt lilla Bianca! Tyra drar 80 i stl. Fast varken jag eller sambon är särskilt stora så det är ju inge konstigt igentligen.
    Mm, nästan dax för din gobits första födelsedag. Jag vart lite besviken på våra familjer som helt tycks ha glömt Tyras stora och första födelsedag igår utom svärmor som dessutom kom förbi idag med en bobbycar till henne.

Slarvan > Ja klänningen är jättesöt, blusen hon har under också så fin därifrån. Tycker verkligen du ska spana in den på nära håll om du har vägarna förbi pop!! Mm tack, vi Tycker också att Tyra är sött. Hon får väl smeknamnet MyranTyra sen Du har ju ett välldans fint namn du med på tösabiten din!!

Tycker jag borde få rabatt eller reklampengar snart för min lobbyverksamhet om pop

Assar och gbg > Jag köpte den förra veckan till en liten nyföding våra vänner fått!! Den är verkligen fin.

Pyttis > Vad mysigt det lät då! Du får berätta mer när ni är hemma igen? Vare en engångsbehandling eller en halvdag?

• Mandra

Lilla Proppen > Åh så tungt och verkligen inte OT, vi pratar ju alla på om livet och det som är viktigt och aktuellt för oss just nu. Som dom andra har sagt, vilka fantastiska vänner ni är. Jag hoppas att det hela får ett lyckligt slut! Varma kramar till er.

Minimalla > Ja då får vi hoppas att det bara försvinner och att hon kryar på sig snabbt! Ja det är vekligen förkylningstider som Stella och Tyra är födda på. Antar att man får räkna med sjuka eller inga gäster på födelsedagarna då. Vi drar ihop vårt släktkalas och har det i mars. För våra åker så långt så vi tar ett mellan tjejernas födelsedagar.
    Var det den 24de?

Kusin Knase > Ah, så det finns hopp om liv/bra läkare där också på något sätt. *phew* Jag satt här och blev helt bestört av det ni skrev.

• Mandra

lia76 > Vilka fina tjejer!

kaz > Vilken fantastisk värdinna du är som tar emot släkten från världen över. Jag gillar också att ha folk hos mig men en månad irad är nog 2 veckor i överkant för vad jag skulle orka utan en lika lång paus emellan. Nu hoppas jag du får lite vilotid innan nästa omgång kommer
    Vet ju att ni brukar ha folk långväga hos er ofta. Du skulle gå till det där spat man får ha med sig sin bebis på i sthlm. Ja eller igentligen ett dagspa utan barn med idel sköna behandlingar. Du kanske ska införa det som 'betalning'

• Mandra

Katelynn > Välkommen!

kaz > Vilya gjorde precis samms sak. Plötslig så var pottan inge skoj men toaletten. Vi har ingen sits utan hon sitter där och hänger på händerna och det funkar fint. Vi läste och pratade och satte på kranen så kisset skulle komma, framförallt så höll vi henne sällskap. Nu flyter det fint med allt

lia > Sötis hon är

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år