30+ med första barnet 1-3 år
Hoppas att alla härinne haft en trevlig nyårsafton. Vi firade stillsamt tillsammans med en annan mamma som har en son som är lika gammal som Gabriel. Gabriel somnade när de gått vid halv nio, och jag och maken gick till sängs vid halv elva. Men det var nog tur att vi gick och la oss så tidigt - för Gabriel tyckte först att han skulle komma över i vår säng vid halv sex, och sedan att det var morgon vid halv sju. Gissa vems morgon det var idag?
Pratade för en dryg timme sedan med en kompis man, och de hade deffinitivt inte haft någon trevlig början på det nya året: Deras yngsta flicka - som fyller två i slutet av januari - började kräkas när det gått och lagt sig, och de var inte ens hemma hos sig. Min kompis tog natten, och körde sedan hem med familjen. När jag pratade med hennes man hade hon fått gå och sova, och han övertog sysslan att ta hand om kräksjuk tvååring. De har dessutom haft ett tungt slut på året, med återkommande jätteförkylningar och en stor (nåja, snart fyra år) tjej som fått både Borelia och vinterkräksjukan under den senaste månaden.