Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ med första barnet 1-3 år

Lina: Jösses ! Det där lät inget roligt . Jovisst kan de komma ihåg vad de drömt, lika väl som de kan komma ihåg vad de lärt sig och vilka de träffat.
    Har tyvärr inget tips om vad man kan göra, mer än att försäkra honom gång på gång att det inte finns några spindlar där.
    Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • Milla C

Här har det varit full rulle idag. Vi åkte till Örebro för att inhandla en micro - eftersom Gabriel dagen innan julafton försökte micra en termometer, och igår när maken skulle värma G´s köttbullar blixtrade det mellan köttbullarna. Dessutom var vi på IKEA och handlade bla nya backar till G för att förvara allt Duplo han fått. Sedan har vi varit hos kompisar på middag, så Gabriel somnade så fort han kom ner i sin säng. Vi får väl se om han vaknar och är hungrig mitt i natten...

Gabriels diaré försvann lika hastigt som den kom föresten. Fast han fiser fortfarande något fasansfulltGenerad. Lite pinsamt när man är bortbjuden, men de var förvarnade och har själv två killar, så de brydde sig inte så mycket.

• Milla C

*Kramar till alla som får vänta på plus*

Maken håller på att försöka lägga en jättetrött Gabriel. Verkar gå "sådär". Just nu skriker han "Nää ligga", men det ändrar sig förhoppningsvis snart till sött sovljud istället.

• Milla C

Det tog som tur var mindre än fem minuter ifrån "Nää ligga" till knäpptyst på övervåningen. Make och son utslagna i snart en timme alltså .

Nä, nu kom maken ner.

• Milla C
    Linda: Hmm, vill ni ha namn som börjar på samma bokstav? För i sådana fall gillar jag Axel och Anton. Annars är ju Gabriel jättefint .
  • Milla C

I dag har vi varit och hämtat min nya bil . Egentligen skulle maken och Gabriel åka hem i vår gamla bil och jag få köra min, men efter bara ett par hundra meter svängde maken av och sa att Gabriel vägrade att sluta gråta efter mig, så det var bara att byta bil. Så jag fick sitta och titta på baklyktorna på min bil hela vägen ifrån Lindesberg till ArbogaFundersam. Men nu vet jag ju i alla fall EN sak där jag är bättre än maken för Gabriel; när vi åker bil . Visst frågade han efter pappa ett par gånger på vägen hem, men han nöjde sig ganska bra med förklaringen att pappa skulle vara hemma när vi kom hem.

• Milla C

Måste lägga ut en bild på älsklingen när han stolt puttar omkring min gamla dockvagn han hittat i garaget:

• Milla C

Nähä, det funkade visst inte. Återkommer snart...

• Milla C

Provar igen:

DSCF1476.jpg

• Milla C

Jo, det är en Emmaljungavagn vi har. Och Knase: min storasyster har en grön . Vet tyvärr ingen som har enbart en underdel. Storasysters vagn har däcken torkat sönder på.

GOTT NYTT ÅR alla dundermammor! I  mitt glas är det alkoholfritt pga

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år