• kaz

30+ med första barnet 1-3 år

Juni: Nej, det finns inga mirakelmedel direkt. Har bara köpt vatten att skölja ögonen med. Gör det ngr ggr per dag och det ser redan bättre ut.

Mandra: Jag vet. Det lär inte bli mycket sömn i natt heller. Simon däckade efter dagis och sov mellan 16-19. Jag trodde han var sjuk men nu är han hur pigg som helst och kollar på Pippi... Vem vet när han somnar ikväll... Men det var lika bra att han fick sova för han var SÅ ledsen innan. Vi skulle gå till frisören för att klippa håret på honom men han grät och ville inte så vi gick och då grät han för att han ville så vi gick tillbaka men då grät han för att han inte ville och då gick vi igen och sedan grät han hela vägen hem för att han ville klippa håret. Pust

• kaz

Therese: Jag kände inte helelr till din historia. Det måste ha varit oerhört kämpigt för er1 Kramisar!

Pyttis: Konstigt att de inte visste!

Juni: Krya på dig!

• kaz

Ha det så bra Milla!

Mae: Låter som en plan

M73: Bra att de har lite extra koll!

Olimpia: Jobbigt med feber! krya på er!

Assar: Håller tummen för att det blir bra!

Här har det varit ytterligare en vakennatt. Till sist bäddade jag ner mig med båda barnen i gästrummet. Där låg vi och hosatde ikapp alla 3... Är så trött att jag snart går sönder men det är bara att härada ut. Imorgon får vi besök igen. Nu kommer min kusin från Frankrike och hennes sambo. Jag har sett fram emot det SÅ länge och nu känner jag mig bara sjuk, trött och är rädd att jag inte ska "orka" med dem...

• kaz

Proppen: Usch jag ryser. Kramisar

Mandra: Grattis till söta lilla Tyra!

Kram till alla sjuka

• kaz

Stackars alla sjuklingar!

Vi håller på att krya på oss efter 1 vecka med hosta och förkylningar. Peppar, peppar så fick ingen av oss feber. Nu har min kusin och smabo åkt hem och jag pustar ut efter nästan 1 månad med gäster (först makens syster och sedan min kusin). Nu ska vi ta det lugnt i 1 vecka och sedan åker barnen och jag ner till min mamma i Lund.

Kramisar

• kaz

Mirmis: Jag hade gett alvedon när det var dags att sova..

• kaz

Pyttis: Vi har ju släkt lite över hela världen. Makens ena syster bor i USA (på västkusten) så vi ses inte så ofta. Min kusin bor i Frankrike så vi ses inte heller så ofta. Nu blev det lite väl mycket eftersom det ena besöket avlöste det andra... Det är både kul och jobbigt på samma gång... Det har i alla fall påverkat Simon en del för han är om möjligt ännu mammigare. Rätt jobbigt faktiskt. Nu gäller det att komma tillbaka till gamla rutiner igen.

• kaz

Lia: Fina tjejer

Mandra: Bra idé Nej, nu är det inga mer besök inbokade men man vet aldrig ved som händer Nu är det alla kompisar som vill ses istället...

• kaz

Hej,

Har varit på bvc med Sara för vaccin. Stackars, hon tycke inte det var särskilt roligt. Nu väger hon nästan 6,9 kg och är 68 cm lång.

Jag behöver ett "toa-tips". Det känns som om Simon är mer och mer redo för att gå på toa. De säger också på dagis att han inte kissar lika ofta i blöjan längre och när han väl kissar så kommer det mycket... I morse ville han gå på toa och bajsa men han hade inte riktigt ro att sitta kvar. När vi hade tagit på blöja och kläder så bajsade han i blöjan istället. Han vill gärna sitta på toan (utan ring) och inte pottan och det ser ju lite jobbigt ut. Vill inte tvinga honom att sitta kvar men jag kanske kan läsa en bok eller så. Hur gör/gjorde ni?

• kaz

Assar: Ja, Sara är ganska så lång men "normaltjock" Ang. toan så hr detta intresset kommit den senaste veckan så misströsta inte!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år