• humle82

Skulle du döda en fluga eller spindel för att få en gratis utlandsresa?

På begäran.

Skulle du döda en fluga eller spindel för att få en gratis utlandsresa?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du döda en fluga eller spindel för att få en gratis utlandsresa?
  • Zamorak

ja precis, ingen som tänker på dom 100 tals små spindel barnen som blir av med en förälder eller spindel förälder som blir av med sitt barn? de samma gäller för flugor så klart
    Mrs A skrev 2008-11-24 09:59:24 följande:

Liten Mjau skrev 2008-11-24 09:56:44 följande: Precis, här på FL finns ju helt galna människor har man ju märkt!
  • ming

Jag dödar vare sig flugor eller spindlar i vanliga fall, men för en utlandsresa så kanske jag skulle kunna ta på mig lite dåligt samvete ett litet tag och döda dem.

• Lincon

Nej fy vad hemskt, det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra!

Hemma hos oss har alla insekter en safe zoon, vi har även börjat rädda daggmaskar också som vi låter bo i våra krukväxter och så har vi stängt av temperaturen i kylskåpet som numera fungerar som snigeluppfödning.

Spindlar föder vi upp i badkaret men vi behöver oftast inte mata dem för det äter upp varandra.

• Zimlis

Ja - de dödar jag ju liksom emellanåt ändå _utan eg anledning_

Zchimla som FLs tomte - jag bjuder vad som krävs *även mutor*
  • AnnaGBG
    Lincon skrev 2008-11-24 10:05:16 följande:
    Nej fy vad hemskt, det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra! Hemma hos oss har alla insekter en safe zoon, vi har även börjat rädda daggmaskar också som vi låter bo i våra krukväxter och så har vi stängt av temperaturen i kylskåpet som numera fungerar som snigeluppfödning. Spindlar föder vi upp i badkaret men vi behöver oftast inte mata dem för det äter upp varandra.
    Hm...du om någon kanske skulle behöva komma bort lite...?
  • Clobberella
    humle82 skrev 2008-11-24 10:03:10 följande:
    ja det var en person som sa att jag skulle starta en tråd eftersom folk hade sagt att de aldrig skulle döda nåt djur, oavsett.
    *Visslar oskyldigt*

Men Vampyria bevisade just min tanke, de som aaaaldrig skulle döda "ett djur" skulle kanske kunna tänka sig att döda VISSA djur när det väl kommer till kritan.

(Vet inte exakt vad Vampyria skrev i andra tråden, snodde bara dig som exempel )
  • Alvi

Ja, en fluga. Inte en spindel.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Karlsson

Precis som i omröstningen med kossan så JA det skulle jag. Tycker däremot inte jag behöver slaktpistol eller instruktioner av en slaktare för att klara detta uppdrag

• lyckligmamma
    Lincon skrev 2008-11-24 10:05:16 följande:
    Nej fy vad hemskt, det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra! Hemma hos oss har alla insekter en safe zoon, vi har även börjat rädda daggmaskar också som vi låter bo i våra krukväxter och så har vi stängt av temperaturen i kylskåpet som numera fungerar som snigeluppfödning. Spindlar föder vi upp i badkaret men vi behöver oftast inte mata dem för det äter upp varandra.
    undrar hur många insekter du dödar när du går på gräsmattan
Svar på tråden Skulle du döda en fluga eller spindel för att få en gratis utlandsresa?