• mimmi006

Kollade i min tjejs molovantar, det står L i dem och de är lagom till henne(5 år, små händer). Tycker att det är bättre med tighta vantar än för stora. Värmen har jag svårt att avgöra, vintrarna har varit så milda här och barnen är varmblodiga (tvärtemot sin mor)

Tabby skrev 2008-12-27 20:08:46 följande:
    Blir konfunderad. På Spojl är Molovantar från 6-8 år medans andra shopar har för 4-8 år. Vilket stämmer? Är de stora? Ska nan satsa på mindre om barnet inte har så stora händer (st 2 i (hestravantar).
  • mimmi006

Tyker att IdaT´s är bredare och kortare... tycker att Molos är bättre i mdellen, men jag kanske har fått måndagsex av Idas...

Tabby skrev 2008-12-27 20:23:22 följande:
    Om man jämför Molos fleecejacka (ej lurv) med IdaTs fleecejacka hur skiljer de sig? Vilken är bredast, störst osv?
  • mimmi006

Vilken färg, storlek? Jag letar efter en blå Molo hagen jacka i 98, såjag spanar också
    fröken ida skrev 2008-12-30 13:10:02 följande:

Sakerna jag ville ha var dessutom slut, så jag kan nog glömma min Molo Polaris. Lilla Max var den sista buktiken jag hittat den iallfall
  • mimmi006

Konstiga! Tror de är rätt små, det ser ut att vara tight modell... Har lite beslutsångest, för det kanske är dumt att satsa på en dunjacka nu. Finns det någon snygg och praktisk som går och använda när det blir mildare?

Nova76 skrev 2008-12-30 13:15:55 följande:
    de är så fina! vet du hur de är i stl?
  • mimmi006

Jag harockså kikat på dem, men jag tror att de är tunnare! Jag undrar om barnen kan ta på sig dem själva!?

Nova76 skrev 2008-12-30 13:21:14 följande:
    ojdå, då kan jag sluta fundera på stl 98 då då Är inte Mini a ture anoraker bra? Har för mig det men har inte riktigt koll. De är kanske också jättetjocka?
  • mimmi006

Jag köpte en till tjejen och den är jättemysig! Är det en killjacka du har? Vilken modell?

Nova76 skrev 2008-12-30 13:24:15 följande:
    det har jag också funderat på... vi har vinterjackan och den är kanon i alla fall så den kan jag rekommendera om du vill ha en lite varmare
  • mimmi006

kolla på freshmilk och minpluddevutt, de har iallafall haft en del overaller!

Flisann skrev 2008-12-30 13:41:08 följande:
    ååå vad det strular för mig.. har knappt kunnat titta in här på flera dagar.. datorn bara hänger sig!  Jag vill ha en mini a ture overall på rea i svart stl 86 eller 92 någon som *sprungit* på en sån???Väldigt tacksam för tipps om jag missat nåt..
  • mimmi006

Jag tänkt emest o det var den utan dragsko i midjan... "blomjackan" är tjejig för mg, annars brukar jag inte bry mig... tyvärr gör ju så många andra det bara!!

Trocadero skrev 2008-12-30 14:07:52 följande:
    Ja jag tycker att den modellen verkar bäst och snyggast
  • mimmi006

usch, det där lät inte så bra! Jag menar ingen här, får förtydliga mig lite.Min son är väldigt influerad av sin storasyster när det gäller kläder och vill helst ha på sig rosa och klänningar . Jag tycker att han får ha på sig det han vill, men är trött på kommentarer från omgivningen att han är bög eller transa, även från dagispersonal... Jämlikhetsplaner i all ära, men jag tycker att tvuxna bör tänka sig lite mer för innan de skämtar om barn... kulorna har inte ens trillat ner, liksom!

mimmi006 skrev 2008-12-30 14:09:54 följande:
    Jag tänkt emest o det var den utan dragsko i midjan... "blomjackan" är tjejig för mg, annars brukar jag inte bry mig... tyvärr gör ju så många andra det bara!!
  • mimmi006

Kolla på www.likasom.se , tyckte jag såg något där igår...

regret skrev 2009-01-24 18:45:24 följande:
    Någon som vet om polkadots stolsdynor reas nånstans?
  • mimmi006

Jag har shoppat lite från trendy baby igår, hoppas på att jag fick hem gamla mini a ture godbitar! Det finns en hel del fina fynd på lilla helsingborg... molo overaller och lite nova star! Jag skulle gå upp i storlek i Ej sikke lej, elvina o Stefan!

• mimmi006

På lindex?
    Tildas mamma skrev 2009-02-10 19:26:53 följande:

Jag fyndade FIX-jackor idag till mina tjejer. 99 kr st.Har kostat 499 kr.Så nu är vårjackorna klara
    milla2- jag fick hem kläder från annacill idag! Shoppade när det var 10% på rean, bara småfolkskläder.
  • mimmi006

Vilket fynd! Blir en tur dit imorgon då, men det brukar ta slut så himla snabbt på Lindex bara...
    Tildas mamma skrev 2009-02-10 19:59:26 följande:

mimmi006 skrev 2009-02-10 19:38:03 följande:
    Ja på Lindex.Glömde skriva det =)
  • mimmi006

Det är bra, jag behöver köpa jackor till hösten! Funderade på mini atures på hanazacka, men de ser lite korta ut... Är det någon som har erfarenhet av dem? Sitter de bra på?

LillaÄrtan skrev 2009-02-10 20:12:37 följande:
    Har också köpt jackor på lindex för 99:- men det var dock vinterjackorna dem reade ut... Inga vårjackor, de fanns bara på ord. pris..
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!