• Wailea

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Blir nyfiken, ni som betalt med kort och fått vad ni beställt, fick ni betala frakt?

Skumt om olika gäller tycker jag... Annars är det väl förståligt med en mindre fraktkostnad, hon måste ju gå back med en sådan rea ändå...

• Wailea

Hon tappar helt klart, marginalen är detsamma som hennes förtjänst hon rear ner det med utan kostnader för webshop m.m. Sedan med frakt går hon ju rejält back om hon står för den... Men lika bör ju gälla för alla. Ingen ska ju dock tro att hon tjänar några pengar förutom att bli av med varorna och få tillbaks en del av vad hon gett förstås... Och få en massa nya kunder men då gäller de ju att hålla dem nöjda så att de kommer tillbaks...

• Wailea
    Flisan83 skrev 2009-01-07 15:21:26 följande:
    Nu ska jag iväg och shoppa molofleecar m.m  I Uppsala är det 50% och jag har lyckats lägga undan 6 stycken....*wohoo*
    Kul, vad är det för butik?
  • Wailea
    LillaÄrtan skrev 2009-01-07 16:01:29 följande:
    www.hanazacka.se har 50% under fliken Salerack! Det dras av i kassan!
    Där finns ju också redan nedsatta varor. Då blir det ju så knäppt igen att halva dras även på dessa fast det säkert inte ska vara det... Orkar inte beställa och sedan få veta att det blivit fel
  • Wailea
    Magda78 skrev 2009-01-07 16:16:08 följande:
    Wailea skrev 2009-01-07 16:09:09 följande: Ring och fråga! Hon är jättetrevlig och svara i telefon Ringde precis och la undan den röd/rosarandiga klänningen till i morgon - den sista de hade kvar!!!
    Såg sedan att rätt storlek var slut så jag slapp bekymra mig om hur jag skulle göra
  • Wailea
    Viblir3 skrev 2009-01-07 17:12:51 följande:
    Alltså tjejer, nu blir jag f*n galen! Typ INGENTING av det jag beställt den senaste veckan har sedan funnits, i FYRA olika webbutiker!!! Sååå drygt! Är det verkligen så svårt att ha automatisk nedräkning av lagersaldot???Hade jag vetat att allt var slut av det jag beställt så hade jag såklart valt andra varor/beställt i annan webbutik!De enda som kommit med lite kompensation är skurk kids där jag fick erbjudande om att beställa varor för dubbla priset mot det jag beställt från början.Så är det nån som sett en Molo regnbågsoverall i stl 110 så hojta gärna!
    Vilka butiker?
  • Wailea

Någon som beställt men inte fått varor från Batinki då de varit slut? Trodde de hade uppdatering av saldot men nu har jag blivit tveksam...

Hur långt tid tar det innan deras bekräftelsemail?

• Wailea
    AlexandraLuleå skrev 2009-01-07 18:09:07 följande:
    ja hippo verkar inte anstränga sig så mycket iaf för att få undan alla ordrar, har fortfarande inte hört ett ljud från henne, och nu är det ju evigheter sen man beställde, tur att jag tog faktura iaf så jag slipper sitta och vänta på att få tillbaka pengar!inga paket i brevlådan idag, jag som väntar för fullt, tex från minidani så fick jag ett paket i måndags, men andra beställningen som jag gjorde samma dag har inte kommit än, och inte från batinki heller
    Har du hört från Batinki? Hur lång tid tog det innan du gjorde det och fanns det du beställt i så fall?
  • Wailea
    Buttelina skrev 2009-01-07 18:26:53 följande:
    batinkis borde komma imorgon. jag pratade med henne igår och hon hade packat och skickat 50 paket igår
    Men hur lång tid tog det innan ni hörde något och är sidan verkligen uppdaterad? Samma saker jag kollat på har funnits väldigt länge nu...
  • Wailea
    corrob skrev 2009-01-07 19:21:08 följande:
    jag köpte en kik kid klänning på Minpluddevutt, men ångrade mig totalt angående färgen, så jag frågade om jag fick byta och hon skickade då en klänning utan att svara, med faktura + frakt. den gråa klänningen behövde jag inte betala frakt för, måste jag betala det nu ? tänkte skicka tillbaka den gamla imorgon. det hade ju varit lite skönt om hon hade hört av sig först..
    Fast hon har ju redan bjudit på frakten en gång för klänningen och det blir ju inget nytt köp för hennes del så det kan man ju förstå men konstigt att inte meddela det först så du kunde ångra bytet om du ville.

Det är nackdelen med att byta har jag kommit på efter att ha gjort så 2 gånger nu. Man åker på dubbla frakter plus den man ev. redan betalt så det blir svindyrt att ångra sig!!!

I efterskott har jag tänkt att det skulle lönat sig mer att sälja det man inte ville ha på Tradera och beställa nytt...
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!