• Wailea

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

kottkarlsson skrev 2008-12-16 11:19:37 följande:
    Ingen som köpt klänningen alltså Nån som vet då om det brukar skilja mycket i ärmlängd mellan olika storlekar överhuvudtaget? Inte växer ärmarna flera cm mellan storlekarna?
    Den är stor! Samma längd på 80 i år som på 86 i fjol dvs ungefär en storlek större! Ta inte i i storlek då blir den lagom i sommar när man inte vill ha långärmad velour....
  • Wailea
    kottkarlsson skrev 2008-12-16 13:56:15 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 12:01:07 följande: Tack!Tar en storlek mindre än vanligt så kanske det blir bra som tunika!
    Ta inte mindre utan din vanliga storlek! Men om du går upp blir det nog för stort!!!
  • Wailea
    fröken ida skrev 2008-12-16 14:00:03 följande:
    Hanah skrev 2008-12-16 13:55:31 följande: Säger som Lokatt. Ett sånt stort paket borde ha haft en kollinummer.
    Ringer Posten tidigt på morgonen... Innan de börjat sin runda, så sa de till mig när jag ringde då det var strul.
  • Wailea

Är det någon som har velourklänningen från i år från KikKid i brunt? Har förra årets som börjar bli för liten och undrar om det är samma färg på den nya? Hittar ingen bra bild någonstans...

• Wailea
    Magda78 skrev 2008-12-16 16:18:17 följande:
    Slänger in min fråga här också:Ni som har Kik*kids velourklänning (den som minpluddevutt har i kalendern idag) är den konstig i halsen? Så att omlotten hänger löst? Kanske någon som har den på bild på ett barn och har lust att lägga in i bt?
    Hänger inte i halsen, sitter jättesnyggt
    Kajsan skrev 2008-12-16 16:27:24 följande:
    Den är ganska normal i storleken tycker jag.Min dotter på 9 mån har strl 86 , hon är lång och väger typ 12 kilo.
    Och min på 1 1/2år har också stl 86 och den passar bra
  • Wailea
    Magda78 skrev 2008-12-16 20:57:37 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 20:48:16 följande: Tack för info ang Kik*kid velourklänningen. Fick höra från annat håll att den "hängde" så mkt i omlotten i halsen och då började jag fundera om jag gjort en galen beställning...
    Inte om man inte tar en alldeles för stor storlek. Den är rymlig i storleken i år, mycket större än i fjol....

Vilken färg valde du? Älskar denna, ett av favoritplaggen. Har flera olika färger och storlekar och är sugen på att köpa större till nästa år. Är så bra för den funkar lika bra till vardags som till fin!

Iofs har jag precis beställt en volangklänning som kom idag och den var ju också kanon så nu kanske jag får utöka samlingen
  • Wailea
    Magda78 skrev 2008-12-16 21:06:10 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 21:02:40 följande: Hmm, till att börja med så kunde jag ju inte välja färg så det blev en rosa och en petrol Köpte stlk 92 så jag hoppas att det inte blir tokstort... Hoppas att de sitter bra så kanske det blir ett favoritplagg här också. Vad matchar du med för strumpbyxor/tights? Förslag? (iof sig är det ju enfärgade klänningar så de är väl egentligen lätta att matcha till men är lite nyfiken på vad andra har till...)
    Vad har din tjej för storlek i vanliga fall? Min är 1 1/2 och har stl 86, även i dessa klänningar från i fjol men från de i år fick det bli 80 när jag köpte i butik och kunde mäta. Årets i 80 hade exakt samma mått som de i 86 från förra året!!!

Har också köpt cerise & petrol men är även sugen på en brun. Har en sedan förra året som är jättefin men är osäker på om det är samma bruna färg nu...

Har strumpbyxor till, ofta från Lindex. Enfärgade, med hjärtan (till den röda) randiga i rosa/vitt med katten jansson på. Alla möjliga

Om det blir rea på velourbyxorna i samma färg vore det roligt att prova dessa som kombo. Ingen som har dem och vet hur de är i storlek?
  • Wailea
    OlivC skrev 2008-12-16 21:12:58 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 21:02:40 följande: Beställde precis en grön klänning till min dotter och trodde då att dom skulle vara små (som jag har hört tidigare). Hon är nu 1 1/2 är och väger ca. 10 kg. Använder mest 86 och beställde 92. Hoppas nu att den inte är som bäst i sommar!
    Nej, jag tror den blir som bäst nästa vinter.... Kommer att vara tokstor nu! Min väger också ca 10kg och 80 är rymlig...
  • Wailea
    Magda78 skrev 2008-12-16 21:18:28 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 21:12:37 följande: Ja, hon har nog stlk 92 på de flesta kläder men på tex klänningar från Lindex så har hon stlk 98... hon blir 2år i mars.Oj, då låter det ju verkligen som att de är stora i år. Men får hoppas att hon inte drunknar i de när de kommer.Jag har velourbyxorna i petrol, stlk 92 och de är jättefina och mysiga. Och så har jag även suiten
    Det låter som om hon är ganska mycket större än min tjej då för hon har typ max stl 86 i Lindex så kanske fungerar 92 till din då!! De är ca en storlek större på längden än i fjol.

Hur är byxorna då? Förra året fungerade de inte alls till min tjej då de var långa i benen men väldigt smala i midjan, är det så nu med?

Suiten var lagon i kroppen men då var ärmar och ben superstora så "vi" hade fel kroppsform för den
  • Wailea
    Magda78 skrev 2008-12-16 21:40:30 följande:
    Wailea skrev 2008-12-16 21:24:24 följande: Skulle nog säga att de är ganska normala i stlk, kanske liite långa till min tjej som tex har stlk 92 i Lindex velourbyxor --> de är 2-3cm längre än ett par tvättade Lindexbyssor.Väldigt smala i midjan vill jag inte hålla med om snarare breda. De är i alla fall bredare än ovan nämnda Lindexbyxor Hoppas att det hjälpte lite?! *kändes snurrigt*
    Min tjej kan ha Lindex velour i 80 även om de är väldigt på gränsen. Undrar om 86 blir jättelångt då... Det blir väl inte så snyggt att vika dem och mudden är väl inte tight nog att hålla byxbenen uppe?
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!