• Wailea

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Är det någon som har badrocken från Småfolk?

Den ser så himla fin ut, undrar hur den är i storleken och kvalitén?

• Wailea
    tinkerbell74 skrev 2009-01-04 19:16:14 följande:
    Ja det tror jag att man kan räkna med. Vilket ordernr har du?Jag har nr 80 och 83 och hon mailade mig igår och sa att hon satt och förberedde mitt paket då. 
    AnnaFreja skrev 2009-01-04 19:17:57 följande:
    119 har jag. Beställde en del och hoppas förstås att allt finns. Fick du allt?
    tinkerbell74 skrev 2009-01-04 19:19:23 följande:
    Ja jag fick allt jag hade beställt. Man får ingen andra bekräftelse utan har du inte hört nåt så borde allt finnas.
    Jag var nog inte så snabb, beställde på Juldagskvällen och då hade det passerat 130 :-O

Men där var väl automatisk uppdatering så allt borde väl finnas? Dagen efter var iaf mina varor borta...
  • Wailea
    LillaÄrtan skrev 2009-01-05 15:04:52 följande:
    Idag fick jag mina saker från Hippo!Hade beställt en Kikkid omlottsfleece & två par ns (ns per telefon)Hon har aldrig hört av sig ang fleecen utan fick den bara på lådan...(Hade glömt bort att de var därifrån jag hade beställt den... Så jag fick betala frakt för både fleecen & jeansen trots att dem var i samma paket )
    Men så kan de väl inte göra. Skickas det som en försändelse är det väl ganska självklart att man betalar en frakt... Hur hade du betalt? Om det var med kort hade det ju varit enkelt att ordna iaf...
  • Wailea
    Tjollabolla skrev 2009-01-05 16:03:42 följande:
    Jodå man får räkna med lite strul, men detta är ju otroligt. Att hon inte ens tar ordrarna i ordning!Sen är ju det ju faktiskt så att om shoppen gjort fel, dvs. laggt fel reavaror i en kategori så har man ändå rätt att få dom varorna när man har beställt och fått igenom sin order. Som när jag fyndade på smallkids rea, dom hade 50% på allt och hade glömt att ta bort redan nersatta varor så jag och några till hann få 50% på 50%. Då har dom ingen rätt att ta tillbaka det priset man en gång fått i bekräftelsen.

Men Gigikids annullerade ju beställningarna när någon annan gjorde ett likadant fynd med rabatt på redan sänkt pris då det inte var meningen att det skulle vara så. Finns det alltså något som säger att de inte går det eller handlar det inte bara om kundservice hur man väljer att göra?

Apropå att välja vissa kunder framför andra beställde jag en hel hög plagg på en annan rea men skrev att jag endast ville ha om allt fanns då tanken var att matcha barnen. Först var vissa saker strukna på kvitto med notisen slut men sedan var detta överstruket och jag fick allt. Då måste det ju varit så att dessa varor plockades från några andra ordrar... Så nog väljer de själva hur de fördelar kläderna på det sätt som blir mest fördelaktigt för dem själva... Dvs alltid tar de nog inte i turordning...

• Wailea

Jag har shoppat ca 60 plagg dock till 3 barn.

Har tappat koll på vad det gått på men allt har ju varit nedsatt så jag tror med ganska stor säkerhet att jag hamnar under 10 000kr Dessutom är några missar redan sålda på Tradera så där är ju lite pengar tillbaksa iaf och jag har sålt av en hel del urvuxet så "nya" pengar är det nog bara ca 5000kr. Tycker det är helt OK faktiskt.

Har fått såå mycket nytt fint som jag njuter av att se barnen i varje dag!!!

Kläder behöver de ju (ja, ja kanske något mindre egentligen) och när det är nedsatt är ju inte skillnaden mellan t.ex Lindex & HM så himla stor som annars.

Klar värt varaenda krona men nu blir det knäckebröd! (säger hon som lade en order för 1200 till igår :-0 )

• Wailea

Köpte ju MOLOS svarta ytterjacka och vill nu ha en snygg matchande mössa till! Några tips? Hittar inget kul, antingen i svart/vitt eller i någon klar färg som kontrast.

• Wailea
    HemmaHosSofi skrev 2009-01-06 21:27:40 följande:
    Jag köpte en röd svea mössa imorrses till dotterns gröna jacka
    Ja rött vore snyggt till!!

Men SVEA mössorna, är inte de lite tjejiga? Men det kanske bara är som jag fått för mig...
  • Wailea
    ÖNadja skrev 2009-01-06 22:16:15 följande:
    Wailea skrev 2009-01-06 21:25:43 följande: OT men Villervalla har ju jätte fina färgglada mössor! =)
    Bra tips, de finns ju på nätet ska kolla där!

Om någon ser något mer kul, tipsa gärna.

Letar fortfarande varm åkpåse till bra pris. Tips mottages

Samt instämmer delvis om MOLO vantarna, i större storlek där barnet tar på sig själv fungerar de hur bra som helst men med minstingens spretande fingrar är de väldigt smala och svåra att få på. Funderar på att sälja ena paret av två men nu när vi skrivit att de är kassa får man väl inga bud

Om man vill köpa på nätet, vad rek. ni som är lätt att ta på?
  • Wailea

Villervalla tar 39kr frakt, lite mycket för en mössa

Annars hade de ju fina färger, men är de varma eller bara som en bomullsmössa att ha på våren och hösten? Är de dubbla eller fodrade som Geggamoja är i vissa modeller?

Hur är storlekarna?

• Wailea
    Simple me skrev 2009-01-06 23:01:39 följande:
    Har du testat lodger bunker varm och go..Alvi är också en bra åkpåse 595:- tror jag hitta den på rea,men vart:-8
    Den ska gärna passa lite större barn och helst mer stoppad än i fleece... Alltså en tjock och fluffig modell, vi har en i fleece men tycker inte den räcker när det är riktigt kallt...

Kommer du på någon mer sida är det bara att hojta!
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!