• ÖNadja

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Wailea skrev 2009-01-06 21:25:43 följande:

Köpte ju MOLOS svarta ytterjacka och vill nu ha en snygg matchande mössa till! Några tips? Hittar inget kul, antingen i svart/vitt eller i någon klar färg som kontrast.
    OT men Villervalla har ju jätte fina färgglada mössor! =)
  • ÖNadja

kristinah skrev 2009-01-10 15:38:38 följande:

jag har shoppat reimaoveraller på 50% i min lokala barnklädesbutik nu. till lillbebis till nästa vinter och en jacka till stora tjejen. men overall får det bli Mini A Ture nästa vinter till stora tjejen och mellantjejen har inte mindre än 3 overaller strl 104 att ärva Kan säga att reima tec+ är suveräna - den ser inte ens använd ut - inget ruggat eller slitet nånstans - trots att det krupits på grus och sten hela halva vintern.
    Vad heter butiken?
  • ÖNadja

Flerbarnstokan skrev 2009-01-10 15:55:47 följande:

Finns ju en massa olika Reima overaller. Är alla lika bra? Vad är skillnaden? Kostar nu 990:- är det ordinarie pris elller är det reapris?
    Jag tycker att baby modellen, den för 990 kr, är helt underbar! E rör sej obehindrat i den. Kan vara tack vare att det är "ballong modellen".
    På förskolan har tom sagt att han rör sej så lätt när dom är ute, jämfört med en del andra barn..
  • ÖNadja

Flerbarnstokan skrev 2009-01-10 09:35:13 följande:

var kan man köpa reima då? rea ngn stans? hur är de i storlekarna?
    Klkids har på 30 % tror jag.
    Många säger att Reima är stora i storlek, men när ja pratade med en försäljare så sa hon, att det är egentligen alla andra som är små i storlek. =)
    Ja hade en Reima overall hemma i stl 80 och en Kappahl overall i 86, och de va inte mycket som skilde i storlek!

Köp den "normala" storleken. =)
  • ÖNadja

Perlan08 skrev 2009-01-10 16:26:51 följande:

Ari Gold skrev 2009-01-10 15:09:59 följande: Attans, är de korta i benen är det nog inget för min son. Han ligger ett streck över standarkurvan på längden. Har kollade på tradera och blocket igår efter Meandi men hittade ingen i hans storlek. Får leta vidare. Har någon ett tips om någon nätbutik där de rear bra overaller, tex Didriksson eller Reima?
    Ja har tom mailat reima för att få reda på webbshoppar som säljer men bara fått doffi, wilma och morris, tror den heter det, som svar..
  • ÖNadja

kristinah skrev 2009-01-10 18:31:08 följande:

var bor ni? de skickar inte kläder alls - så man måste ta sig dit...och ajg avslöjar ganska sällan mina guldgruvor
    Det va ju synd. Jag bor i Älvsbyn (Piteå/luleå) här är de aldrig rea på Reima. Du är inte sugen på att handla åt mej..? ;)
  • ÖNadja

Wailea skrev 2009-01-10 19:47:10 följande:

86 precis lagom, har köpt 92 tills nästa vinter!
    92 till nästa vinter..min grabb har 86 perfekt nu. Hade tänkt dra till med en 98 nästa vinter.. men de kanske är att ta i..? =)
  • ÖNadja

daniela skrev 2009-01-10 20:33:41 följande:

Nu blir jag lite tjatig Är det någon som vet om villervalla ska ha Rea snart? Och hur är de i stl?
    VV tröjor ska du ta en storlek större, byxorna har långa ben så ta den normala storleken fast dom kommer att va långa ett tag. =)
  • ÖNadja

daniela skrev 2009-01-12 20:37:45 följande:

Behöver er hjälp. Villervalla klänning till 2,5åring vilken stl. ska jag ta? Någon som sett en sån här stl.98? el 104 om de är små www.villervalla.se/Produktsida/tabid/925/Cate...
    Ja har köpt en hel del VV, tyvärr inga jackor eller klänningar till min grabb, men i regel ska du alltid ta en storlek större än normalt, förutom i byxorna för dom är långa. =)
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!