olzzon skrev 2009-01-06 13:07:53 följande:
ja fick ta ambulansen i lördags... kommer min lilla berättelse till det vår lilla flicka föddes i lördags... med besked kom hon oxå. vaknade strax innan kl 2 på natten av nån verk, ringder
fl 2.15 frågar när de e oki att komma in. får till svar att de e bara komma när jag inte orkar mer. lägger mig i sängen igen och säger till gubben att ringa sin mor, att de e på g men ingen panik. han ringer, och hon är på g. (ska vara barnvakt åt våra andra två) när han kommer upp har ja fått lite kraftigare verk, men inget ja varken har klockar eller tycker är olidligt. men med nästa verk, så byttar jag inställning, och då ringer han ännu en gång. Ber henne komma fortare, men vi bestämmer oss för att mössat på
fl i stället. så gubben väcker ungarna på med kläderna.. undertiden har ja fått par värkar, en väldigt ond sådan... ska gå å kissa... (tror ja!!) då kommer en krystvärk.. gubben kommer in på toa.. som undra vart jag tagit vägen, ja hinner knappt säga hur ja känner + att huvudet är på g ut.. han drar upp med telefonen ringer sos, som skickar ambulans, sammtidigt bebisen kommer och han hinner ta emot henne... kl 3 är hon född... sen kommer farmor in nån minut efter (bestämde sig för att komma till oss i stället) sen rycker ambulanspersonalen i dörren... så en
fl på 1 timme var verkligen möjlig!! Thea 53 cm lång 4125g fick åka hem från
fl runt middag samma dag, blev barn nr 4 på halmstad bb detta året.
Oj vad skönt att allt gick bra,
Du hade nästan precis som mig, det tog en timme från första lilla värken tills Liv var ute. Men jag var juh som tur på förlossningen redan.