• Triskele

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Pelargonen skrev 2008-11-21 23:38:48 följande:
    Jaså? Och jag som trodde att en del pedofiler även utför sexuella övergrepp mot barn. Jag måste ha missuppfattat heeeeelt?
    Precis som att en del hetero- och homosexuella gör detsamma. Det har föga med läggningen att göra.
    Mannen som förgrep sig på mig som barn var inte pedofil t.ex. Han valde bara det lättaste offret.
  • Triskele
    Pelargonen skrev 2008-11-21 23:41:32 följande:
    I vilken av deras utlagda domar kan du urskilja namn på offren samt dennes familj?
    Det behövs inga domar om man är bekant med dessa. Eller för den delen om adressen är upplagd.
    Lagom kul för offret om det kommer ut att dom blivit utsatta för övergrepp och dom inte vill att detta ska vara allmänt känt.
  • Triskele
    Pelargonen skrev 2008-11-21 23:47:28 följande:
    16-åringar är straffmyndiga.
    Dom blir inte mindre barn för det.
  • Triskele
    Pelargonen skrev 2008-11-21 23:49:08 följande:
    Hur menar du nu? Vad har inte med läggningen att göra?
    Övergreppen.
    Läggningen orsakar knappast övergreppen.
  • Triskele
    LykkeLee skrev 2008-11-21 23:50:49 följande:
    Ja men då får dom väl ge tusan i att begå såna brott då så slipper dom bli uthängda!
    Och att det är olagligt att hänga ut dessa spelar ingen roll för dig?
  • Triskele
    Pelargonen skrev 2008-11-21 23:58:03 följande:
    Men offren är väl inte nämna med namn på sidan, eller är de det? För övrigt är domar en offentlig handling så inget offer kan säkert förlita sig på att allmänheten inte får veta. Hur menar du?
    Dom blir ju oavsett det indirekt uthängda.
  • Triskele
    Svar på #669
    Nu är uthängning oförenligt med vårt rättssamhälle och ska inte förekomma. Så att ursäkta det med andra brott är inte görligt.
  • Triskele

Zamorak skrev 2008-11-22 14:40:41 följande:

amen ojsan sa, stavade jag fel. huva att göra d då Vad rätten benämner som våldtäkt (nöjd me stavningen så man kan diskutera? ) är inte samma som de e.
    Vad menar du?
  • Triskele

Zamorak skrev 2008-11-22 20:04:20 följande:

Bara för domen blir offredande eller sexuellt tvång menas det inte att det är de
    Svårt att se vart du vill komma med detta.
  • Triskele

Zamorak skrev 2008-11-22 20:09:44 följande:

Att dom är dömda och ska hängas ut, sen är de du som märker ord .
    Nu är det ju olagligt att hänga ut människor. Att man även hänger ut barn visar ju bara vilken moralisk sankmark man rör sig i.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän