Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
Andrea skrev 2008-11-15 20:57:40 följande:
Varför är det tyvärr? Är man straffmyndig är är man. Det är just den här mentaliteten jag spyr på. Det är så synd om förövaren. Men OFFRET DÅ? Jag har skrivit det förrut, men får väl skriva det igen. Jag tycker inte heller det är rätt att anhöriga blir trakasserade, men tror ni verkligen att risken är speciellt stor? Vore intressant om ni kunde svara på inlägg 118.
Det är barn. Fucking jävla barn som hängts ut.Det är inte ok att göra det, oavsett vad barnet gjort.
Dom har inte förmåga eller kapacitet att som vuxna ansvara till fullo för sina handlingar.
Och ändå anser du att dom ska stå för detta resten av sina liv.
Tre 16-åringar som inte ens gått färdigt skolan ska hantera trakasserier och mordhot för att någon inte tänkte till innan den postade uppgifter om dessa.
Vad har offret med saken att göra? Hur mår offret bättre av att dessa har hängts ut? På vilket sätt gör det övergreppet ogjort?
Jag vet att anhöriga och oskyldiga blir trakasserade, sett det ett flertal gånger.
Folk vill spy ur sig sitt hat och ofta är dom inte speciellt nogräknade mot vem dom riktar sig. Ibland går dom t.o.m. på offret själv.