• Triskele

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 18:13:35 följande:

Jag har varit ett offer och jag uttalar mig här och jag håller inte med dig så du har fel i ditt uttalande.
    Men du är faktiskt den första som går ut som offer i tråden som stödjer detta. Och du gick ut som offer först nu.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 18:22:59 följande:

Det borde inte vara nödvändigt att outa sig, man bör ändå uttala sig med viss försiktighet vad andra tycker, för den kunskapen har oftast bara personerna själva
    Jag har bara uttalat mig om dom som har gått ut som offer tidigare i tråden som har uttalat sig kritiskt till siten. Inte talat för alla offer.
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 18:29:23 följande:

Ja, men sen är det så att folk i tråden som är dömda sexualbrottslingar eller har dömda sexualbrottsslingar i sin familj naturligtvis skriver att de är emot sidorna också. Det går ju åt det hållet också.
    Skulle du vilja se ditt barn bli uthängt?
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 18:32:18 följande:

"Att dessa specifika personer begått ohyggliga brott mot andra gör inte dessa till mindre värda än någon annan". Det är ju din åsikt, men jag tycker inte så. Jag anser att ens människovärde är förverkat när man har förgripit sig på barn och då får du väl anse att det är stört att känna/tycka så. Min empatiska gräns och min förmåga till att se något som helst människovärde är nådd och överstigen för länge sedan då det gäller dem som just förgriper sig på barn.
    Då dehumaniserar man, precis detsamma som förövaren gör när denne begår övergreppet.
    Man slutar se personen som en människa och ursäktar hemskheter som utförs mot denna. Man gör sig till en förövare.
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 18:33:10 följande:

Naturligtvis inte, men om mitt barn var en vuxen våldtäktsman/kvinna så skulle jag acceptera det.
    Även om denna som 16-åring blivit uthängd som dom barn som redan är på siten?
    Du skulle acceptera att ditt barn blev stämplat med namn, adress och bild?
  • Triskele
    Svar på #329
    På vilket sätt förhindrar siten ytterligare övergrepp?
    Det handlar ju bara om hämnd, om att straffa och peka ut, att skapa en artificiell känsla av att veta var farorna finns.
  • Triskele
    Svar på #330
    Du kan inte skydda dina barn genom att hänga ut personer som blivit dömda.
    Det förhindrar inte några övergrepp.
    Förskola och skola har redan denna kontroll. Registerutdrag är inget man ska slarva med.
    I övrigt måste man vara vaksam. Det hjälper inte att fokusera på dömda.
    Mannen som våldtog mig är t.ex. inte dömd. Ändå är han serievåldtäktsman. Majoriteten av dom jag känner som utsatts har inte fått förövaren fälld.

Dehumaniseringen är densamma som den förövaren använder sig av för att begå övergrepp.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän