Beyond Eternity skrev 2008-11-28 10:49:45 följande:
Precis som med någon annan här i tråden så börjar det bli rätt irriterande att du anser dig ha vetorätt för alla dem som vill veta om de har en pedofil i sin närhet och vad deras syfte är. För dig är det en falsk säkerhet, men inte för mig och troligtvis inte för de andra heller som enbart vill skydda sina barn. Och det är av största vikt att föräldrar får veta om den mannen som jag lämnat in en dom om , då han kommer att begå nya likadana brott. Låt föräldrar skydda sina barn på det sätt som dem tycker är bäst, de flesta föräldrar är fullt kapabla att själva avgöra vad som är bäst för sina barn... du är defenitivt INTE den som vet vad som är bäst för andras barn.
Det irriterande är inte att jag vet vad som skulle vara bäst för barn. Det är att jag har rätt.
Det är en falsk säkerhet oavsett vad man rationaliserar det med.
Det ökar inte tryggheten det minsta.
Varför ska jag låta människor kränka brottsoffer utan att protestera? Varför ska jag låta människor ägna sig åt häxjakt och förföljelse utan att protestera?
Vilken slags människa blundar för övergrepp? Oavsett vilka som utsätts.
Det är inte bäst för barn att deras föräldrar bryter mot lagen. Det är direkt dåligt för dom.