• Miss Q

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag förstår inte problemet, fortfarande. Jag kan se argumentet med att inte hänga ut osv. Men är det inte viktigare att skydda barnen FÖRST? Och som nån skrev, alla perdofiler och de som har begär att våldta gör inte det- tro mig, det är jag helt med på. Men det är ju inte DE som ska hängas ut heller. De är ju dem som HAR gjort det.

• Miss Q
    Mammajessi skrev 2008-11-22 21:28:58 följande:
    hur vet du det står ju inga namn på offren?
    Därför att de var tillsammans länge och det var ingen hemlighet för någon. Alla visste om det. Undrar än idag varför ingen gjorde något. Vi var väl för unga för att göra nåt när ingen vuxen verkade bry sig.
  • Miss Q
    Mammajessi skrev 2008-11-22 22:00:19 följande:
    usch... hittade utterligare en,,, han med fritidshuset i hallstavik... stefan... nånting
    Ja, det är inte roligt alls
  • Miss Q
    Mammajessi skrev 2008-11-22 22:03:37 följande:
    Man kan ju inte mer än skratta.... socialen är sååå duktiga.. klart att dom väljer en pedofil som fosterfamilj än en riktig familj.... ne sjukt...Vi ansökte för två år sen på fosterfamilj,, men fick inte igeonom detta,,, då sambon hade vid 17års ålder lekt med pinnar i en park... lite smått berusad... bokstavligen lekt... inget brott ingenting... men han hade vist fått på sig att han hade vapeninehav????? ok sa vi.Så vi fick avlsag... hur sjukt som helts. men jisses en pedofil,,, självklart ger vi dom barnen serverade på silver fat!!!
    Same shit hela tiden!
  • Miss Q

Men det är ju så, ett samtal typ sen får man bli fosterförälder, helt sjukt.

• Miss Q

decnet:

Fast de hänger ju ut DÖMDA inte de som INTE är dömda.

• Miss Q

Decnet:

Jo, det är klart. Men man får väl ändå ha tilltro till rättsystemet? Jag menar, om du visste att det bodde en dömd pedofil brevid dig, typ din kompis talar om det för dig, hade du tänkt lika dant då? Att den personen KAN vara oskyldig och du vill inte döma?

En sak med sidor där bara namn och bild finns men domarna kan man ju läsa och ringa aktuell kommun och höra om de stämmer.

• Miss Q

Beyond Eternity skrev 2008-11-22 22:26:06 följande:

Den siffran har du nog missuppfattat, kolla upp det för det är inte 50% som är oskykdigt dömda.Jag kan i alla fall garantera att nr 4 på listan är SKYLDIG!
    Tror inte heller på att 50% är oskyldiga. Kanske finns åtalspunter som inte stämmer i varje enskilt fall.
  • Miss Q

Dessutom, om man nu tycker att rätten gjort en felaktig bedömning så kan man ju läsa domen själv och sen göra en egen bedömning. Ingen tvinga en att se på en människa på ett vist sätt. Men sidorna ger en möjlighet att få VETA.

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän