• Miss Q

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Okej, för det fanns en utländsk som dömts till 8 år nämligen

• Miss Q

Micke:

Det är precis det här jag menar med att det är NI som målar upp en massa saker. Nyfikenhet har ingenting med det här att göra för min del. Alls.

• Miss Q

Nej. De lägger in hela tiden. Men man kan tipsa själv om man vill... Räcker med namn och personnr.

• Miss Q

Micke:

Det handlar om att jag som förälder vill ha koll på så mycket jag kan kring mina barn. Nyfikenhet är en annan sak. Ansvar ser jag det som.

• Miss Q

jeno:

Det är bara att ringa aktuell domstol och fråga om du vill verifiera domarna.

• Miss Q

janne j.

Visst är det en skillnad. Men det borde ju vara helt onödigt. Enligt vissas resonemang om "falsk trygghet", "offer inom familjen" och "de flesta har ännu inte begått ett brott".

• Miss Q

Micke;

Ja fast jag har ju lik förbannat rätt att ta reda på om min son eller dotters dagispersonal är dömd. Oavsett om de är skyldiga eller inte. Oavsett om det inger en falsk trygghet eller inte. Så det spelar ju ingen roll.

• Miss Q

Micke:

Nej. Det har inget med varandra att göra. När man börjar ta lagen i egna händer. Det har jag ingen avsikt att göra.

• Miss Q

Micke:

Ja, men det är inte JAG som hänger ut dem. Så återigen, så länge JAG inte tar lagen i mina händer...

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän