Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?
Hur många dagar åt ni Progynon innan ET och hur mycket?
Hur många dagar åt ni Progynon innan ET och hur mycket?
Jag kollade just i min kalender för 2009. Då vid min första ÄD tog jag östrogen i 30 dagar och progesteron tog jag hela graviditeten fram till att sonen föddes i vecka 34.
Jag kollade just i min kalender för 2009. Då vid min första ÄD tog jag östrogen i 30 dagar och progesteron tog jag hela graviditeten fram till att sonen föddes i vecka 34.
Ester03: Vilken historia du varit med om, skönt att den slutade lyckligt.
Enligt läkaren ska man äta Progynon innan ET och upp till vecka 12 om man blir gravid. Men jag läste i bipacksedeln att Progynon inte ska användas om du är gravid. Tacksam om någon kan förklarar denna motsägelsefulla information.
Måne: Det gåller vid vanlig spontan graviditet, då finns ingen anledning att ta östrogen. Många nedregleras innan äggdonation och för att då kunna bygga upp en slemhinna som ägget ska fästa i måste man ta östrogen. Progynon används även för att synkroniseras med donatorn. Du behöver inte oroa dig!
Tack Estra för ditt svar! Jag känner mig lugnare nu. Så det innebär att det inte finns någon risk för biverkningar (som bipacksedeln verkade indikera)?
Tack Estra för ditt svar! Jag känner mig lugnare nu. Så det innebär att det inte finns någon risk för biverkningar (som bipacksedeln verkade indikera)?
Tack Estra för ditt svar! Det var för fostrets del jag var orolig, men du har rätt (för annars skulle väl inte läkarna skriva ut medicinen). Jag undrar även om man ska använde progynon till testdagen eller vecka 12. Ska man ned trappade dosen suggestivt eller slutade man helt tvärt med medicinen?
Måne: Om du bli gravid så får du absolut inte sluta med progynonen på testdagen utan fortsätta till ca vecka 12. Det vanliga är att man får ett schema av sin klinik över nedtrappning av östrogenet och progesteronet.
Ruvar du på ett embryo nu eller står du i startgroparna att göra äggdonation?
Hej igen Estra! Tack för all information som du gett mig! Det är första gången för mig och jag är i startgroparna att göra äggdonation. Din information var viktigt för mig! Lycka till!