• Melvin09

Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann

Hej!!!

Tänkte starta en tråd för oss OFRIVILLIGT barnlösa i sthlms området då jag känner mig väldigt ensam om detta i min vänskapskrets ingen har direkt svårt att bli gravida så jag har INGEN att prata med om detta och det e så jobbigt....

Vi har försökt i 1,5 år utan resultat nu börjar vi våran första IVF behandling....

Vi har inte som många andra försökt såå länge men det är ändå jobbigt och vill träffa människor i samma sits... dock undanbedes dom som försökt i mindre än sex månader......

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann
  • deauville

Vill bara titta in och önska er lycka till!

• Melvin09
    Svar på #11
    Hej e ganska trött på folk som alltid kommer in och Lycka till och på nåt sätt visa att haha jag e gravid inte ni...... Vi har nog lidit nog med att inte få barn och jag startade denna tråd för att VI som ÄR ofrivilligt barnlösa ska stötta varann....
    Förlåt om jag går på hårt meds e så less på detta......
  • Melvin09
    Svar på #10
    Äntligen ska jag få börja spruta på fredag!!!! e såååå nervös
  • al72

Åh vad roligt att du har kommit fram till sprutningen. Det kommer att gå jätte bra. Kom bara ihåg mitt tips att inte sticka precis under naveln, det gör lite ont där. Annars känns det inget alls faktiskt. Såg att du har lgt till mig på din sida så jag ska gå in o kika.

• never

Hej på er

JAg bor i sthlm och försökt i över 4 år nu 3 ivf och 2 fet, jag är just nu för tillfället ruvare på dag 5. Och jag är superdeppig till och från. Just nu denna minut så mår jag bra. jag har testdag den 21.

jag det var jag det tänkte jag skriver några rader

anna

• Melvin09

Hej anna!!

Vad spännande med ruvning men det måste vara nervöst?
    Jag kommer vara jätte nervös under den tiden.....

Men det var inge bra att du e deppig..... varför då???

Hoppas det går vägen för dig verkligen!!!!!!

• al72

Hej Anna!
    välkommen hit Vad härligt och skrämmande o läskigt att ruva, vet att det brukar vara mycket känslor på en gång.
    Håller tummarna för dig. Är det första IVFen?

• KIKKA

Hej, jag har ätit en "kur" med pergotime och hoppades på det bästa, men nu är mensen tydligen här igen, känns så tungt...
    Vi står i kö för IVF och nu är det förmodligen ingen återvändo men jag är så orolig. Det är väl sista utvägen o fungerar inte det så blir det väl inga barn - hur ska jag klara av det?

Lycka till Anna - imponerad över att du orkar!

/kikka

• al72

Hej Kikka!
    Förstår att det känns tungt o jobbigt, kände oxå så när prego inte funkade för mig först.
    Hur många kurer har du ätit?
    Jag blev gravid efter 7 kurer o då käkade jag en trippelkur.
    Har du som jag pco?

IVF kan kännas ganska skrämmande o som sista utvägen men jag tycker det är en himmla bra hjälp.
    Jag har genomgått en IVF i våras o blev gravid tyvärr har ingen av mina graviditeter lyckats hela vägen ut, men jag hoppas o tror att det ska gå vägen nästa gång.
    Men visst är det super svart vissa dagar.

Hoppas du orkar ta nya tag snart. Lycka till vännen.

• annsofia

Jag hoppar oxå in här. Vi har nu försökt i 2 år, har ett utomkvedshavandeskap i bagaget. I början på november ska vi förhoppningsvis göra vårt 1:a inseminationsförsök.

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann