• Melvin09

Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann

Hej!!!

Tänkte starta en tråd för oss OFRIVILLIGT barnlösa i sthlms området då jag känner mig väldigt ensam om detta i min vänskapskrets ingen har direkt svårt att bli gravida så jag har INGEN att prata med om detta och det e så jobbigt....

Vi har försökt i 1,5 år utan resultat nu börjar vi våran första IVF behandling....

Vi har inte som många andra försökt såå länge men det är ändå jobbigt och vill träffa människor i samma sits... dock undanbedes dom som försökt i mindre än sex månader......

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann
  • al72

Hej annsofia!
    Välkommen hit!
    Vad jobbigt med ett x, inget jag skulle önska min värsta fiende så jobbigt. Hoppas er insemination går bra.

• annsofia
    al72 skrev 2008-10-15 19:24:27 följande:
    Hej annsofia!Välkommen hit!Vad jobbigt med ett x, inget jag skulle önska min värsta fiende så jobbigt. Hoppas er insemination går bra.
    Tack så mycket Hoppas att det går bra för er också!
  • Dagney

Hej Wifetobe, tack för att du säger det vi alla tänker....syftar på första kommentaren där.

Jag börjar nästa fredag den 24:e, så himla spännande. Om jag nu mot all förmodan inte skulle bli gravid på egen hand vid denna ÄL som är typ vilken dag som helst.
    Har försökt 14 månader utan att lyckas och börjar blir rätt j**la trött på alla runt omkring som bara går och blir gravida direkt.

• never

Hej igen!

JAg tänkte jag hoppar på denna tråd eftersom jag bor i Stockholm och är väldigt ensam om detta.

Al72, nej det är inte mitt första försök, JAg har 3 IVF och 2 FEt bakom mig, + 1 ÖS så det fick jag avluta efter att ha sprutat i 6 dagar. JAg hade typ 50 ägg och vätska i buken.

Dagney vill inte säga vad du ska göra och du vet nog det redan men gå och sök hjälp, jag höll på ett och halv år innan jag sökte hjälp och det ångrar jag bittert. Läkarna säger att man borde söka hjälp om man ine blivit med barn inom ett år, och är du över 39 tror jag så borde man gå innan 6 mån. Nu kanske du är ung och har tiden på din sida men jag tänkte jag säger nåt. Förlåt om jag tränger mig på!

Wifetobe, jag mår bättre nu,, den här gången så känns lite spännande att ruva för jag känner inte av PMS eftersom jag var super deppig. Vet inte varför jag är deppig, nog lite trasig i själen efter mina ivf,, vi har försökt i nästan 5 år nu, man blir lite trött. HAr aldrig lyckats bli gravis så man undrar ju vad det är för fel, vi är förklarad oförklarig barnlöshet, det finns inga fel på oss.

JAg säger hej till er alla här inne

anna

• Melvin09

Hej tjejer!! vad kul att vi har blivit några känns såå skönt att få prata med andra i lika situationer.

Jag börjar spruta imorgon e super nervös inför detta... jag e så orolig att min kropp inte kommer palla detta och dom måste avbryta det hela det skulle vara döden för mig..... och sen e jag orolig för hur humöret kommer att bli... stackars min sambo få jag säga i förväg.

Vart i Stockholm bor ni??

Jag bor i Haninge 2 mil söder om sthlm

• Dagney

Anna66: Nej alltså, jag har redan varit på utredning exakt efter 1 år försökande och vi har fått beskedet att ingenting ser ut att vara fel. Alla värden är bra osv. Nu har vi bestämt oss att gå privat istället så det blir spraystart för IVF 1:a försöket om en vecka ungefär....
    jag håller med om att det är alldeles för länge att vänta ytterligare 1,5 år i kö eller så. Nu är jag bara typ 30 så jag hoppas att jag har oddsen på min sida men man vet ju aldrig.

• never

Hej Hej

Dagney JAg bor vid Odenplan. PÅ dom flesta så blir humöret bättre igen efter nässprayen när man börjar spruta, fast på mig var det inte så pga att jag alltid blir ÖS så värdena ändras för fort i kroppen. JAg bodde i haninge när jag var liten, och min ena syrra bor i krigslida tågstationen efter Västerhaninge

DAgney var ska ni göra eran IVF?

JAg är på RD 7 är så nervös jag har ingen aning den här gången om det är nåt eller inte. Oftast märker jag PMS redan 4 dagar efter ET men inte den här gången så det är mer spännande den här gången.

hej på er
    anna

• never

KIKKA jag förstår hur du känner ang den sista utvägen så kände jag också, höll på med pergotime ett tag ville licksom inte börja på den sista utvägen. Fast tänk på att du kan ju bli med barn också

lyckA TILL
    anna

• annsofia

Hej hej!
    Jag bor i Hammarbyhöjden.

• Melvin09

Hej....

Idag var jag på vul och dom såg 20 st äggblåsor var lite överstimulerad så jag får sänka min dos i två dagar för att på lördag åka till uppsala igen nu e det nära......

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann