• Melvin09

Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann

Hej!!!

Tänkte starta en tråd för oss OFRIVILLIGT barnlösa i sthlms området då jag känner mig väldigt ensam om detta i min vänskapskrets ingen har direkt svårt att bli gravida så jag har INGEN att prata med om detta och det e så jobbigt....

Vi har försökt i 1,5 år utan resultat nu börjar vi våran första IVF behandling....

Vi har inte som många andra försökt såå länge men det är ändå jobbigt och vill träffa människor i samma sits... dock undanbedes dom som försökt i mindre än sex månader......

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann
  • Melvin09

Hej!!!

Nä det är absolut inget fel på nån av oss säger dom.... Vi går på Carl von linne kliniken i uppsala medans vi väntar på Huddinge har inte fått någon svar därifrån än.... Fick reda på av läkarna i uppsala att jag har PCO äggstockar med dock väldigt bra sådana jag har regelbunden mens och ÄL och prodicerar bra ägg tydligen men min läkare här i sthlm gav mig pergo i fem månader vilket försämrade allt tydligen.... 
    Jag har nu sprayat i två veckor och inväntar min mens som helt plötsligt är en vecka sen den som ALDRIG brukar vara sen!!!!

• Melvin09

Vi är bara 25-26  men jag har längat efter barn så himla länge att denna längtan tar kål på mig.... och innan jag träffade min kille så var jag gravid men fick ett väldigt sent MA i vecka 17 vilket har gjort längtan ännu värre.

CVL är Jätte bra dom e såå gulliga och tar verkligen hand om än kan beror på att det kostar en del ;) kanske.

Jag ringde dom i fredags när det hade gått två veckor för det ska det inte göra i vanliga fall men eftersom jag tagit massa gravtester som bara visar neg så trodde hon att kroppen bara spelar ett spratt och det får jag hoppas.... jag e ju väldigt spänd just nu.

Jag fick ett brev i sommras från HS om att min remiss var på bedömmning vilket skulle ta 4-8 veckor men sen dess har jag inte hört något

Vad håller ni på med nu då??

KRam

• Melvin09

Immunprov?? vad e det ?
    Men hur många IVF försök har ni gjort??

• Melvin09

OK så förstår jag... vad jobbigt att ha det så... men "tur" då att det finn medicin för det.
    Så nästa gång kommer att gå bra förhoppningsvis.....

Har du några tips inför ivf ?? vore kul att veta både positiva och negativa saker som händer med en....

• Melvin09

La till dig i min vän lista så du e välkommen att besöka mitt krypin

• Melvin09
    Svar på #11
    Hej e ganska trött på folk som alltid kommer in och Lycka till och på nåt sätt visa att haha jag e gravid inte ni...... Vi har nog lidit nog med att inte få barn och jag startade denna tråd för att VI som ÄR ofrivilligt barnlösa ska stötta varann....
    Förlåt om jag går på hårt meds e så less på detta......
  • Melvin09
    Svar på #10
    Äntligen ska jag få börja spruta på fredag!!!! e såååå nervös
  • Melvin09

Hej anna!!

Vad spännande med ruvning men det måste vara nervöst?
    Jag kommer vara jätte nervös under den tiden.....

Men det var inge bra att du e deppig..... varför då???

Hoppas det går vägen för dig verkligen!!!!!!

• Melvin09

Hej tjejer!! vad kul att vi har blivit några känns såå skönt att få prata med andra i lika situationer.

Jag börjar spruta imorgon e super nervös inför detta... jag e så orolig att min kropp inte kommer palla detta och dom måste avbryta det hela det skulle vara döden för mig..... och sen e jag orolig för hur humöret kommer att bli... stackars min sambo få jag säga i förväg.

Vart i Stockholm bor ni??

Jag bor i Haninge 2 mil söder om sthlm

• Melvin09

Hej....

Idag var jag på vul och dom såg 20 st äggblåsor var lite överstimulerad så jag får sänka min dos i två dagar för att på lördag åka till uppsala igen nu e det nära......

• Melvin09

Jag fick komma till CvL direkt har hållt på i en månad nu och var på ÄP idag... Så där går det väldigt fort... Jag kan känna som dig och undra hur många är i samma sits det känns ibland som om man e väldigt ensam om det här... iaf i sin vänskapskrets.

• Melvin09

Snälla sluta förstöra stämningen det e inte bara jag som tröttnat på det läs de inläggen efter mig!!! låt oss få vara här ifred du behöver inte vara så otrevlig att du fått missfall e jätte tråkigt men det e inte mitt fel tänk lite innan du skriver nåt.

• Melvin09

Jag e jätte ledsen för allt som hänt dig men det e inte så lätt för oss att veta det måste du förstå. DU vet inte heller om våra historier jag har oxå en hel del bakom mig som e VÄLDIGT jobbigt har oxå förlorat ett barn i v17 lämnad helt ensam utan någonstans att bo knabbt ett jobb kvar så JAG vet hur det känns har dock inte försökt lika länge men längan e ändå en längtan.

• Melvin09
    Svar på #41
    Jag menar inget illa mot dig jag vet inte vad som hänt dig jag ber så mkt om ursäkt tycker det känns obehagligt att bli kallad för sånna saker jag e den MINST egotrippade personen snälla sluta vara så elak mot mig sitter här och gråter för att du skriver som du gör..... Alla lider på sitt sätt har inte sagt något annat.....
  • Melvin09

HUr går det för alla här inte själv så ruvar jag nu är bara på dag 4 jobbigt med denna väntan men jag hoppas den stannar.....

Tråkigt med missförståndet som blev hoppas vi kan bortse från detta och fortsätta med våran tråd...

Vad ska ni göra för mys i helgen då???

Mina planer sprack precis då min man och jag bråkat lite man e ju så känslig just nu och han förstår inte det riktigt men men en dag i taget....

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann