• Melvin09

Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann

Hej!!!

Tänkte starta en tråd för oss OFRIVILLIGT barnlösa i sthlms området då jag känner mig väldigt ensam om detta i min vänskapskrets ingen har direkt svårt att bli gravida så jag har INGEN att prata med om detta och det e så jobbigt....

Vi har försökt i 1,5 år utan resultat nu börjar vi våran första IVF behandling....

Vi har inte som många andra försökt såå länge men det är ändå jobbigt och vill träffa människor i samma sits... dock undanbedes dom som försökt i mindre än sex månader......

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann
  • al72

Hej Wifetobe! Vi har kämpat i snart 5 år och har gjort en IVF med ett MA i v9. Just nu har jag precis fått göra en missfalls utredning eftersom jag har haft 2 MF och en x-graviditet. Jag väntar på att få svar på den o sen ska vi göra FET i jan troligtvis.
    Alla våra vänner har barn eller väntar barn, jag håller med dig om att det är jätte jobbigt att inte ha någon att prata med om detta. Därför är jag himmla glad att FL finns. Har ni fått veta vad som orsakar er barnlöshet? Själv har jag pco o därför har jag ingen egen ÄL. När ska ni börja er IVF? Går ni på HS? Kram

• Melvin09

Hej!!!

Nä det är absolut inget fel på nån av oss säger dom.... Vi går på Carl von linne kliniken i uppsala medans vi väntar på Huddinge har inte fått någon svar därifrån än.... Fick reda på av läkarna i uppsala att jag har PCO äggstockar med dock väldigt bra sådana jag har regelbunden mens och ÄL och prodicerar bra ägg tydligen men min läkare här i sthlm gav mig pergo i fem månader vilket försämrade allt tydligen.... 
    Jag har nu sprayat i två veckor och inväntar min mens som helt plötsligt är en vecka sen den som ALDRIG brukar vara sen!!!!

• al72

Ja huddinge brukar man få vänta på, vi stog i kö i 1år o 9månader innan vi kom fram. CLV har vi oxså funderat på om inte det lyckas på HS, dom verkar vara himmla bra där. Får jag fråga hur gammla ni är? Själv är jag 36 o min gubbe är 37. Vad skönt att dina äggstockar fungerar så bra men vad jobbigt att det inte funkar ändå. Ingen fara med mensen, det brukar bli lite krångel när man börjar mickla med kroppen o hormoner. Jag började spraya på min första mensdag så det var en annan medtod. Har du kollat med CVL hur det ska vara med mensen?

• Melvin09

Vi är bara 25-26  men jag har längat efter barn så himla länge att denna längtan tar kål på mig.... och innan jag träffade min kille så var jag gravid men fick ett väldigt sent MA i vecka 17 vilket har gjort längtan ännu värre.

CVL är Jätte bra dom e såå gulliga och tar verkligen hand om än kan beror på att det kostar en del ;) kanske.

Jag ringde dom i fredags när det hade gått två veckor för det ska det inte göra i vanliga fall men eftersom jag tagit massa gravtester som bara visar neg så trodde hon att kroppen bara spelar ett spratt och det får jag hoppas.... jag e ju väldigt spänd just nu.

Jag fick ett brev i sommras från HS om att min remiss var på bedömmning vilket skulle ta 4-8 veckor men sen dess har jag inte hört något

Vad håller ni på med nu då??

KRam

• al72

Usch vad tufft att få ett ma så sent, förstår att du längtar.

Ja cvl verkar så himmla mysiga, vi har varit där på ett första samtal men precis då fick vi komma in på hs så vi fortsatte inte där.

Jag tror oxå din kropp spökar lite, det är ju så mycket som händer med en när man börjar med IVF.

Vi väntar just nu på átt få göra ett till immunprov i nov. Under tiden har vi börjat med en adoptionsutredning o ska gå på föräldrarkurs nu i okt. Får se vad som händer framöver. Försöker ta vara på den här pausen o ta hand om min kropp, går hos en akupunktör o massage.

• Melvin09

Immunprov?? vad e det ?
    Men hur många IVF försök har ni gjort??

• al72

Det är ett prov som ingår i missfallsutredningen.
    Jag har tagit ett redan som visar på förhöjda värden, man ska ha max 5 men jag har 11 så det verkar ju som det är mitt problem.

Men man måste ta provet 2 gånger med 3 mån mellanrum för att kolla så därför får vi vänta tills den 14 nov.

Det som händer när man har för högt immunvärde är att kroppen "dödar" fostret i v8 o då får man MF.
    Men jag kan få medecin så jag kan fullfölja en graviditet o det känns jätte skönt att veta.

Vi har gjort en IVF. Tidigare har jag behandlats med pregotime o har då väntat barn 2 gångner men det gick inte vägen tyvärr.

• Melvin09

OK så förstår jag... vad jobbigt att ha det så... men "tur" då att det finn medicin för det.
    Så nästa gång kommer att gå bra förhoppningsvis.....

Har du några tips inför ivf ?? vore kul att veta både positiva och negativa saker som händer med en....

• Melvin09

La till dig i min vän lista så du e välkommen att besöka mitt krypin

• al72

Ja jag hoppas verkligen att det ska gå vägen nästa gång

Tips: Säg åt din gubbe att ha skyddshjälm på huvudet när du sprutar Jag var så lynnig då, stackars min älskling han fick ta mycket skit då. Jag var jätte nervös för att behöva spruta mig själv i magen men det gick jätte bra. När jag fick lära mig det så testade jag att spruta i en gummiboll o då tänkte jag det här kommer inte att funka. Men sen när jag satt där med sprutan så bestämmde jag mig för att nu SKA den in o det var väldigt lätt.Men spruta inte precis under naveln för där sitter nerver o det gör ganska ont att träffa en sån. När jag sprayade så kände jag inte så mycket mest blev jag himmla varm så jag öppnade fönstrena på jobbet mitt i vintern, mina jobbarkompisar blev inte så där hätte glada då Är det något du undrar över så fråga bara på.

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa i stockholm en pepp tråd där vi kan stötta och trösta varann