• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

mwb - det är inte trevligt med proggisarna, har du provat Crinone som man kan ha istället?
    Jag har anv proggar en månad och aldrig mer, Crinone är mycket smidigare och ger inte lika mycket irritation.

Franka - hoppas verkligen att allt såg bra ut idag!

bp - skönt att du fått tid för vul/ul. Jag fick för 2 veckor sedan göra ul och då var jag i 9+2. Jag ska faktiskt också iväg imorgon igen, och är så nervös. Alla symptom är borta även spänningen i brösten. Det blir nog inte mycket sömn inatt.

Idun - var tråkigt med en bm som du inte trivs med. och jobbigt med värk, hoppas det är bra värk och det borde väl kännad lite om magen växer så mycket nu.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

mwb - glad att kunna hjälpa till, men tar gärna emot både   och
    Det första receptet fick jag av vår ivf-klinik, men när jag behövde förnya det så var det inga problem att få Dr B att skriva ut det. En till fördel med Crinone är att det bara ska tas 2ggr/dag - morgon och kväll, och det ger inte alls lika mycket flytningar. Som jag ser det så finns det bara fördelar med Crinone.

Idun - då säger vi det!

• Lycka77

bp - det blir mitt 5:e imorgon... visst känns det mycket, men för mig är det ett måste.

• Lycka77

Åhhh vad underbart för Franka!! Grattis!!

• Lycka77

bp - härligt, grattis!!

Det gick bra för mig också idag, det är verkligen overkligt och fantastiskt, så pass att man inte tror att det är sant.

Franka - ta det nu lungt och vila riktigt mycket!

• Lycka77

Tack tjejer, idag är en ganska bra dag.

Krusbär - jag tror inte att äl är sämre bara för att den kommer lite senare, så - lycka till!

DND - äl-sekret som man märker av är inte ett måste, det nödvändiga sekretet finns ju inuti oss.

Du tror inte att det onda kan vara äl som du känner av, de månader jag hade "riktig" äl med hjälp av stimulering så hade jag nästan som håll på den sidan ägget släppte.

Ang magen så har jag senaste tiden haft stora problem, det har blivit lite bättre då jag börjat äta Dinkelgröt men extra krossade linfrön, katrinplommonjuice och ta prommenader, hoppas att det löser sig.

a80 - skönt att det känns bättre idag. Hoppas att ni får en trevlig resa och att du kan njuta lite av den!

• Lycka77

DND - denna gång har jag varit väldigt nojjig över vad jag ätit, överdrivet försiktig enligt många men det har kännts bra för mig. Jag har avstått från curry och gurkmeja, vitlök (i den mån jag kunnat då jag ibland äter ute, men har inte själv använt det) inget koffein alls utan endast rött te. De första veckorna åt jag en avokado om dagen, har dock slutat med det nu då jag knappt kan se en avokado längre utan att må illa, samt ätit mandlar.

Men som sagt, var och en måste äta det som känns bra för en själv.

• Lycka77

bp - till mig har DrB också sagt 12+0, men jag tänker använda upp de jag har hemma så jag kommer nog att sluta med dem runt 12+4

Laban - kan tyvärr inte hjälpa dig med vad blödningen beror på, men många av oss har haft krånglande cykler tyvärr.

mwb - håller tummarna för dig trots ingen temp stegring skett.

• Lycka77

GRATTIS mwb, härligt!!!!

Franka - jag har roat mig med att titta på serier när jag varit hemma, älskar att kunna se anvsnitt efter avsnitt. Hoppas det bruna försvinner snart. Hur länge ska du vara hemma?

Laban - vad jobbigt, hoppas kroppen skärper sig till nästa cykel!

Mikes Bride - håller tummarna och önskar er en trevlig helg skönt att vara inne och mysa när snön vräker ner ute!

Själv ligger jag däckad i soffan med täppt näsa, halsont och en dundrande huvudvärk. Men som jag förstått det så gör en liten förskylning ingen skada på bebben, hoppas det stämmer.

• Lycka77

Cia och bp - varför är det så farligt att få feber, vad kan hända!

Sen har jag även fått halsbrännan som är grym! Jag vill verkligen vara försiktig med tabletter men har idag och igår tagit både Gaviscon och Novalucol, men tyvärr så kan ju båda tabletterna påverka Levaxineffekten och det vill jag ju verkligen inte. Någon som kan mer om detta och vad som kan hjälpa?

Emmiss - vad härligt att du fick träffa en bra läkare, det är verkligen guld värt!

mwb - hoppas verkligen att det rosa avtar, så du slipper oron iaf från det!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8