• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Poppy - Skönt att inskrivningen gick bra, förstår att det känns jobbigt med blod i urinen dock, hoppas att det inte är någon fara och att allt ser bra ut på vul idag.

Idun - Grattis till bilen!
    Skönt att inskrivningen gick bra för dig också, hoppas att bm är en sån som blir bättre för varje gång ni träffas. Lycka till idag!

a80 - synd att bm inte kunde hjälpa dig med din arbetssituation, hoppas det går bättre på torsdag hos läkaren.

bp - det låter mycket lovande för dig tycker jag!

DND - jag tror att det är många som börjat med prog redan vid äl, det är väl som viktigast när ägget ska fastna kvar. Vi som gör ivf börjar iallfall med det vid äp.
    Tycker Dr H att du ska börja med sprutorna också redan vid äl?

Här är det inga glada tankar. Min bröst som gjort ont till och från tidigare har nu slutat ömma helt och liksom sjunkit ihop, så har det varit för mig de tidigare gångerna då det gått åt skogen   molvärk i svanken sitter dock kvar, men varför har brösten gått tillbaka om allt fortfarande är ok?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Allt såg bra ut för oss på vul idag *phu* fortfarande fint tickande hjärta och lilla eskimån har nu vuxit till 15mm. Skönt att veta att allt såg bra ut trots att symptomen nästan försvunnit, förhoppningsvis kan jag andas lite igen de närmasta dagarna nu innan ångesten sätter in igen.

bp - alla tummar till dig imorgon, och dansar en liten dans i morgon bitti!

a80 - hoppas det går bra hos läkaren för dig imorgon!

• Lycka77

UNDERBART!! Grattis bp!!!

Hella - lycka till idag!

DND - jag tar inte heller bort luften i sprutan och tar den oftast 90 grader rakt in.

Ni som går på spec mvc går ni bara där eller går man på "vanliga" mvc också?

• Lycka77

Glömde tacka för alla grattis till min lilla eskimå, tackar så mycket!

• Lycka77

hella - Grattis till en liten tjej!
    Men åh vad jobbigt. Oron och ovetskapen är värst, hoppas att ni kan få klara besked idag vad den lilla pricken kan innebära *kram*

• Lycka77

emma - välkommen och beklagar dina mf.
    Det finns som du läst många bra historier i denna tråd, och jag tror och hoppas att vi alla kommer att att få vår egen bra historia att berätta om vi bara orkar med det som leder dit, och det måste var och en känna efter när den gränsen är nådd.

Välkommen mamma till Astrid och grattis till grav, hoppas att Fragminsprutorna kan göra susen denna gång!
    Fragminsprutorna är inte lika läskiga som Ovitrellen inte lika tjock nål, man vänjer sig snabbt.

bp - jag undrar också hur du gör för att inte få blåmärken av sprutorna, men vi har väl olika lätt för att få blåmärken antar jag.
    Trassligt med katterna, hur vanligt är det med Toxoplasmos och hur farligt kan det vara för barnet?

Mikes bride - härligt att äl äntligen kom! Lycka till på onsdag!

Idun - hoppas att ni får en underbar resa!

DND - jag kan bara hålla med de andra i om att det var nog lite tidigt att testa, håller tummarna för annat resultat nästa vecka!

Poppy - vad jobbigt att du ska ha så ont och all oro det medför och att du inte kan få hjälp.
    Ta det lugnt idag och njut av alla dina kanaler!

Grattis Mizz T - underbart!

ego: för mig tar denna oro enormt mycket energi av mig och varje dag är en plåga. Just nu har vi ingen ny vul-tid inbokad och det stressar mig väldigt. Sover dåligt på nätterna och är allmänt nere.

• Lycka77
    MammaSusan81 skrev 2008-10-27 15:24:47 följande:
    Nu har jag blivit uppringd av kvinnokliniken & ska komma på vul 12 nov då ska de visa hur jag ska ta fragminsprutorna. De sa att det är inte viktig med dessa sprutor innan v.10?& att progesteronet ej heller hjälper mot ev mf, så jag fick varke sprutor el progesteroner nu....Hoppas bara att pyret vill stanna nu då till vul.......Har bara kommit till v.7 som längst......
    vill inte göra dig orolig, men jag trodde också att det var viktigt att börja med sprutorna så fort som möjligt, särskilt om man har haft tidiga mf. Jag fick börja med Fragmin samma dag som jag testade positivt.
    Det är verkligen själva f-n att läkare inte kan förmedla samma kunskaper, enl Dr B ska man ta progesteron till 12+0 för att det ska ha fullt effekt.

bp - aj då, då vill man ju verkligen inte få det, knepigt.

Ska försöka ta tag i det med vul tid. Både hos Dr B och cvl är vi "klara" och den andra läkaren vi ska gå till har mage att ta semester
  • Lycka77
    MammaSusan81 skrev 2008-10-27 15:45:38 följande:
    Ska jag ringa igen till klinken? För läkaren sa att jag skulle få sprutor så fort jag fått + men sköterskorna säger att jag ska avvakta??
    Om läkarna sagt att du ska ta det direkt vid ett + så tycker jag absolut att du ska försöka stå på dig och få sprutor så snart som möjligt!
  • Lycka77

cia - åh vad skönt att det inte var något farligt iaf. Kommer den att försvinna av sig själv då, eller?
    Trist med läkaren, att han inte var lika bra som tidigare, kanske stressad?

mta - svårt att säga hur det ligger till utefter ett test. Håller tummarna för att det går bra!

• Lycka77

mmw - oron är väl konstant kan man säga, det var bara en vecka sedan vul och det känns som det gått en evighet sedan jag fick se att det var bra, så mycket kan ju ha hänt sedan dess. Nix, vi har inte bokat in ngn vul tid ännu, troligtvis får vi en i mitten av nästa vecka.

Hur går det själv med uvi och annat skräp då råkat ut för?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8