• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Cia...ska försöka hålla mig ifrån stickorna under morgondagen...

• EMND

MW jag förstår din dilemma. Jag var i liknande situation i våras, då jag hade njurstensbesvär. Efter att jag hade kastat stenen hade jag besvär kvar och vågade inte bli gravid innan en kontrollröntgen visade att alla stenar var borta. Ännu en månad blev bortkastat och jag kände att för varje dag som gick jag blev ett år äldre och chanser att bli gravid rasade rakt nere men jag ville ha en frisk kropp för vår bebe. En otrolig frustrerande situation. ... Vecka efter röntgen och en liten hudoperation ville vi inte vänta längre utan satsade och det togs sig men det gick inte som det ska. Än idag letar jag efter svar: varför och om jag borde ha väntat...Ledsen om jag inte svarar vad du kanske hellre vill höra men jag skulle nog kämpa och göra en odling. Har du UVI stickor hemma?

• EMND

BP, jag har inte heller spytt någon av de tre gångarna jag var gravid, men det du beskriver känner jag så väl både från förr och nu. I morse medan jag borstade tänderna bredvid min man snäste jag till honom: "Har du ätit ost?" Stakaren hade just vaknat, knappt hunnit öppna ögonen ens, men något luktade ost- trodde jag! Bara jag!
    På jobbet i huset en våning under luktar det illa också- hm lite som härsken ost , ... min luktsensor håller på och gör mig tokig. Vanligtvis tål jag rätt bra båda smaker och lukter.
    Ändå vågar jag inte tro på ett plus imorgon.

• EMND

bra mw, hoppas de inte hittar några bakterier. Bäst du tar nummret till lab och ringer inom några dagar för är det normallt får du inte ett svar så fort.

• EMND

javisst Cia, jag har blivit en riktig bra "karakter"!

Stakars Linan78, kan du inte smita i väg idag iaf? När jag var gravid första gången och hann till inskrivningen så sa min BM: "...njut av den tiden, njut som aldrig tidigare, för det är den enda tid i kvinnas liv där hon ska verkligen njuta för två."

• EMND

Linan, krävs det bättre orsak till frånvaro än den lille i din mage. Att du hellre går och hoppas att bli sjuk!; nämen så får du inte tänka. Låtsas att bäbisen behöver att du tar lite ledigt. Och det är nog så! Även inuti har de små sina viljor väl?! Lyssna på din kropp inte på ditt samvete,...igen på jobbet tackar dig ändå... (men jag förstår dig, för jag har (hade) inte det lätt att frånvara jobbet)

• EMND

Cia, man kan väl alltid sjukskriva sig upp till en vecka, iofs jag har ingen anning vad gäller dagis i sådant fall men jag har börjat inse att dem flesta misstolkar rätt lagen och anpassar den till egna fördelar. Dags för mig och verkar flera till här att lära oss dessa tolkningar !

Krusbär det är väl 14-15 dagar efter min ÄL nu. Ska testa i morgon bitti.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8