• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Poppy vad skönt att allt är väl med dig. Tänkte på dig faktsikt nu efter att jag hade ätit.

• EMND

Grattis Finessan eler lilla skrutt . Tänk vilken tid det tar för de små att gå upp 250 gr. Jag har en känsal att jag går upp 250 gr/ timma.

• EMND

Tittade på Vida, gud, vilken sötnos, och halkade in på din bild på kinesiska dadlar. Jag har fått dem från min akupunktör (skulel ah dem i te) men jag han till ÄL tills min man hämtade de så nu ligger påse med dadlarna hemma och jag vågar inte äta dem. När åt du dessa?

• EMND

a80 oh så mysigt... :-U

Finesssan: så du åt dadlarna även under graviditeten?

• EMND

Emmiss, jag skulle ljuga och säga att jag hade haft 3 mf. Hoppas ingen lyfter på ögonbryn nu! Idag när jag har lidit så mycket under sista halvåret pga. att Landstinget inte engagerade sig att hjälpa mig vet jag att den lilla lögnen hade jag lättare burit på mitt samvete än ångesten att jag var ärlig och fick genomgå ett tredje mf. Ge de det tredje mf om det är det som behövs.

Krusbär; Äsh va synd, men jag tänker så här om jag får minus iaf, så ska jag deppa genom att gå på restaurang och äta sushi (trots det är OK att äta sushi för gravida, undviker jag det), äta massor med goda ostar, drycka vin, och kankse glögg tom, ha sex igen , uttnyttja mitt presentkort till en lyx SPA, och ännu ett till manykir. Och så ska jag tränna! FAst mest av allt önskar jag en fungerade graviditet!

BP, försök att slappna av, det är hemsk att inte veta vad som händer med det lilla önskade barnet i magen men vad kommer egentligen att ändra en vecka. Plåga inte dig i onödan. Min kurator försökte lära mig detta och trots att jag inte är bra på det så tänker jag ofta på det.

Lycka, Krya på dig

• EMND

och snozie, började nästan lipa här sista minuterna på jobbet.

Mår rätt illa just nu och har konstig smak i munnen. 4 dagar innan BIM. Undrar om det är förkylning, eller graviditet eller biverkningar av prog. Tuttarna känns inget dock. Hm de brukar jag känna före mens i alla fall.

• EMND

Hur dum kan man vara? Här går jag lägger av med kaffe, kryddor, saffran, curry, ostar, äter medicin, sticker sprutor i mig, undviker sex, aktar mig på jobbet och idag går och äter nilabborre till lunch. Fick panik i kväll när jag såg att abborre ska man ALDRIG äta under graviditeten (att jag inte har lärt mig hela långa listan än är j.... irriterande). Nu vet jag inte om jag är gravid ens men min man (den sköna människan) lugnade mig att nilabborre inte är samma som abborre och att det är säkert OK om det serverades som filéer på jobbrestaurangen. Vad vet ni om det? Fasan ska man bli marinbiolog för lära sig äta rätt fisksort under graviditeten.

• EMND

a80, visst är det roligt att vi äter på samma restaurang (fast jag är inte där så ofta). Ändå nästa gång någon "galen fick" är på meny för vi checka med varandra!

Poppy, tack för din inlägg. Jag är så dålig på fiskarter men läste igår (när ja googlade efter nilabborre) att den elaka fisken utrotar allt levande där den lever. Fy, att jag åt den. Synd om sjöar och andra fiskar som simmar i samma vatten. Ändå köper EU denna fick för över 150 miljoner ? per år.

mwb ja det var från P jag fick dadlarna men jag hann inte hämta dem innan ÄL och f.o.m. ÄL ville jag inte ta något kinesisk. Hur går det med dina besök hos P? Är du nöjd?

• EMND

Jag kom på att jag har en tid hos min gyn den 4/11 så innan dess blir det test. Enligt min sista mens min BIM är på måndag (27 dagar) men enligt den nästa sista mensen den är på torsdag (30 dagar). Jag kan knappt behärska mig att testa när som helst, men vad ändrar det?, tänker jag och min man stödjer mig. Självkontroll! Visst kan jag den konsten?!
    Ett minus blir inte ett minus utan progesteron och sprutorna kommer jag att ta ett par dagar till iaf. Jag har illamående, skarpt luktsinne, sura uppstötningar, men inga bröstspänningar, inte är kissnödig heller, faktiskt mindre än vanligt...
    Hoppas att doktorn vill ta serum-hcg på tisdag (i fall det blir minus).

• EMND

vad ni är sköna friends, jag övertygar mig själv att jag inte är gravid utan har biverkningar från progesteron....fast hoppas, hoppas, hoppas...men så många som håller tummarna bör det väl gå hem!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8