• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

DND: Jag testade igår morse och i morse på stickor från apotekets självtest för uvi. Igår inget utslag, idag svagt svagt utslag på vita fast efter det testtiden gått ut.

• mammawannabe

MTA: Vad bra att du fått en tid hos läkare och inte så jättelångt fram i tiden. Tyvärr verkar ju hon i tel ha den tråkiga inställningen man så ofta möter att det inte finns mer att göra, blä för den . Ta igen dig lite om du behöver det nu ett tag och sen ta nya tag och då krävs det ork o envishet att ta sig framåt. Kanske värt att kolla upp privat alternativ.

Tack alla för svar ang uvi/gbs. Har fått tid hos vc idag och gyn imorrn. Hoppas att jag kan få odling gjord nu.

• mammawannabe

MTA: Här bland vi som hänger i tråden finns nog ganska bra koll på privata alternativ. Jag har själv lite dålig koll på alla läkare. Många av hos har gått/går hos Lucinakliniken i Sthlm som är mkt duktiga på upprepade MF. Tyvärr kommer dom stänga 19 dec och jag tror det kan vara svårt att komma in just där, då de nog inte tar in flera nya patienter.

Sen beror det ju lite på var i landet du bor och hur långt bort man tycker att det kan funka praktiskt. Utöver Lucina går jag hos en privat gyn i Linköping som är spec på IVF. Hon är inte i klass med Lucina på långa vägar tycker jag men hon är ändå beredd att skriva ut Trombyl och Fragmin även om hon inte hittar ngt fel i sin utredning. Säg till om du vill så kan jag inboxa hennes telnr.

Hallå tjejer i tråden! Vilka fler privata finns det nu igen??

• mammawannabe

DND, åh vad tråkigt med ett minus idag . Förstår frustrationen "nu när man har gjort allt man kunnat med alla olika mediciner....". Men som sagt, det behöver inte vara kört än. Skönt att du fick träffa en bra läkare idag. *skickar kramar över stan*.

Lycka till idag Lycka! Lova rapportera hur det gått!

Babblar: Skit med jobbig dag, skickar en massa uppmuntran över tråden.

När det gäller järnvärden. Ni som går/gått hos Dr B, är det ngt som han kollar om man ber honom, har ngn fått ta det genom honom? Jag har inte fått mina järndepåer kollade. *morr*

Låter hoppfullt Diorlover. Håller tummarna!

Cia blir det några muffins till tråden idag eller? Tar gärna några morots eller äpple.

Ego: Har varit hos gyn på morgonen och gjort undersökning och lämnat urinprov för odling. Ska få odlat och kollat för uvi och gbs och det var helt lugnt att försöka kommande ÄL enl gyn. Om odlingen skulle visa ngt blir det pencillin men ingen risk med det. Kommer troligen ha ÄL om fyra dagar enl henne.

• mammawannabe

*päser i soffan och torkar muffinssmulor ur mungipan* Tack Cia!

Poppy: Nämen skit vad jobbigt . Klart att du blir jätterädd när du får symtom som liknar förra MF så pass mkt. Håller med att åk in om oron blir övermäktig. Kram på dig!

Tack babblar! Då ska jag fråga Dr B om järnprover. Blir en lång frågelista troligen sista gången man ska dit....

DND: Tror inte det ska vara några problem om du vill ha ÄL uträknad av dr B. Jag fick frågan av I-L på tel i förra veckan om jag ville ha en tid denna vecka för att få en uträkning gjord. Tackade nej denna ÄL men tror jag kommer be om en nästa ÄL.

Grattis till 4,5 cm MizzT!

Välkommen Zoya och beklagar MF !

• mammawannabe

Grattis grattis Gingko!

Åh vad tråkigt att det blev MF .

Det är verkligen glädje och sorg tätt sammanflätat i den här tråden.

Babblar: Håller med, ta med kameran! Klart ni ska filma om det känns att ni vill! . *går och rotar fram dansskorna för ditt VUL imorrn*

DND: Ja, nu tar vi nya tag den här månaden!

Förstår att det är jobbigt att bestämma hur man ska göra med behandling, tycker oxå det låter vettigt det ni kommit fram till. Tror att man kanske kommer få prova sig fram med lite olika varianter om det inte tar sig efter några gånger. En helt avgörande faktor förrutom medicinerna är ju sex på rätt tidpunkt . Fundera på att försöka få en tid hos dr B före nästa ÄL för uträkning tycker jag.

• mammawannabe

Japp det blir att åka upp till Sthlm DND. Ring till Lucina när din mens kommit så får du säkert en tid av I-L.

Tror oxå jag glömde att gratta Lycka . GRATTIS GRATTIS, så härligt! Eskimå-Eskil är väl perfekt namn

• mammawannabe

DND: Jag är ordinerad 2 T men jag tar bara 1 denna ÄL. Finns ingen riktig logik i det men på nåt sätt känns det rätt för mig (kommer ändra till 2 om det inte tar sig på några gånger). Sen blir det heparin när det väl blir ett plus.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8