• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

HK: Då hoppas vi på att de små hjärtformade gör det de ska tillsammans med guldägget såklart!

Stella: Vet inte själv ang sammandragningar men andra i tråden vet säkert?! Grattis till 13+5!

Franka: Skit att det inte vill sluta blödningen riktigt då . Bra att du ligger, då behöver du inte oroa dig i efterhand att du skulle ha varit stilla om du valt att inte vara det. Hur är det med värken?

Ego: Ni som tagit proggar, är det någon som tagit enbart i rumpan? Jag reagerar på nåt sätt av att ta vaginalt och det känns ganska obehagligt typ svullet och pulserande i underlivet. Någon som känner igen det? Funderar oxå på om det är lika bra upptag i kroppen av det man tar i rumpan, så att det blir lika bra effekt? ja ni fattar säkert.

• mammawannabe

Tack snälla för svar om proggarna.

Jo jag har oxå tagit "dagproggen" rektalt och "kvällproggen" vaginalt tills i förrgår då det började bli lite väl uppretat i underlivet. Efter det har jag tagit bara rektalt men funderade just på det där med upptaget och om det var skillnad. Och nu verkar det som att Dr B har sagt olika då, skillnad enl Franka och ingen skillnad enl Cia.

Vill ju inte att upptaget ska bli för lågt över tid om man tar enbart rektalt. Kanske kan ta var fjärde vaginalt i fortsättningen, eller oxå kanske det bara är att hålla ut och att slemhinnorna vänjer sig som för babblar.....

Franka: Vill oxå se Borta med vinden , såg den för säkert 100 år sen första gången och skulle va kul att se vad man tycker nu. Du har säkert koll, men kom på, det kan inte vara så att det är menstid för dig i din ordinarie cykel som den skulle vara om du inte varit gravid så att det kan vara en "mens" du haft?

Lycka: Bra att värken är borta men förstår att det blir lite "pest eller kolera". Tack med mig är det bara bra. Inga uvi:er eller annat peppar peppar (förutom aggressivt underliv då .

• mammawannabe

Linan: Vilken härlig helg och 10-årsfirande ni verkar haft!

Franka: Vad jättebra att du fick tid så snabbt, snällt av SH. Håller tummarna. Berätta sen hur det gått!

Kram på er alla!

• mammawannabe

Lycka är det sant!? Det låter som Crinone kan vara min räddning för proggarna is killing me. *drar en lättnadens suck och skickar massa  och  och till Lycka*

Fick du Crinone utskrivet av Dr B?

• mammawannabe

Fler som blir utslängda från FL hela tiden?

Jippi, vad härligt för Franka!

Lycka och babblar: Tummarna för era UL/VUL imorrn!

• mammawannabe

Grattis grattis alla som gjort lyckade undersökningar idag!

DND: Tror inte heller att mkt ÄL-sekret är "nödvändigt". När jag tog metformin fick jag i princip inget sekret och det tog sig ändå (sen gick det ju inte så bra men det har nog andra orsaker ju).

Finesssan: Yes, vad skönt det måste kännas med många fina Vidasömntimmar!

a80: Hoppas du får en bra resa efter omständigheterna!

• mammawannabe

DND: Ont i njurtrakten verkar vara ngt som går i Lkpg då . Jag har också känningar av njurarna och har funderat på om Levaxinet och T tillsammans blir lite mycket att hantera för njurarna. För båda preparaten finns varning vid nedsatt njurfunktion som jag fattat det i FASS.

Varför har du slutat helt med kaffet? Det kan kanske vara det som spökar lite också? En kopp om dagen har jag hört kan vara "bra" för kroppen. Ngt med att levern behöver lite hjälp med att renas varje dag och kaffet stöder den funktionen (inga tunga vetenskapliga bevis som jag lutar mig mot )

• mammawannabe

a80: Tack för infon. Då släpper jag njurnojjan . Kanske är tarmarna som spökar då som för DND? Det känns inte lika "farligt" iaf.

DND: Förstår ang kaffet. Hur är det med kroppen idag?

Linan. Häftigt BF-datum! Spännande att se om det blir en 08- el 09-bäbis!

Grattis till fina 13+1 MizzT!

Lycka till alla som är i ÄL-tider.

Ego: Här är det NOLL gravsymtom och BIM är på lördag.

Ha en skön dag alla!
    Kram

• mammawannabe

Just det en fråga oxå.

Hur mkt folsyra tar/tog ni före och under graviditet? Tar ni mer än 400 mcg och hur mkt i så fall? Är det någon som fått det utskrivet på recept och vilken dos i så fall?

• mammawannabe

Tack för svar ang folsyran och för hållna tummar!

Ska nog ta och öka på dosen folsyra lite, har hållt mig till 400 mcg hittills men det är väl som sagt ingen fara med lite mer eftersom det är vattenlösligt vitamin.

DND: Känner igen din situation. Hade liknande ovisshet för knappt två veckor sen att försöka pricka in den där ÄL. Visst kan det vara så att ni prickade rätt, räcker ju med en gång om det är bra tajming.

Laban: Efter att själv ha haft jätteproblem med slemhinnorna efter prog skulle jag inte bli förvånad om de skulle kunna bidra till att det blir en blödning efter sex. Ang ÄL-sekret brukar det för min del vara mest iunder ett par dagar nnan ÄL.

Om vi är inne på "husmorstips" . Har också praktiserat rumpan och benen upp i luften ca 20 min eft sex och det har funkat två gånger på två försök. Fick igår också tipset att "cykla" med benen när man har dom uppåt. Har inte testat själv men det hade funkat för tipsaren.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8