• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Poppy - jobbigt att vara i de "läskiga" veckorna. Men är det inte så att det är vanligast att de kommer ut då om de har dött tidigare, inte att de dör? Du har ju sett att din lilla räka lever och mår bra därinne. Jag håller i alla fall tummarna för dig! När är det dags för VUL/UL?

Min kära man brukar få ringa för jag är precis som din mormor. Att bli uppringd är inga problem, inte heller att ringa till de jag känner väl. Men det är just när jag vill ha hjälp med något av okända människor som det låser sig helt. Men just nu mår inte min man så bra, så det är svårt att få honom att göra något alls. Men men, vi har ju inte bråttom just nu ändå så vi får ta det när vi kan.

Jobbigt med pengarna, och jobbigt att bli av med jobbet nu när du är gravid. Hoppas att det ordnar sig snabbt!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Nej babblar, vad jobbigt att du blöder. Men proggen ger ju väldigt sköra slemhinnor så det kan ju vara därför du blöder lite och man kan ju faktiskt blöda lite i alla fall. Vilken vecka är du i nu?

Håller tummarna massor!

• Bling1975

Fortfarande förkyld men mår inte så dåligt längre. Har ju precis satt mig för att jobba lite. Generad Men jag har faktiskt inte jobbat sedan i onsdags utan varit hemma sjuk.

Vad gör man mot prolaktinet om ÄL inte kommer?

• Bling1975

Ooops det här glömde jag visst att skicka igår, men här kommer det

Spirit - skönt att höra! Jag har funderat lite på dem redan sedan tidigare då vi eventuellt byter klinik till Falun om vi måste göra fler färskförsök. Då är det ju smidigt att ha en hemortsläkare och de är de jag hör mest gott om när det gäller den biten Har du gjort en mf-utredning där också?

Idun - eftersom klockan har passerat midnatt så passar jag på att skicka ett stort grattis! Ha en underbar bröllopsdag.

• Bling1975

Ginkgo - visst är det svårt. Jag hoppas att din gyn tar dig på allvar nu. Jag har också ätit 1/3 barnalbyl, då klarade jag mig två veckor längre men sedan var det kört ändå. Jag hade nog föredragit att få Heparin med progesteronet än T. Det finns vad jag har sett inga studier som visar att progestorenet hjälper om man inte har mixtrat med signalerna som vid IVF, så jag hade nog velat ändra något mer för T och barnalbyl är mer lika.

Bubblan - låter underbart även om man såklart kan bli väldigt trött av deras oavbrutna energi.

Cia - hoppas dina nedre regioner ordnar sig snart.

Det är något jag är lite rädd för, att den här processen och oron ska göra mig till värsta hönsmamman. Det är verkligen något jag inte vill bli, men som jag har sett är väldigt vanligt hos de som har fått kämpa länge eller fått flera missfall.

• Bling1975

MissT - men det är ju när man lägger ner tid och omsorg som man får de bästa resultaten Och med tanke på vad vi har gått igenom så måste det ju bli helt fabulösa barn.

Håller tummarna för alla som ska på VUL denna vecka! Själv så var jag dum nog att gå till naprapaten igår så nu är jag sjuk igen

• Bling1975

Nja, man blir ju inte sjuk av just besöket. Men om man har en förkylning/influensa etc. i kroppen så kan den blossa upp igen av massage och manipulation.

Stannade hemma idag, men måste jobbe. Tänkte dock ta en liten tupplur på lunchen

• Bling1975

MissT - det stämmer bra att man ska vara försiktig de första 12 veckorna, men jag är ju tyvärr inte gravid

Ska inte göra nya IVF försök förrens vid årsskiftet.

• Bling1975

MissT - ingen fara

Idun - underbart att lilla räkan (som nu är rätt stor va?) mådde toppen därinne! Grattis!

annapanna - välkommen tillbaka!

• Bling1975

Oj, den har ju blivit jättestor Idun, fick ni några fina bilder? Vi fick ju jättebra bilder på vår lilla räka bara dagar innan den dog sist, de ligger undanstoppade nu. jag kan inte med att slänga dem, men det är ju inget man vill kika på heller.

Poppy - word, inte ett dugg förvånad över svenska läkarens uttalande. Men det är ju tur att de ska göra just en sådan studie i england nu, med placebo och lottning. Men om jag känner våra läkare rätt så kommer de inte godta den heller för den är ju inte svensk. och svensk sjukvård är ju som alla vet bäst i världen.

Jag kan väl iofs förstå att de inte är så pigga på att skriva ut det i förebyggande syfte eftersom det kan ge skador på bebisen. Heparin och Trombyl är väl mer oskyldiga? Som jag tolkade det så var risken inte så stor men så här skriver FASS:

"Efter långtidsbehandling har hos människa och djur konstaterats reducerad placenta- och födelsevikt. Dessutom föreligger vid långtidsbehandling risk för binjurebarksuppression hos det nyfödda barnet."

Vad binjurebarksuppression är har jag ingen aning om, men om man grottade vidare så skulle den vara av övergående karaktär.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8