• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

BP: åh nej, inte blod! Men, det kan som sagt vara normalt att blöda lite. Ring gynakuten imorgon och be att få komma och kolla, tycker jag! Vid det här laget borde det gå att se någonting.

MizzTurko: det är ju ofta så, att symptomen kommer och går. Tror att det är väldigt ovanligt att man har massor av symptom varje dag. Själv har jag ju nästan inga känningar alls, pyttelite illamående någon dag i veckan, that's it.

Stella: vet hur det känns! Min enda lyckade graviditet var inte kul, jag mådde jättedåligt pga oron och fick gå hos MVC-psykologen. Det kan jag verkligen rekommendera, om det är så att oron tar över för mkt, de är ofta jätteproffsiga. Det kommer att kännas bättre när du börjar känna fosterrörelser också.

Cia: jag har skrivit i din blogg, men oj vilken klåpare den BM du hade vid återbesöket verkat vara! Jag tror absolut inte att det är någon cysta, det låter väldans konstigt på det stället att det skulle komma "pang bom". Tur att du kan få komma till DrR!

• Poppy Lee

Idun: åh, grattis! Vad skööönt! Har ni börjat berätta för folk ännu? Och har du skrivit in dig på MVC?

Jag ska på inskrivning på fredag. Känns inte bra, jag hatar inskrivningssamtal. Detta blir ju mitt fjärde... och bara ett barn har det blivit hittills. Avskyr att svara på BM:s dumma frågor och få "goda råd" som jag redan känner till/inte stämmer. (ursäkta neggo )

MizzTurko: håller tummarna inför ditt vul! Det är så jobbigt med uteblivna symptom, jag tycker att jag känner mig mindre och mindre gravid för varje dag som går. Magen minskar t o m i storlek!

BP: hur går det med blödningen, har det avtagit? Bra att illamåendet är tillbaka, låter lovande!

Cia: inget vul för mig på drygt två veckor. Skitläskigt!

Förmodar att ni läst dessa artiklar idag ang. prednisolon:

www.alltombarn.se/villhabarn/prednisolon-1.17003/christine-fick-sju-missfall-fick-barn-med-hjalp-av-vanligt-kortison-1.17001

www.alltombarn.se/villhabarn/prednisolon-1.17003/det-ar-ingen-accepterad-behandling-i-dag-1.17000

Varför förvånas jag inte över den svenska läkarens reaktion... suck.

• Poppy Lee

Cia: det blev en ny BM, tror att hennes namn börjar på S och slutar på A. Är det din dåliga? Jag har ju inte träffat henne än, vem vet, hon kanske är toppen. Men man är ju lite luttrad vid det här laget

Lycka: hur är det med dig, hur går det med symptom och mående?

• Poppy Lee

Lycka: GRATTIS! Åh, vad roligt! Ditt TSH är lite högt, men om du höjer dosen så snart som möjligt tror jag inte att det är någon fara - landstinget hade nog inte reagerat, men det är klart, det är ju optimalt att man ligger under 2. Vet dock en tjej här på FL som hade 7 i TSH (upptäcktes i v 8) och allt gick bra för henne.

Välkommen också till alla nya förresten!

Idun: sluta inte att se Tell me you love me! Serien är hur bra som helst, jag laddade ner den i våras och såg alla avsnitt under en helg. Jag vill inte avslöja för mycket, men om jag säger som så, att tjejen som blir gravid har (eller snarare, får) MYCKET GEMENSAMT med alla oss i den här tråden så småningom kanske du förstår.

mwb: håller tummar och tår för att cystan är borta!

BP: jag har hört att 99% av alla som har eller har haft katter är immuna mot toxoplasmos. Ofta får man en lindrig infektion precis när man skaffat katten som man knappt märker av. Om du sover med dem är jag helsäker på att du är immun! Men det är klart, alltid skönt att få svart på vitt om man säger så.

Usch, jag vill inte på inskrivning imorgon. Har inte kännt något alls på en vecka, så det blir säkert ytterligare en bortkastad inskrivning som inte leder någon vart

• Poppy Lee

Godkväll alla!

Grattis till Spirit och Mizz Turko till plus och lyckat vul.

BP: har jag missat något, eller skulle inte du på vul igår? Minns jag fel? hade för mig det.

Idun: hur gick det på inskrivningen?

Min gick bra, eller, BM var snäll och jag blev lovad att få komma och lyssna på hjärtat närhelst jag ville, och det var ju bra.

MEN: jag hade lite konstiga värden. Framför allt hade jag blod i urinen, vilket oroar mig jättemycket. Har haft mkt molvärk de senaste dagarna, tänk om det är uvi? Kan det orsaka mf? Blod i urinen låter ju inte kul. Känns olidligt att behöva vänta helgen + två dagar till för odling

Visserligen syntes inga bakterier på stickan, men blod i urinen kan väl inte vara så mkt annat än uvi? Någon kunnig som vet?

Sen hade jag urkonstigt blodtryck också, 118/88. Tycker att det är väldigt högt undertryck, 88, jag brukar ligga på 70 i vanliga fall.

Usch, usch, eländiga oro.

• Poppy Lee

Tack för svar ang. blod i urinen!

Är dock fortfarande jätteorolig.

MizzTurko: berodde ditt blod i urinen på MA:t? Usch, tänk om det är därför jag hade det, att fostret dött? Kan det bli så på grund av mf alltså?

a80: BM tyckte också att det borde visat annat på stickan om det var uvi , men jag har läst på lite nu om detta, och det verkar som vissa uvi, som sådana som beror på GBS t ex (jippie! not) inte ger utslag alls på stickor, utan odling krävs för att påvisa.

Men det känns lite lugnande iaf, ang. det du skrev om andra orsaker till blod i urinen. Jag mår helt OK och har inte jätteont i magen på något sätt, så det borde inte vara något annat knas än ev. uvi, tror jag iallafall.

Vad jobbigt att du är så trött! Hoppas att det går att få bli sjukskriven. Du jobbar väl så långa arbetspass också, det måste vara skitjobbigt.

Undrar om man kan ha blod i urinen UTAN att det är någon fara, varken mf eller uvi eller något annat? *hoppas*

Idun: håller tummarna för dig idag!

• Poppy Lee

Usch, jag blev så orolig att jag ringde DrR och fick iaf en tid för vul idag kl 15, gud vad skönt! Nu är jag såklart jättenervös, men om det har hänt något vill man ju veta så fort som möjligt.

• Poppy Lee

Arghhh, skrev just ett långt inlägg som försvann!

I korthet: allt gick bra hos gyn, eller, blodet i urinen var kvar , men bebisen mådde bra och hade vuxit som bara den, blev framflyttad fem dagar till 11+6.

DrR har en sådan ny hightech UL-apparat och han (samt min man) tyckte t o m att han kunde se kön. Om hans tes stämmer är det en liten pojke vi väntar Att bebisen vuxit så mycket nu kring vecka 10-11 ska tydligen också vara typiskt för pojkfoster.

Idun: vilket antiklimax med uteblivet vul! Kunde de inte ens lyssna på hjärtat? Hoppas att det gått bra med angelsoundet förresten!

Lycka: tänk på att varje graviditet är unik och att symptomen inte är lika från gång till gång för alla. Jag har haft rätt olika för alla fyra graviditeter, och denna sista utmärker sig ju för mig genom att jag knappt känner något alls. När är nästa vul? Det lugnar ju för stunden, i alla fall.

Cia: appropå DrR, har du varit där än? Känns det bättre där nere?

Bling: hur mår du? Frisk från förkylningen än? Någon framgång med att hitta biopsikliniker?

DND: oj vad många bud med medicineringen. Hoppas att det går vägen den här månaden!

BP: klökningar låter bra, tycker jag tror inte att det beror på proggen utan på att du är gravid!

• Poppy Lee

Oj vad det skrivs! Välkommen till de nya, men beklagar mf:en.

mwb: men gud vilken otur du har gumman, uvi och antibiotika igen! Nu får du mota Olle i grind och försöka undvika svamp också, jobbigt. Innebär detta att ni sjkuter på verkstaden ännu en månad eller kör ni på som planerat? Du kanske hinner bli av med infektionen innan det är dags, brukar ju gå fort för det mesta.

Jag fick odlingssvar på min urin idag, och den var ren - så skönt. Man är ju ändå lite orolig, blodet kommer ju någonstans ifrån, men jag läste på "Fråga doktorn":s hemsida att man kan få blod i urinen om man äter Trombyl. Hoppas att det är det som är orsaken och ingen njurtumör eller så *hypokondrin går igång som vanligt*

Cia: vad jobbigt med din värk! Det tär verkligen på kropp och själ att ha värk Hoppas att du får en ordentlig utredning för det.

Krusbär och DND: nu vill vi se BIM-lista! Spännande!!!

Bebis Igen: jag förstår verkligen din oro, jag fick gå hos psykolog när jag väntade Astrid och bävade verkligen för att gå över tiden. Ständig oro och ångest över minskade rörelser osv. Något som hjälpte mig var att jag fick två tillväxt-UL (minns ej exakt när, tror att det var v 32 och v 36) där de noggrannt gick igenom fostervattensmängd, moderkakan och flödet i navelsträngen för att se att allt var OK, det lugnade mig en hel del. Kanske kan du få det?

EGO: jag har haft så enormt ont i magen de senaste dagarna. Som mensvärk * 100. Inget blod har kommit, så jag hoppas att det bara är växtvärk. Hur har ni andra haft det med växtvärk i v 12+? Jag trodde att spökveckorna började nu, istället gör det mer ont än någonsin.

• Poppy Lee

Cia: har du testat denna läkare?

www.lul.se/templates/page____5554.aspx

ginko: tror inte att det är för sent. Jag fick prog. en vecka efter plus den här gången, och hittills har det ju gått bra iaf. Nu har jga iofs inte fått så tidiga mf, det är klart, har man fått riktigt tidiga kanske det känns tryggare att ha ett recept hemma.

Tack för svar ang. värk förresten! Jag ska försöka ta den som något positivt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8