• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

babblar på skrev 2008-10-08 14:37:47 följande:
    hjälp gånger 2!!!!1: mina tuttar gör ju inte ont nu Hoppas det kan bli så ibland utan att det är nån fara??? *klämmer som bara den*..hoppas ingen ser2: jag ska börjar med fragmin. Jag som vant mej vid T och inte är rädd för dem längre. Jag ÄR rädd för fragmin!!! idun: be om ett nytt recept ..inga problem tror jag
    Nej men inte ska du oroa dig för brösten, symtomen kommer och går ju under grav.

Nu ska vi inte oroa oss här i onödan. Det går ju faktiskt bra för många här nu. . Tänk positivt.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    mammawannabe skrev 2008-10-10 11:25:46 följande:
    ?Själv har jag blivit biten av min katt och fick åka in till akuten i söndags för stelkramsspruta och omplåstring som resultat. Nu går jag på bredspektrapenecillin och går omkring med snygga bitmärken på kinden. Suck!Det var provsvarsdag för mig igår. Pratade med Lucina på tel. Sköldkörtelvärdena är bättre, vilket jag oxå kännt på sistone. Mkt mer energi och bättre humör. Däremot var prolaktinvärdet förhöjt . Så ett kontrollprov ska tas om 12 dagar för att kolla om det kan röra sig om ett felvärde. F*n vad fel det verkar va på mig nu då. Får snart skaffa sån där dosett eller vad det heter för att hålla reda all medicin jag ska ta .Kram till alla!
    Det verkar inte vara någon snäll katt du har. Hoppas att du mår bättre snart och att dina värden justeras till det normala, (men vad är normalt egentligen)??!

Angående att de inte hittar hålet *fniss* så hade läkaren som gjorde Vul på mig förra veckan svårt att hitta den också. Det var första gången jag träffade denna läkare. Hon fick luta sig ner till vaginan och titta när hon stoppade in staven. Jösses, vad jag skämdes. Fy. Inte ens gubben har kommit så nära på länge. Generad
  • Mizz Turko

Måste bara inlägga att när jag startat med T innan + så har jag aldrig lyckats bli gravid. För på vissa kan T ha inverkan att det gör svårare för ägget att fästa, som dr B sa när jag var hos honom och hos vissa hjälper den till att fästa ägget.

så efter mina 2 misslyckade försök, så beslutade jag att börja med T vid + istället och lyckades bli gravid direkt.

Så T kan tyvärr ha motsatt inverkan också, men hur vanligt det är vet jag inte.

Är jätterädd, då alla mina symtom försvann igår kväll plötsligt . Är så rädd att det är ännu en MA på g. Brukar blin lite "konstig" i skallen när jag har MA på G och det kändes så igår med. Fy.... Hoppas hoppas att jag har fel i mina tankar.... VUL på torsdag igen så jag får försöka hålla mig.

• Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-12 16:35:38 följande:
    MizzT: hoppas du känner fel! Man kan nog bli konstig av hormoner och T och så ocksåsjälv har jag ont nu så jag är också nervös Bling: jag har inte räknat riktigt men v 5+? är jag i. V 6 alltså.
    men din värk kanske är molvärken du känner av?

Jag hoppas verkligen att det bara var alla hormoner som gjorde att jag mådde illa och att jag och fostret nu mår toppen, därav symtomlösheten?
  • Mizz Turko

Tack, alla för era peppningar. Illamåendet kom tillbaka idag, som tur är . Kan nog hålla mig lugn tills torsdag i alla fall. Ska dock få lämna prover idag, så jag får se hur mitt hcg ligger till nu.

BP: hur är det, blöder du fortfarande?

• Mizz Turko
    Bionic skrev 2008-10-13 12:10:03 följande:
    Jag måste få fråga er här inne... Ni som haft upprepade MF eller MA, vad har ni fått för behandling? Jag är nu gravid för 4:e gången och äter i dagsläget 1 trombyl och tar 3 st progesteron vagitorier. HarÄr det allt man kan göra? Har pratat med min läkare men jag får inte komma in förrän i v8-9 och då brukar det vara för sent. Har ni några egna tips, eller har ni gjort något på eget bevåg som hjälpt er? Tack för alla svar jag kan få!
    Tar 2 T och 2 vaggisar var dag samt folsyra. Försöker tänka positivt, äta någorlunda nyttigt. Tyvärr finns det nog inte så mycket man kan påverka själv i detta läge.

Kan du inte ringa privat gyn mottagning och boka privat VUL?

Hur långt gången är du nu?
  • Mizz Turko
    Bionic skrev 2008-10-13 13:28:06 följande:
    Mizz T: Tusen tack för ditt svar! Du tar alltså 2 trombyl? Har du fått svar på någon utredning att du bildar proppar eller gör ni det i förebyggande syfte? Jag är ju bara i v 5 (4+3) så det är ju väldigt tidigt. Men jag hade blivit lovad "extra hjälp och stöd" denna gång, men det verkar inte som det kommer att hända. Har fått tid för inskrivning 3 november och VUL 7 november. Ska jag ringa gyn och be om ett VUL innan det tycker ni? Ni som haft upprepade MF: Hur många har ni haft? Och har ni hittat några fel på utredningarna?
    Jo, jag har gått igenom MF-utredning som visade att jag hade för högt värde på ett prov (immunologiskt) och det kunde vara bidragande orsak. Annars ser allt annat helt bra ut. Men jag tror att jag har fått det ärftligt också, min syster har många MF/MA bakom sig.

Jag har haft 2 misstänkta MF, 1 MF och 2 MA. Och hoppas att jag fyllt min kvot.

Jag får ju göra VUL varannan vecka tills jag kommer över dessa kritiska veckor, denna gång ska jag banne mig lyckas och dessutom ´blodprover en gång i veckan för att se att allt fortlöper bra.
  • Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-13 16:29:18 följande:
    MizzT: inget blod idag..än så länge iaf.Hur är det med din läskiga känsla?Bionic: HejJag har testat lite olika. Bara 3 progesteron per dag och sen 2T per dag plus 2 prog men fick ändå mf de gångerna. Denna gången hoppas jag att det ska funka och då har jag tagit 2 prog om dagen från nån dag efter äl plus 1T från mensens slutHar haft 5 konstaterade mf och hoppas att det INTE ska bli fler mf.
    Illamåendet kom tillbaka igår vid lunchtid men försvann lika snabbt. Inga symtom alls nu. Varken bröst som värker/ömmar heller. Ingenting. Har dock fått reda på Hcg som jag lämnade igår och ligger i övre gränsen på vad jag ska ligga på (så det är ju alltid ett +, eftersom jag i tidigare grav legat väldigt väldigt lågt).

Är så himla orolig, men vågar inte säga något till gubben, för han skulle inte klara av det. Jag får väl försöka hålla mig tills vul på torsdag.
    Bionic skrev 2008-10-13 17:45:02 följande:
    När fick ni komma på ert första VUL?
    I v 6+1 (enligt min beräkning men enligt HS så var jag fortfarande i 5+) och fick se tickande hjärta och en ärta på 5 mm. Och jag ska ju på regelbundna VUL tills "faran" är över, då jag även har problem med överstimulering.
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 08:42:46 följande:
    Nu är det många vul på G!Poppy: När var det dags för dig igen?Lycka på onsdag-Tummarna är stenhårt hållna redanMissT¨på torsdag-lycka till du med.Dagarna före Vul tyckte jag alltid var värst...
    Det är nog så, man går och oroar sig inför VUL. Bara vi skulle få ett tecken på att allt är OK så att man slipper gå och tänka så här mycket.

Vad skönt alla andra gravida har, som inte alls behöver oroa sig för blödningar, MF, MA, komplikationer, MF-medicinering, prog etc etc. 
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 08:57:00 följande:
    MissT: Eller hur!Gräddfilsgraviditeter är ingen sport.
    Jag hoppas att jag får en sådan graviditet någon gång. . Som att det inte räcker att man inte kan få barn på naturlig väg, så får man dras med alla dessa MF/MA.

Nåja, nu får vi försöka få upp det positiva i tråden egentligen. Vill inte dystra till alla här. Vi skulle väl försöka vara positiva ?!

Är det ingen som har något positivt att komma med idag?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8