• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Tack för alla gratulationer.

Bling - Du kan väl kolla med KS lab, ring dit först annars så finns ju privata kliniker. Som jag nämnt tidigare så tar ju annars Octaviakliniken dessa prover också om man söker dit för upprepade MF/MA. Hör med dem om du inte kan få lämna prover mot betalning dit.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Lilo75 skrev 2008-10-05 20:08:28 följande:
    Ja jag fick svaga plus bim -9 tom bim -6 på både cb och Apoliva.....Sen en massa minustester....Då tänkte jag (i min frustration) att nu ska jag banne mig inte skjuta på nån blödning....Slutade då med progvaggisarna....dumma jag!!Skulle haft "mens" i Fredags...men än så länge inget ...Testade på skoj med ett cb mitt på em idag och fick ett svagt pluss!!!Jag kan knappt fatta det....Konstigt ere iaf!! Så kanske e jag med en liten nu iaf????
    Får man säga grattis då? Men ska du verkligen sluta med proggisarna då?
  • Mizz Turko
    Lilo75 skrev 2008-10-05 20:18:19 följande:
    Jag har börjat igen....*rodnar*....med vagiatorerna.
    Okey, bra. Har du berättat för partnern din? hur reagerade han?
  • Mizz Turko
    stella skrev 2008-10-06 07:39:31 följande:
    Blää - jag tycker att mina symptom har försvunnit... inga ömmande bröst och inget illamående. Börjar förstårs att förbereda mig på det värsta... Hur är det ed era symptom? Försvinner dom av och till eller är de konstanta? Tur att jag har ett VUL imorgon...Till alla kämpare: Håll ut! Idag läste jag en artikel i min morgontidning om en tjej som genomgått 15 missfall (slår i och för sig inte damen med 22 st). Nu är hon i alla fall gravid i v22. Det roliga var i alla fall att i faktarutan så stod det att missfall kan bero på immunologiska problem. Hoppas att KK läser det. Verkar vara helt främmande för dem.
    Det är ju så i början av grav, oftast v 7-10 att symtomen kommer och går. Oroa dig inte. Du ska få se ett tickande hjärta imorgon.
  • Mizz Turko
    Lilo75 skrev 2008-10-06 14:50:18 följande:
    Hörrni...mina tester är så ojämna i sina resultat...blir tokig snart!!! Börjar tro att det inte blir nåt av detta...Hur vanligt kan det va att inte få rakt besked bim+3????Så psykiskt jobbigt!!Mår illa som tusan, kan inte dricka kaffe och urkänslig för lukter..Ömma bröst. Kan det va progestronet som gör att jag mår så här??? Börjar ju tro att jag e inbillningssjuk eller nåt!!Åh varför har jag inte börjat blöda??? tog inga på en vecka innan Bim och sedan bim+1..
    Men kan du inte ta S-hcg (blodprov) så får du det svart på vitt då?? Har du prövat med CB digital?
  • Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-10-07 09:37:09 följande:
    Godmorgon alla, hoppas att ni mår bra!Här är det lite deppigt. Nervös inför vul imorgon som bara den och känner mig helskör, på vippen att börja gråta hela tiden. Vet inte hur jag ska klara ett mf till Lite jobbigt är det också att vi inte berättat för några (utom ett par vänner och er förstås att jag är gravid, så går det dåligt är det nästan ingen i min omgivning som vet om det. Samtidigt vill jag inte berätta för mina föräldrar än, de har blivit så jäkla ledsna för vår skull vid mina tidigare mf, och jag vill skydda dem på något sätt. Svårt!
    Jag tror tyvärr att vi alla i denna sits bävar inför varje VUL och att man aldrig blir kvitt med det tills man fått bebben i famnen.

Det enda man kan göra  i vår sits är att ta ett steg i taget och förska undvika att tänka på MF/MA, även om det är svårt. För själv oron gynnar ju inte dig eller fostret heller.

Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig imorgon. Vilken vecka är du i nu?
    babblar på skrev 2008-10-07 10:01:11 följande:
    . Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.
    Jag fick gå förra fredagen, då var jag i v 6+1 och ska på VUL igen 16:e, då ska jag vara i 8+0 och hoppas att jag kommer därefter följas upp med jämna mellanrum. Denna gång ska det gå vägen!
  • Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-10-07 12:20:40 följande:
    Åh tack BP, MizzTurko och lillaD för era tankar och snälla ord! Behöver lite snällhet idag, det är en så usel dag full med oro. Är ledsen och smått chockad också över en tjej här på FL som jag haft kontakt med, som påstått sig vara änglamamma och förlorat två barn - nu har det kommit fram att hon fejkat allt (!) , hon hade en blogg med bilder på barnen osv men bilderna var uppenbarligen stulna. Så jäkla sjukt! Känner mig dölurad. Hur är man funtad om man gör så? Och hon har hållt på med denna lögn LÄNGE. Ursäkta OT!
    Hur faan kan man göra något sådant??? Det är ju som ett hån mot alla som förlorat sina barn?

Fy vad äckliga och sjuka människor det finns i samhället. Denna person borde ni anmäla till moderatorerna och hon borde bannlysas härifrån.
  • Mizz Turko

Får man fråga vad nickname är för denna "sjuka" person?

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-07 16:33:47 följande:
    Hon hette "små fötter", men hon är borta ifrån FL nu (sedan i morse tror jag) och hennes metroblogg har stängts ner.
    Okey, ingen jag känner till. Vilken tur att jag inte ödslat tid på henne då.

Men hur kom allt detta fram då? gud. kanske några av FL medlemmar som är duktiga på att spionera.
  • Mizz Turko

Stella

Grattis till bönan . Hur stor var h*n?

Poppy Lee
    Dr B rekommenderade till mig att jag skulle ta progg fram till v 13-14, samma sak med T, och sen sluta. Min egen klinik, HS, ville ju att jag skulle sluta direkt fr + med progg.

Hur länge har ni andra tagit T eller hur länge tänker ni fortsätta? Jag vill gärna forts tills nästan fram till förlossningen, fast jag tar ju 2 T och vet inte om det skadar fostret då. Tänkte annars om jag lyckas denna gång, sänka T till 1 T efter v 14-15.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8