• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

På billiga tester står det att hos vissa KAN hcg spåras så tidigt som 10 dagar efter äl. Och jag fick utslag på dem äl+10 en gång. För mig har aldrig billiga tester visat fel - har jag fått ett svagt streck tidigt har det blivit starkare så småningom och jag har varit gravid. Samma sak med äl-testerna. Men om man inte gillar dem är det självklart bättre att låta bli!

Ägget kan ju fästa mellan 3 och 12 dagar efter äl, så självklart varierar det när man kan spåra hcg i urinen. Så det säger sig ju självt, man ska inte hålla på och testa så tidigt... :-0

DND: Ditt illamående låter ju betydligt mer än bara biverkning av prog!

babblar: Förstår din oro, men det är väl som vi brukar säga att symtomen kommer och går... Ingen tröst idag kanske, men du ska se att du snart mår illa igen!

• Krusbär

babblar: Ja, eller hur?! Vem vill vara gravid egentligen, det är ju bebben man vill ha!

• Krusbär

DND: Jag känner inte riktigt igen det du beskriver. Har också lite molvärk och stickningar i livmodern innan mens, både som gravid och inte. Nu känner jag liiiite i tuttarna och liiite illamående, men det kan lika gärna vara pms eller proggen. Jag tror inte att man känner av imfästningen direkt. Inte heller att du kan känna av ett X så tidigt. X är förresten väldigt ovanligt (klen tröst till oss med uuprepade mf... )

• Krusbär
    fruZ skrev 2008-10-28 15:19:16 följande:
    Jag tycker på sätt och vis om att vara gravid, det är nåt jag vill vara med om, helst flera gånger än den här. Men som nån sa, tänk om man hade ett facit att det blir en bebis av det, så mycket roligare det skulle vara!
    Jo, om man vet att allt ska gå bra är det nog helt ok... Även om målet såklart är bebis.
  • Krusbär

MTA: det behöver inte vara kört! Varför (förutom testet) tror du på mf?

DND: Hur går det för dig? Testat nåt mer?

• Krusbär

MTA: Det kanske kan variera beroende på hur koncentrerat urinen är? Så länge du inte blöder är det inte mf! Och symtomen kan väl komma och gå. Jag tycker absolut att du ska köra proggen tills du vet! Lycka till!

• Krusbär

Intressant diskussion om Trombyl! Min tanke är att det måste vara väldigt svårt att avgöra om man har "svårare att bli gravid" med T än utan. Jag menar - chansen till befruktning är väl i genomsnitt 20 % varje månad? Om man inte blir gravid på första, andra eller ens tredje försöket måste det väl räknas som normalt och inte att man har svårt att bli gravid? Att flera av oss har haft turen (eller vad man ska kalla det...) att bli gravida väldigt lätt kan ju ha varit en slump. Men att man sedan inte blir gravid lika snabbt igen efter upprepade mf behöver ju inte bero på T, utan lika gärna på slumpen eller att något annat biologiskt?

Poppy: Skönt att du inte har ont längre! Det kanske bara var bebben som hade en intesiv tillväxtperiod, så att livmodern inte hann med!

Ego: Bim idag, ingem mens och inget plus. Men mensvärk! Funderar på att skippa kvällens prog och se om det kan "släppa fram" mensen. Om jag mot förmodan får plus i morgon kan jag ta proggen då. Läste att crinone utsöndrar progesteron i upp till 3 dagar, så det borde ju vara ok?

• Krusbär

babblar: Har du tagit progesteron och inte blivit gravid? Hur länge väntade du isåfall innan du slutade?

• Krusbär

Fortfarande minus så jag slutar med progesteronet direkt så att jag kan få mens. Är helt säker på att jag inte är gravid. Försöker glädja mig åt att jag i princip inte har haft spottings alls. Hoppas bara att det håller i sig så kanske nästa pyre har större chans. Packar ihop och önskar er en trevlig helg!

• Krusbär

MTA: Beklagar verkligen att det blev mf igen. Om inte Falun vill göra utredning kanske du kan be dem om tips på privata alternativ? Och landstinget KAN ju göra en ok utredning om man står på sig och vet vilka prover man vill göra. Kan ju vara en början iaf.

Snozie: Hur lågt järnvärde hade du? Jag har också haft låg järndepå men ok hb.

DND: Hur månda dagar efter äl är du nu? När ska du testa?

babblar: Låter mysigt med kissarna...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8