• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MWB: håller mina tummar!
    Jag har också hört att det är känsligt med prog så jag tog dem samma tid varje gång...och mitt i allt så ska tiden ställas om till vintertid
    Men vad läskigt att de sa så ändå. Jag som precis slutat med prog..vad händer då liksom. Fast de har ju sagt att prog var onödigt för mej nu.
    Men jag skulle nog kräva att få ta serum-hcg 2 ggr så du får veta. DEt måste du ju få ta!
    Inte så kul att hålla på en vecka med medeciner i onödan

Franka: härligt med bra vul och inga blödningar!

DND: skit med minus...men jag skulle nog inte våga sluta med medecinerna förrän dag 19

• babblar på

MizzT: Jag är rädd att många UL också är farligt men då borde väl inte läkarna göra det så lätt?

MTA: undrar också hur det går...har du ringt nånstans och frågat ?

Jag har gått ner till 2500 fragmin idag ..hjälp. Hoppas det är tillräckligt. Jag ska ju inte behöva det ens enligt drB...hade ju inga fel mer än tnf-alfa. Men lite småläskigt är det minsann. Ännu värre sen när man ska sluta helt

• babblar på

Lycka : kan det inte vara några sammandragningar elelr nåt? Jag vet inte när livmodern börjar träna på sånt?

Jag får superont ibland när jag går. Får gå jättesakta(går knappt gå alls) och det gör ändå ont. Jag har fått för mej att detta händer när magen blir kall. Brukar bli bättre efter en stund

• babblar på

MTA: skönt att du fick lite svar men jag måste fråga ...sa de att gravtester är känsligare än blodprovet? Eller fattade jag fel?
    Båda mäter väl hcg? Fast i blodet kan du se typ från 1 och gravtester från 25. Eller är min gravidhjärna helt ute och cyklar nu?
    Hoppas du får en ordentlig utredning nu...19:de är ju snart

• babblar på

DND: tack Jag känner mej riktigt korkad, glömmer typ allt, men bm säger att det är normalt En kompis sa att det går inte över sen heller

• babblar på

jag förstår att jag inte vet nåt om hcg nu när jag läser vad ni skriver Men till mej har de sagt att 5 och under på blodtestet betyder ej gravid och detta syns inte heller på gravtesten de har i sjukvården. (jag hade nämligen 5 vid mitt sista mf och då visade deras och mitt clearbluetest, som har samma känslighet som sjukvårdens, negativt)

Franka: härligt med en promenad! Man saknar det extra mycket när man inte kan

MWB: håller mina tummar!
    Det kan vara så att du måste ta två hcg med 2 dagars mellan rum för att vara säker.

• babblar på

Krusbär grattis till plus!

ginkgo: grattis till lyckat vul !

Mikes bride: tråkigt med minus

MWB: Vilken kul karl du har

• babblar på

MizzT: det är inte alltid de svarar på mailen (iaf har de inte alltid gjort det till mej) utan man får då svaret när man ringer. Fast de brukar iaf ha läst det då och ha svaret så att säga.

ego: jag känner mej helt ogravid och är jättenervös. Ska nog försöka fixa ett ul i veckan

• babblar på

kajolajo: jobbigt att du fått så många mf

Lycka: det enda jag fortfarande har kvar i symtomväg är lite illamående. Lycka till imorgon!

Iske: grattis till utbildningen om du nu kan gå den då?
    Och kul att du blev framflyttad igen. Jag såg på mitt sista vul att apparaten tyckte att jag var två dagar längre gången än drb och jag trodde men jag kör på det gamla ändå

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8