• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

mamarazzi: jag gjorde uppehåll fast när man fick svaret inget fel så ångrade man sej lite smått. Men om de hittar nåt fel så är det ju onödigt om man måste gå igenom ett mf till onödan. Jättesvårt att veta hur man ska göra. Det är mest kromosomproverna som tar tid har jag för mej.
    Lycka till på besöket iaf. Hoppas utredningen går fort och att de har nåt positivt att komma med!

• babblar på

en fråga till alla som fått barn eller kommit ganska långt hittills iaf. När slutade ni med progesteronet?

• babblar på

MWB: jo jag vågar ju inte sluta riktigt än så jag ska få ta svaga fragmin (2500) ett litet tag till Och prog tänkte jag sluta med idag (12+1) Hjälp!
    Jag vågade inte testa en enda gång till för jag var så rädd att testet skulle visa svagare eller nåt så jag har bara testat en gång denna graviditeten. Vad du plågar dej själv
    Skönt att du hittat tillbaka till en dag i taget tänket. Jag märker att när det gått lite mer än en vecka sen ul börjar man vilja dit igen.

• babblar på

Grattis strumpan!!! Grattis grattis grattis

lycka: japp drB Han sa v 16 tror jag men sen får det väl vara slut Sambon tyckte att jag skulle sluta nu men jag vågade inte. Tycker det är tillräckligt läskigt att sluta med prog.

Idun: Jag har iaf mått illa idag(tog inte prog imorse men ska ta ikväll) Hoppas att jag inte ska bli en sån som mår illa hela tiden. Fast jag ska väl vara glad att jag inte spytt på riktigt Och om bäbis mår bra så är jag glad ändå

Lilleskuttan: nämen vilken buse/busa. Hoppas det går bättre nästa gång

Finesssan: hoppas vida mår bättre snart

• babblar på

MizzT: Sa han v 13-14 nu sist du var där också? Tänkte att han kanske ändrat råden. Fast jag har iofs gått där hela året

• babblar på

MizzT: kanske kan bero på vad man har för fel också??? Men iofs borde ju moderkakan vara lika utvecklad på alla..hmm skumt. Jag tog min sista prog igår...ingen på morgonen och en på kvällen som han sa. Hoppas att jag gjorde rätt ! Det är ju lite läskigt att sluta.

DND: vad spännande! håller mina tummar

• babblar på

mizzT: Nä det är det jag också hört att den inte är helt klar förrän v 16 men jag har fått en bekräftelse till av drB att det är onödigt med prog nu Och jag mår ju illa fast jag inte tog nån igår. Men jag kanske borde beställa en ultid snart iaf . Försöker hålla mej så länge jag kan men rätt som det är brukar det bli akut..man bara måste ha en tid

håller mina tummar för alla graviditeter och alla testare!

• babblar på

DND: jag håller iaf alla mina tummar..och tår. Vilken dag ska du testa?

Jag mår ganska illa idag igen. Tycker det är konstigt när jag inte tar prog längre? Det borde ju iaf bli bättre men idag känns det inte som det varit det alls. Ni som slutat med prog ...försvann illamåendet fort för er?

• babblar på

DND: jag går runt och ulkar/låter "kräk" men spyr inte. Du vet första stadiet innan nåt kommer upp..man spyr luft eller hur jag ska förklara Mysigt snack va Kan tillägga att jag nog undviker spy så långt det går
    Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre när så mycket hormoner som prog innehåller försvann men det verkar inte så. Igår kändes det nästan värre än innan. Idag är det itne heller så bra och då ha rjag ändå slängt i mej postafen.
    Vissa dagar har varit bättre och andra sämre med illamåendet. Det går lite upp och ner

Idun: lycka till på RUL !

Finesssan: skönt att du också mådde illa efteråt. Jag blev nästan lite nervös över illamåendet nu istället Hoppas Vida sluppit sin feber

MWB: japp jag mådde illa när jag började med proggen denna gången fast jag aldrig känt nåt av prog innan.
    Lycka till på onsdag! Det går säkert bra

Lycka: jag har känt att jag vill ha större byxor i flera veckor men inte köpt några än. Mina jeans har jag inte kunnat knäppa på flera veckor. Man vill ju inte ha nåt som sitter åt. Har gått upp ca 4 kg tror jag. Det känns nästan som lite med tanke på hur mycket jag äter

ang. pops gördel så är väl det bara en mudd som de tar flera hundra för? Har sett nåt sånt iaf och tror att det bara är en ihopsydd tub??? Köp en mudd i tygaffären istället..billigare

krusbär. jag tror inte(men vet inte) man ska ligga på spikmatta som gravid om man inte gjort det förr iaf. Det händer en del i kroppen när man lägger sej på en sån har jag hört

• babblar på

nämen Idun jag missade att du skrev samtidigt som jag vad bra att allt var bra...grattis!

mizzT: Jag som trodde att jag skulle må jättebra när jag slutade med prog Tji fick jag

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8