• jazzy

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

babblar på skrev 2008-10-15 19:11:35 följande:
    Lycka: han sa till mej att jag bara behövde det till v 12 för att jag haft tidiga tror jag. Man frågar så mycket så man glömmer hälften. Har du börjat med fragminet?Jag fattar inte...på apoteket sa de att jag inte skulle trycka in sprutan så långt utan mer längs med huden. Och i paketet står det 45-90 gradera vinkel så långt som möjligt. Det låter ju som om man ska ta den rakt in nästan HUr gör ni andra? *hjälp* *hjälp igen* cia: jag är i v 6 nu 5+5 typ
    jag tog mina lite vinklat, men höll upp skinnet (fläsket) lite grann...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Lycka77 skrev 2008-10-15 20:06:27 följande:
    bp: Japp, jag tog de proverna för ca 1 vecka sedan, samtidigt som jag tog TSH mm, jag fick med mig provsvaren idag men man förstår ju inte så mycket av dem, Dr B sa att proverna var bra och då måste jag försöka lita på det. Cia - jag äter faktiskt T samtidigt som jag tar Fragminet nu, inte på Dr B inrådan dock utan på inrådan av läkaren i Uppsala. Kanske inte så mycket för att motverka mf men han blev lite orolig då vi pratade om mitt bltr som legat högt samt att mamma hade lite havandeskapsförgiftning när hon väntade brorsan, och enl honom så ska T kunna motverka riskerna för det, men det är viktigt att man äter det de första veckorna och hur länge jag ska ta dem vet jag inte. Men jag tackar och tar emot, för mig känns det bra att även äta T.
    jag tog F fram till v 22, T fram till V 37+4..
    3 barnsmamma
  • jazzy
    babblar på skrev 2008-10-16 08:34:08 följande:
    Hej allihopa Jag har tagit min spruta så nu ska jag försöka att inte dö också. Det var ju egentligen inte så farligt att ta den men stressen . Jag skakade lite kan jag erkännacia: drB sa att man brukar ge rådet inga katter på lakanet och handskar om man tömmer lådan. DEt är ju inte lätt att säga till dem att de inte får vara på lakanet så jag hoppas att jag är immun. lycka: jag frågade om havadeskapsförgiftning ju. Min mamma har haft lite några ggr. Det var då han sa att jag skulle ta fragmin istället eftersom t inte var så bra då(de säger olika) Iaf så var det ju inte därför jag skulle ta det längre utan utan nu ska jag bara ta det ändå. Och havadeskapsförgiftning var inte ärftligt typ(lite kortfattat)hmm måste alla säga olikaT måste man iaf sluta med en vecka innan förlossning pga bäbis hjärta. Men tänk om man föder förtidigt?brukar ni bli lite röda där ni tagit sprutan förresten?
    japp..fick även en hel del blåmärken....
    3 barnsmamma
  • jazzy
    babblar på skrev 2008-10-16 19:51:54 följande:
    Grattis Iske!!!!jazzy: mitt röda har blivit lite lila under dagen
    hade ett kort på magen när jag var som mest blå...Fy säger jag bara!!!Flört MEN värt det , såklart!

sex hade vi inte förän efter mina mf veckor, alltså efter v 16...Runt v 20 tror jag vi hade försiktig sex. Med kondom!
    3 barnsmamma
  • jazzy

Jag gjorde ju många vul, har inte hört nåt att vul skulle orsaka mf. Då skulle min läkare aldrig gjort några. Enl henne så är vanliga VUL/UL ingen fara.

3 barnsmamma
  • jazzy
    Mizz Turko skrev 2008-10-20 11:38:53 följande:
    Läkarhuset odenplan? Jo jag tänkte på dem, men har ju så himla dåliga minnen därifrån, var ju där jag var med min 1.a MA och det känns lite jobbigt att gå dit. Men om inte jag får göra på Mvc tidigare, så får jag väl ringa upp Odenplan ändå.
    Annras har du en gyn i Högdalen.  Lätt att få tid. Kostar 260 ...Jag har nummret idt om du vill ha
    3 barnsmamma
  • jazzy
    fruZ skrev 2008-10-20 21:07:41 följande:
    Spännande att pojkar och flickor växer olika fort i olika tillväxtfaser. Då kanske räkan är en tjej eftersom jag tappade några dagar på UL jämfört med tidiga VUL... Vi får väl se om vi ser nåt på nästa UL, men jag hoppas nästan att vi inte gör det. Jag tycker det är kul att inte veta.Men skulle vi se nåt så kommer vi ändå inte säga det till folk. Jag vill absolut inte ha könsanpassade presenter...
    på mig la dom på ett par dagar,  ut kom Måns
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Mizz Turko skrev 2008-10-21 11:29:53 följande:
    Å snälla du, kan man få numret. Har varit på MVC idag, första besöket och de utför visst inga VUL/UL förrän efter v 28-30!!! Så jag får vänta på RUL i slutet av dec/början av jan. Blev dock inbokad till läkaren på MVC den 4/11 eftersom jag haft konstant huvudvärk senaste 2 v och BM tror att det är början till tidig havandeskapsförgiftning. Så jag skulle fråga om han även då kunde utföra VUL/UL men det var inget hon kunde skriva in i hans "tidbok". Så han kan neka mig det. Skit kul. POPPY: grattis till "blodfriheten". Får man även gratta till "pojken"Skulle jag kunna få numret till dr R, ifall jag inte får tag på någon annan som vill utföra VuL. Vill ha någon "bra" doktor, som tar tid och berättar vad man ser på skärmen.
    skickat nummer till din inbox.

Kan ju säga att jag led av huvudvärk jätteofta både med Måns & dottern.  Vet fler som har/haft det. Verkar vara ett gravsymptom...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Mikes bride skrev 2008-10-21 13:16:03 följande:
    Hej Tjejer!Har inte skrivit på ett tag, men försöker hänga med på vad som händer i tråden så gott det går.Just nu sitter jag och känner mig bedrövad.... Jag var ju så glad för att jag hittat en så himla bra läkare och kännde mig positiv inför forskningsstudien. Men jag ska åka in när jag har ÄL för att lämna viktiga prover. Har varit på 2 VUL nu där läkaren inte kunnat konstatera ÄL.... skulle fortsätta med ÄL stickor, vilket jag gjort, men inget utslag ännu på dag 23! Är det inte himla typiskt?! Jag har alltid haft ÄL tidigare när jag testat under bäbisverkstan ju!Jag vill komma igång nu och börjar känna mig redo för ett nytt försök,men det går inte förrens jag haft ÄL och lämnat proverna Jag glädjs i alla fall med er andra "medsystrar" som det går bra för. Ni inger något slags hopp!Kram på er alla.
    Tydligen har man bara ÄL 10/ggr om året. Men ge inte upp, nästa månad så kommer det säkert.
    3 barnsmamma
  • jazzy

Ingen stockholms träff på gång igen???

3 barnsmamma
  • jazzy
    Lycka77 skrev 2008-10-22 21:27:46 följande:
    Allt såg bra ut för oss på vul idag *phu* fortfarande fint tickande hjärta och lilla eskimån har nu vuxit till 15mm. Skönt att veta att allt såg bra ut trots att symptomen nästan försvunnit, förhoppningsvis kan jag andas lite igen de närmasta dagarna nu innan ångesten sätter in igen. bp - alla tummar till dig imorgon, och dansar en liten dans i morgon bitti!a80 - hoppas det går bra hos läkaren för dig imorgon!
    grattis!!!
    3 barnsmamma
  • jazzy

En fråga till er som gått på specen på Huddinge? Vad tyckte ni om läkarna/bm??

3 barnsmamma
  • jazzy

Minns när jag var runt  v 8-9, att det var en rosa strimma i flytningen..jag var väldans hård i magen iaf..

3 barnsmamma
  • jazzy

Att ge bort stickor brukar betyda tur...iaf för det så för mig

3 barnsmamma
  • jazzy
    Poppy Lee skrev 2008-11-06 15:47:23 följande:
    Fostret levde inte Jag har fått mitt tredje missfall efter vecka 12. Den måste ha dött bara några dagar efter mitt förra vul, i vecka 12+3 någonting Först var vi hos DrR i morse och innan vi gick in gick jag på toa. Då kom det en strimma blod, och jag fick direkt en dålig känsla. Mycket riktigt stämde det. DrR blev faktiskt rätt knäckt och illa berörd, han har ju försökt peppa mig och sa vid mitt förra vul att vi var nere på 1-3% risk för mf bara Men vad gör det, när jag TRE JÄVLA GÅNGER fått mf efter denna förbaskade vecka 12?Sedan åkte vi till gynakuten och fick vänta en timme innan vi fick träffa en läkare. Jag har precis gått över gränsen för vanlig skrapning, så det blir tvåstegsabort igen. Nu hade de inga operationstider imorgon, så jag måste vänta till måndag. Eller, på lördag ska jag komma in och ta en tablett som stannar av allt (kroppen tror ju fortfarande att den är gravid) och på måndag kl 7 läggs jag in. Jag mår så konstigt, det känns helt surrealistiskt. T o m läkaren (på Akkis, kan ni tänka er!) tyckte att detta var onormalt. Därför ska det bli obduktion igen och så ska jag få remiss till RMC, för nu vill jag att de går in och tittar i livmodern så att det inte är någon sammanväxt eller polyp eller så som gör att det slutar växa.När vi kom hem hade vi fått brev med tid för r-UL... 1 dec skulle vi fått komma Hur fan ska jag klara det här?
    åhhh usch vad ledesn jag blir... Gråter
    men du har stöd här hos oss!!! *kram *
    3 barnsmamma
  • jazzy

Poppy...vet inte om man söver, men jag gjorde ett litet ingrepp i underlivet för ett par veckor sen, i lokalbedöning. Det kändes inte alls...
    Stor kram !!!

3 barnsmamma
  • jazzy

Högt HB kan tyda på att man är uttorkad...

3 barnsmamma
  • jazzy

Hej hej...

Ang vul / ul, så gör många läkare vul för då ser man även livmodertappen(om det är stängd mm)

3 barnsmamma
  • jazzy
    strumpan73 skrev 2008-11-29 14:09:34 följande:
    Hej på er. Nu har lilla Freja kommit till världen! Den 12/11 efter en ganska lång förlossning, hann med tre skiftbyten! Hon vägde 3575gr och var 50 cm lång. Tänk att man är här nu, hon är så fin. Snart är det er tur, det verkar gå bra för många nu!
    GRATTIS
    3 barnsmamma
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8