• jazzy

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Spirit skrev 2008-10-03 21:58:50 följande:
    Lycka - vi går i Falun. Vår läkare tyckte att vi skulle ändra behandlingen den här gången och ordinerade Fragmin.Senaste ivfn blev det MA i vecka 9 (tvillingar) och gången innan blev det tidigt MF, så han tyckte att jag behöver lite mer hjälp för att de ska stanna kvar.Ni andra som får Fragmin, när har ni börjat???
    Jag började oxå med Fragmin (även Trombyl) vid plus på stickan...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    EMND skrev 2008-10-10 21:01:32 följande:
    Innan jag läser allt jag har missat ville fråga er om råd.Dr B har ordinerat 2 T till + och 1 därefter. Ingen heparin alltså.Dr M har sagt heparin så tidigt som möjligt. Det kan kompletteras med Trombyl sa han. Han hänvisade mig till dr H i min stad. Dr H har sagt nu: bort med T och börja med Innohep redan från ÄL.Jag gör nu uppehåll med T då jag har mens men vågar inte att inte ta den. Dr H sa att T kan motverka att ägget fäster sig i livmodern. Hon skulle hellre ge den senare men jag fick göra som jag vill.Jag är rädd att släppa T fast vill ha heparin också. Hade inte väntat mig att skulle börja med sprutor redan från ÄL. Ni andra som går på Innohep/Fragmin har inte gjort det heller, eller hur? Hur skulle ni göra? Jag funderar att äta 2T till ÄL och från ÄL fortsätta med 1T och ta sprutor. Förresten min TSH har gått till 1,8 nu (Var 3.0-4) innan. Och Lupus är < 1,3. Jag trodde att Lupus inte går att påverka men båda gånger jag ätit T har den sjunkit. En anledning till att inte släppa T!?
    min läkare på Huddinge sa samma sak ang T...inte förrän jag fått pos fick jag börja!
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Bionic skrev 2008-10-13 12:10:03 följande:
    Jag måste få fråga er här inne... Ni som haft upprepade MF eller MA, vad har ni fått för behandling? Jag är nu gravid för 4:e gången och äter i dagsläget 1 trombyl och tar 3 st progesteron vagitorier. HarÄr det allt man kan göra? Har pratat med min läkare men jag får inte komma in förrän i v8-9 och då brukar det vara för sent. Har ni några egna tips, eller har ni gjort något på eget bevåg som hjälpt er? Tack för alla svar jag kan få!
    Jag har bara haft två MA...
    Men fick 1 Trombyl/dag & Fragmin 2500IE+ mång VUL/ul.. (LTC= love , tender and care!!)  som min läkare sa.
    Att göra vul senare än v 8 är för att då kan man se hjärtslag, innan det går det nästan inte att se...

Håller tummarna!!!
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Iske skrev 2008-10-13 14:51:43 följande:
    tjejer när ni blev gravid hur länge fick ni äta trombyl ? och ta progrestron ? Ni som gjorde det
    jag åt T till v 37+4 . Fragmin tog jag till v 22 ca...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Bionic skrev 2008-10-13 17:45:02 följande:
    När fick ni komma på ert första VUL?
    i v 5-6..men då såg man bara gulesäcken...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Bionic skrev 2008-10-13 17:48:18 följande:
    Alltså v5 som i 4+ eller 5+...? Åkte ni in pga komplikationer eller fick ni en tid för VUL?
    åhh minns inte riktigt. Jag hade en läkartid, eftersom jag skulle få recepten.
    Hade inga komplikationer under Måns graviditet.
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Finessan skrev 2008-10-14 19:10:24 följande:
    Snälla, snälla ni som har barn sen tidigare!Gå in och läs lite i min blogg om hur Vida har varit den senaste tiden. Jag håller på att knäckas totalt och funderar på om det är något fel på henne eller om det är normalt bebisbeteende. Jag fattar ingenting längre.
    tror det är helt normalt...kan ju vara tänder kanske...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Men  vem är denna Dr B????? Fundersam

3 barnsmamma
  • jazzy
    Cia o krabaten skrev 2008-10-15 19:30:45 följande:
    Lycka: Men du, prata med honom på specen, och vill han inte finns ju alltid T/barnalbyl...Jazzy: DrBjörk på Lucinakliniken som över hälften (?) av oss gått hos
    aha..trodde det var nån på HS...
    3 barnsmamma
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8